Chapter 17 ❤ .

79 7 0
                                    

Taehyung Pov

Still malam

Cafe

Aku memasuki cafe bersama sama dengan kawan aku yang bernama ' Park Jimin ' . Aku dan Jimin pun terus memilih tempat kosong di cafe itu , lalu duduk . Jimin duduk dihadapan aku dan aku duduk dihadapan Jimin . Heh .

Seorang pelayan cafe it datang ke arah kami untuk mengambil order . Aku dan Jimin pun memberitahu pelayan itu apa yang kami mahu , lepas sahaja pelayan tu dapat dia terus je pergi . " Taehyung aku dengar ii kau dah ada kawan perempuan . Betul ke ? " tegur Jimin .

Aku memandang jimin lalu berkata " Kalau ya pun kenapa . " balas aku dengan dingin . " kau sebelum ni mana lah pernah suruh perempuan jadi kawan kau . Lepas tu aku dengar kau jadikan dia special kawan kau . Betul ke ? Hm ? " Balas jimin sambil tersenyum nakal kepada aku . Aku tersenyum kecil sebelum menjawab pertanyaan Jimin itu " Betul . " balas aku sepatah .

" kau ada tujuan ke apa nak jadi kan perempuan tu sebagai kawan kau ? " Tanya jimin lagi . " Aku takde niat jahat lah nak jadi kan dia kawan aku . Aku memang ikhlas nak jadikan dia kawan aku . " Jawab aku lalu mengusap rambut aku ke belakang . Jimin hanya tergelak kecil mendengar kan kata ii aku tadi .

End Taehyung pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Selepas sahaja Kai dan Jennie puas melepak di pantai yang cantik itu tambah lagi ada bintang ii yang cantik , kai terus menghantar Jennie balik ke rumah nya kerana hari sudah terlalu lewat . Kalau boleh kai nak je lepak dengan jennie sampai esok pagi , tapi tak boleh disebabkan hal kerja mereka perlu bangun awal .

Terutama lagi jennie , silap ii kena bebel lagi dengan boss dia yang bernama Eunha itu .

Jennie membuka pintu kereta apabila sudah sampai dihadapan rumah nya . Sebelum Jennie keluar dari kereta kai , jennie memandang kai lalu berkata " Thank you kai . Hehe " Tegur Jennie bersertakan senyuman yang tidak pudar dari muka nya . " No problems . " balas kai bersertakan senyuman nya juga untuk membalas senyuman jennie itu .

Setelah itu jennie pun keluar dari kereta Kai lalu menutup pintu kereta kai semula , namun Kai keluar dari kereta nya dan hanya berdiri disebelah pintu pemandu " Jennie " panggil kai apabila melihat jennie yang baru membuka pagar rumah nya itu . Jennie pusing lalu memandang kai apabila nama nya dipanggil .

" Kenapa Kai ? . ada nak cakap apa ii ke ? " Jawab Jennie lalu mengerutkan dahi nya . Rambut jennie yang menutup muka nya akibat ditiup angin , segera Jennie mengalihkan supaya dapat memandang muka kai . Kai tersenyum sebelum menjawab pertanyaan Jennie itu " Good night . " Jawab Kai . Jennie tergelak kecil sebelum membalas ucapan kai itu " haha...Good night too ~ " Balas jennie .

Setelah mendengar kata ii jennie itu , Kai pun masuk semula kedalam kereta nya lalu menutup pintu kereta nya semula . Kai pun memulakan pemanduan nya meninggalkan kawasan rumah Jennie itu . Jennie hanya memandang kelibat kereta kai hingga hilang dari pandangan nya . Jennie pun memasuki semula kedalam rumah nya setelah kelibat kereta kai sudah hilang .

Namun dalam fikiran jennie , dia masih terfikir apa yang akan terjadi apabila Kai dan Taehyung datang serentak ke rumah jennie esok sebab ingin menghantar jennie ke tempat kerja nya , Risau campur Keliru bercampur dalam diri nya .

Skip

Pagi

6:10 a.m.

Jennie bangun dari tidur nya lalu mengambil tuala yang tersangkut di dalam almari nya kemudian masuk kedalam kamar mandi untuk membersihkan diri nya .

Skip

Lepas sahaja Jennie siap membersihkan diri nya , Jennie terus turun lalu berjalan menuju ke arah dapur . Sampai sahaja Jennie di dapur , terlihat satu tubuh yang sedang memasak . Siapa lagi kalau bukan appa jennie yang buatkan sarapan pagi itu . Jennie berjalan ke arah Appa nya lalu berdiri disebelah kiri appa nya .

You're my choice ( Taennie ff )Where stories live. Discover now