Taehyung pov
Aku dan membawa jennie berjalan jalan ditaman itu , angin disini pun segar . Tambah lagi ada jennie yang sudah menjadi kawan perempuan pertama aku , jadi lah sangat segar . Sebelum ni memang aku tak pernah mesra dengan mana ii perempuan , tapi jennie je lain dari yang lain .
" Tae . " nama aku dipanggil oleh seorang perempuan yang berada disebelah kiri aku , siapa lagi kalau bukan jennie . aku memberhentikan langkah aku , lalu memandang jennie dan berkata " hm ? , kenapa jennie ? " jawab aku dengan selamba . jennie memberhentikan langkah nya dan memandang aku " aku penat lah nak jalan lagi . Mari lah duduk . " jawab nya .
Aku hanya tertawa kecil mendengar kata ii jennie itu , secara tiba ii bahu aku dipukul . Of course lah jennie yang pukul , siapa lagi kalau bukan dia . dekat taman tu ada aku dan jennie je , aku mengusap lengan aku yang dipukul oleh jennie " auch " rengek aku bersama dengan sisa ketawa .
" seronok kau ketawa kan aku . " balas jennie , AAAAAAA comell betul lah jennie ni . Tak sia sia aku ambil kau jadi special friend aku . Aku mengusap rambut nya sekilas lalu berkata " okayy lahh . Jom duduk . " balas aku lalu membawa jennie duduk di bangku yang ada dikawasan itu . Jennie duduk disebelah kiri aku , dan aku duduk disebelah kanan nya . " kau memang cepat penat ke ? " tanya aku kepada jennie yang memandang ke arah depan .
Jennie memandang aku , apabila aku melontarkan soalan kepada nya " aku bukan selalu macam ni . Jarang tau aku penat berjalan . " jawab jennie lalu memandang hadapan semula . Angin angin meniup rambut jennie , hingga menyebabkan kecantikan padanya terserlah depan mata aku . Tanpa aku sedar , aku merenung jennie sambil tersenyum kecil . Seronok pula aku tengok jennie .
Renung punya renung jennie akhirnya perasan yang aku renung dia . aku pun terus cepat ii pandang tempat lain , takut pula jennie tanya aku kenapa aku renung muka dia . " tae , kau renungkan aku kan tadi . " tegur jennie , aku memandang nya lalu berkata " mana ada aku renung kau , heh . Perasan Betul lah jennie ni , daripada tae renung jennie elok tae renung rumput " balas aku dengan selamba nya .
Mendengarkan kata ii aku itu , jennie terus memukul bahu aku buat yang kedua kali . dan kedua kali juga lah aku merengek kesakitan dipukul oleh si jennie , boleh tahan sakit juga dia pukul aku . " balasan ! . jangan nak bodoh bodoh kan jen lahh , jen tau yang tae renung jen tadi . Kalau nak cakap something tu , cakap je lah . Tak payah nak renung ii aku . Haihh " balas Jennie panjang lebar , lalu menghembus nafas kasar .
Aku hanya tertawa mendengar kata ii jennie itu . Jennie pula hanya menjeling aku lalu memandang tempat lain , aku memberhentikan ketawa aku lalu bercadang ingin memujuk nya daripada marah lama ii . Eh marah ke ? , atau merajuk tu ? , haha " Yahhh ~ , jennie . Mianhae . " tegur aku dengan suara lembut , namun jennie tidak memperdulikan aku sebalik jennie masih memandang tempat lain .
Aku menghembus nafas perlahan , susah Betul nak pujuk perempuan . Aku ni mana lah pernah nak pujuk perempuan , kan aku tak pernah rapat dengan mana ii perempuan . Fikir punya fikir akhirnya aku mendapat cara untuk memujuk nya . " 1....2....3 " aku mencium pipi jennie sekilas , jennie memandang aku dengan terkejut nya lepas sahaja aku mencium pipi nya .
Jennie menyentuh pipi nya yang dicium aku tadi " YAHH !! KIM TAEHYUNG !! . kenapa kau kiss aku ?! " tegur jennie dengan kuat nya lalu memukul bahu aku lagi buat yang ketiga kali nya . dan ketiga kali nya juga lah aku merengek kesakitan . " kau yang tak mau layan aku , jadi aku kiss lah . " jawab aku sambil mengusap gusap lengan aku yang dipukul . " tapi tak perlu lah sampaii kau nak kiss aku , pujuk elok elok je lahh . " balas jennie , aku mendekatkan diri aku dengan nya .
