Jennie pov
" jennie ! , kau ambil order customer kat meja 3 ! " jerit lisa kepada aku , mengarahkan aku mengambil pesanan pelanggan .
Aku hanya akur lalu berjalan menuju ke arah pelanggan yang duduk di meja 3 . sampai sahaja aku dimeja 3 , aku mengeluarkan note kecil ku dan pen biru .
" ehemm...err..encik nak pesan apa ? " tanya aku kepada pelanggan lelaki itu . " bagi coffe je . " jawab lelaki tersebut .
Aku menuliskan pesanan lelaki itu di note aku , lalu berjalan menuju ke kaunter untuk memberi kan pesanan itu kepada lisa .
Aku mengoyakkan kertas itu lalu diberi kan kepada lisa . " ni je ke ? " tanya lisa kepada aku .
" ha'ah . Tu je yang lelaki tu nak . " jawab aku selamba . Lisa pun segera berjalan ke dapur untuk memberitahu pekerja yang berada didapur .
Aku terasa penat lalu duduk di bangku yang kosong .
' kringg ! '
Alahaiii siapa pulak datang ni . Aku baru nak rest , dah ada pelanggan datang . Aku pun melihat siapa yang datang .
Ada dua orang lelaki yang datang lalu duduk di meja 2 . Aku pun berdiri dan berjalan menuju ke arah mereka berdua . Pelanggan dah datang , takkan lah nak biarkan je .
" hai . nak pesan apa ? " tanya aku kepada lelaki dua orang itu .
" ermm..bagi aku jus oren je . " jawab seorang lelaki yang comel macam bayi itu . Alahaii , lembut je cara lelaki ni cakap . Hehe
Setelah itu aku pun memandang lelaki yang bermuka serius sahaja dari tadi . " hai . nak pesan apa ? " tanya aku kepada lelaki itu .
Namun pertanyaan aku hanya di abaikan sahaja . Eh apa hal taknak jawab soalan aku ? . " hyung , noona tu tanya hyung nak apa ? " tanya lelaki yang comel itu , kepada orang yang bermuka serius itu .
diorang ni adik beradik ke ? .
" hmm...aku taknak pesan apa ii " jawab lelaki itu yang bermuka serius . Kan senang kalau cakap macam tu . Kalau taknak cakap je lah taknak . Takpayah lah nak abaikan soalan aku .
Buat aku ni macam orang bodoh je tunggu jawapan kau . " Okay , kalau macam tu jus oren je lah kan ? " balas aku dengan senyuman .
" yes " jawab lelaki yang comel itu . Lalu aku pun berjalan menuju ke dapur untuk memberikan pesanan .
Dapur
" Irene ! . Buatkan kopi untuk pelanggan meja 2 . " tegur aku kepada irene yang tengah duduk santai itu . Ketara sangat takde kerja nak buat , so aku suruh lah dia .
" alahhh...aku malas ah , kau suruh Lah Nayeon . " Balas Irene dengan nada malas nya . " eh kau suruh aku pulak ? . Kau tak nampak ke aku tengah buatkan air untuk pelanggan meja 3 tu ? " balas Nayeon .
" haishhh ! . Yelah ii aku buat . " balas irene lalu bangun dan memulakan kerja nya . Aku hanya menggelengkan kepala aku melihat tingkah laku mereka .
Setelah itu aku pun berjalan keluar dari dapur . aku berjalan menuju ke arah Lisa yang berada dikaunter , yang tengah memandang seseorang .
Amboiii dia tengok siapa pulak kali ni . " woi ! " tegur aku kepada lisa . " OI PAKWE !! " Jerit Lisa . Aku hanya tergelak melihat gelagat lisa .
" Yahh ! Jennie ! . Kau ni suka buat aku terkejut tau tak ?! . " jawab lisa . " hahaha..kau pandang siapa tadi ? " tanya aku . " amboii..tukar topik ke ? " jawab lisa .
" okay ii mianhae . " jawab aku , " hmm....takde lah , aku tak pandang sesapa pun . " jawab lisa . Amboii nak tipu aku ke tu ? , macam lah aku tak nampak mata dia tu tengok tempat lain .
Fokus pulak tu dia tengok . Ketara sangat tengok jantan dalam cafe ni . " kau ingat aku bodoh ke ? Aku nampak lah kau tengok seseorang tadi " jawab aku .
" sshhhhh !! , diam ! . Jangan lah cakap kuat sangat " balas Lisa . " elok kau bagitahu aku . Kau tengok sape tadi ? " tanya aku semula . Lisa tidak menjawab pertanyaan aku , sebalik nya dia menunjukkan seseorang .
Mata aku memandang orang yang ditunjuk oleh lisa . Orang tersebut berada di meja 2 , meja yang aku datang tadi ambil pesanan . Perghh biar betik .
Aku memandang lisa kembali " mana satu ? " Tanya aku . " alahh..tu yang comel ii tu lah . nama dia Jungkook " jawab lisa . " perghh...kau biar betul , yang orang dia macam lembut ii tu ke ? " tanya aku lagi .
Lisa hanya mengangguk kepala nya sahaja . Uwuu , nampak nya kawan aku dah dilamun cinta lah . Selepas itu mata aku teralih kepada irene yang bawa kan pesanan untuk pelanggan di meja 2 itu .
" irene " panggil lisa kepada irene . Irene pun berjalan ke arah lisa " apa ? " jawab irene . " tu untuk pesanan siapa ? " tanya lisa . " ohh..untuk pelanggan meja 2 . " Jawab Irene .
" yeke ?! , mari sini . Biar aku yang hantarkan . " jawab Lisa lalu memgambil air dari tangan Irene itu . Dengan cepat lisa pun keluar dari kaunter dan berjalan menuju ke arah meja 2 . Aku dan irene hanya melihat sahaja .
Lisa Pov
" err..ini pesanan siapa ? " tanya aku . " aku " jawab seseorang . Orang itu ialah Jungkook . Aku pun memberikan air itu kepada Jungkook . " gomawo " jawab Jungkook . " nae " jawab aku lalu tersenyum kepada Jungkook .
End Lisa pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Komen and Vote ❤ . Author update sampai sini je . Nanti author sambung .
YOU ARE READING
You're my choice ( Taennie ff )
AcakJennie ialah seorang perempuan yang cantik dan baik dengan orang . Jennie tinggal bersama appa nya sahaja , manakala omma jennie sudah tiada semasa jennie masih kecil disebabkan penyakit nya yang tidak dapat dirawat . Jennie dan Appa nya hanya orang...