Chapter 25 ❤ .

74 11 0
                                    

Taehyung house

Jennie berjalan masuk kedalam bilik Taehyung sambil membawa nestum yang di buat untuk Taehyung . Nestum itu diletakkan di meja tepi katil Taehyung , supaya senang lah Taehyung ambil nestum itu nanti . Jennie mengambil bangku dari meja Taehyung lalu duduk di sebelah katil Taehyung .

Kelihatan Taehyung sudah tertidur dengan lena nya sambil memeluk bantal . Senyuman manis terukir di wajah Jennie yang melihat Taehyung sedang tidur , Jennie mengusap usap rambut Taehyung dengan lembut supaya Taehyung tidak terjaga dari tidur nya .

Phone Jennie di poket bergetar menandakan ada mesej yang masuk . Jennie berhenti mengusap rambut Taehyung lalu mengambil phone nya untuk memeriksa siapa yang menghantar pada nya .

' 1 mesej dari Kai '

Jennie menekan ruang mesej dengan kai dan terlihat ada mesej yang dihantar Kai .

In Chat

Kai
Online

- jennie kau pergi mana ? .

- Ohh sorry , lupa
Aku nak bagitahu . Aku dah
Discharge

- kenapa rasa macam awal
Kau keluar , btw betul ii ke
Dah sihat ? .

- yes , jangan lah risau .
Dah sembuh ni , tau juga
Nak jaga diri macam mana :) .

- Ohh..bagus lah , jangan
Lupa makan ubat okay .

- okayy .

End chat

Jennie menyimpan phone nya semula di poket selepas habis sahaja bermesej dengan Kai . Jennie melihat Taehyung semula yang masih tertidur , senyuman manis terukir di wajah nya . Jennie melihat jam di meja Taehyung , waktu menunjukkan hari hampir petang . Jennie berjalan keluar dari bilik Taehyung dan masuk kedalam dapur untuk memasak , supaya bila Taehyung terbangun dari tidur boleh lah Taehyung memakan sesuatu .

Jennie mengeluarkan bahan ii masakan dari almari dapur , Jennie tidak masak terlalu banyak . cukup untuk Taehyung sahaja , Jennie pun mula memasak menggunakan bahan ii yang di ambil tadi . beberapa minit berlalu akhirnya masakan Jennie pun siap , Jennie meletakkan masakan nya di pinggan lalu membawa ke meja makan . Setelah siap membawa semua jenis masakan nya ke meja makan , Jennie berjalan ke ruang tamu untuk rehat sekejap selepas memasak .

Jennie duduk di sofa , mata nya melihat sekeliling ruang tamu itu . Tiba ii ada sebuah gambar yang terletak di atas meja di hadapan Jennie , terlihat ada seorang lelaki dan seorang wanita yang sedang tersenyum melihat seorang budak lelaki di antara mereka . Jennie sangat mengetahui siapa budak dalam gambar itu , budak itu ialah Taehyung bersama dengan eomma dan appa nya . rasa terharu muncul dalam hati Jennie apabila melihat Taehyung yang sedang gembira bersama eomma appa nya .

Tanpa Jennie sedar air mata nya jatuh , bunyi tangisan mula keluar . Jennie menangis kerana teringat tentang eomma nya yang sudah tiada , rasa rindu dalam hati Jennie mula terasa . tanpa Jennie sedar tangisan nya semakin kuat dan tidak mengetahui yang tangisan nya membuatkan Taehyung yang tertidur terganggu . Taehyung yang berada di dalam bilik nya bangun dalam keadaan mamai sambil mencari cari sumber tangisan itu , tiba ii fikiran nya teringat Jennie .

Taehyung menggosok gosok mata nya sehingga lah penglihatan nya semakin jelas sebab bangun dari tidur , Taehyung berjalan keluar dari bilik nya dengan tergesa gesa sehingga lah Taehyung sampai di tingkat bawah . Taehyung mencari cari Jennie dan akhirnya terlihat Jennie yang masih menangis di ruang tamu , Taehyung berjalan perlahan lahan ke arah Jennie dan berdiri di belakang Jennie . Taehyung tidak tahu alasan mengapa Jennie menangis , kalau boleh mahu sahaja dia bertanya kepada Jennie .

You're my choice ( Taennie ff )Where stories live. Discover now