" aku dah buat tadi sayang ~ . Kau yang tak layan aku " bisik aku ditelinga jennie lalu menjarakkan lagi diri aku dari jennie . muka jennie sudah jadi merah bila aku panggil dia dengan panggilan ' sayang ' . " Ehhh ! Kau ni kan Taehyung ! . jangan panggil aku macam tu lah ! . Aku tak biasa . " balas jennie . " dengan aku pun kau tak biasa ? " Tanya aku semula sambil mengangkat kening .
" memang lah aku tak biasa even orang tu kau . kau dengan aku bukan nya ada apa ii hubungan kan . " balas jennie , mendengarkan kata ii jennie itu buatkan aku teringat yang aku dan jennie hanya kawan . Aku menepuk dahi aku sekilas . " okay ii , sorry . Haha " balas aku dengan ketawa aku . Jennie yang melihat aku , hanya menggelengkan kepala nya sahaja tanpa niat ingin membalas .
End Taehyung pov
Jennie pov
Aku hanya menggelengkan sahaja kepala aku tanpa ingin membalas kata ii Taehyung itu .
' Ting ! '
Telefon aku berdering sekilas menandakan ada mesej yang masuk kedalam phone aku . Tanpa buang masa , aku pun mengambil phone aku dari poket lalu screen telefon aku hidup kan . Aplikasi mesej aku tekan , untuk memeriksa siapa yang menghantar mesej kepada aku .
' Mesej dari Kai '
Dengan cepat nya aku pun membuka mesej dari kai dengan perasaan yang gembira , Taehyung pula tengah tengok pelik tengok aku yang tiba tiba gembira . Tapi apa aku peduli , heh .
In Chat
Kai
Online- hyee Jennie ~
- hyee ! , lama kau tak mesej aku . Busy sangat ke kerja kau tu .
- yes , hari ni banyak kerja yang kena handle . Tapi esok mungkin aku dah tak berapa busy . Sebab semua kerja hari ni dah siap . Hehe
- Ohhhh...kau kerja apaa ?
- Secret . Nanti kau sendiri tahu lah .
- hmm..okay lah .
- jen esok kau free tak ?
- esok aku tak free , sebab esok aku dah start masuk kerja balik . Hmmm
- alahhh...baru nak bawa lepak sama sama
- Alohh , sowey lah .
- ermmm jennie , aku kena sambung kerja balik . Nanti kita sembang . Bye
- bye
End Chat
Habis sahaja aku dan kai Bermesej , aku pun terus menyimpan semula phone aku dipoket semula . baru sahaja aku ingin melihat ke kanan aku , alangkah terkejut nya aku . Taehyung terlalu dekat dengan aku hingga bibir aku dan Taehyung pun hampir bersentuhan .
" Yahh !! Terkejut aku ! " tegur aku sambil mengusap usap dada aku disebabkan terkejut yang amat terkejut . " siapa tu ? " Tanya Taehyung dengan dingin nya , dia ni seram betul lah kalau dingin . Kadang baik kadang macam nak bunuh aku . " kawan aku lah . Tak payah sibuk lah " Balas aku lalu berdiri , baru sahaja aku ingin memulakan langkah aku .
Taehyung sudah pun berdiri lalu menghalang jalan depan aku dengan muka nya yang serius . Aku hanya menjeling Taehyung lalu menghembus nafas kasar " jangan lah halang jalan aku . " tegur aku dengan dingin . namun Taehyung tidak memperdulikan kata ii aku , sebalik nya dia masih lagi dengan keadaan nya itu .
" Tae . Tell me what you want . " tanya aku dengan terpaksa . " aku nak tau je , siapa yang chat kau tadi . " tanya Taehyung semula dengan Dingin . " haihhhh...aku dah cakap kan , itu kawan aku lah . " Balas aku lalu menjeling nya lagi . " Yeoja or Namja " Tanya Taehyung lagi , pelik betul lah mamat Taehyung ni . " kenapa kau perlu tahu ? " Tanya aku semula " because You're my special friend " jawab Taehyung .
" Okay , fine ! . Namja " jawab aku lalu tersenyum tidak ikhlas . Mendengarkan kata ii aku itu , Taehyung terus berjalan meninggalkan aku seorang diri . Aku hanya memandang Taehyung dengan penuh tanda tanya . Dah kenapa dengan mamat ni .
Tanpa buang masa aku pun berjalan mengikuti Taehyung dari belakang nya , takut pula aku nak tegur dia . Takut dia marah aku tiba ii .
End Jennie pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Komen and Vote ❤ .Btw thanks kepada yang vote ff author ❤ .
YOU ARE READING
You're my choice ( Taennie ff )
AcakJennie ialah seorang perempuan yang cantik dan baik dengan orang . Jennie tinggal bersama appa nya sahaja , manakala omma jennie sudah tiada semasa jennie masih kecil disebabkan penyakit nya yang tidak dapat dirawat . Jennie dan Appa nya hanya orang...