Pagi
Jennie bangun awal hari ini sebab Jennie perlu datang ke cafe , selepas sahaja siap mandi dan mengemaskan diri Jennie pun turun ke bawah untuk bersarapan sebelum pergi ke tempat kerja nya . Terlihat sudah ada nasi goreng yang di masak oleh Appa Jennie di atas meja makan .
Jennie berjalan menuju ke meja makan lalu duduk di hadapan Appa nya . " Appa good morning . " ucap Jennie dengan riang nya terhadap Appa nya . " good morning too..awal Jen bangun hari ni . " balas Appa jennie lalu mengukir senyuman Kepada Jennie . " mestilah awal..kan hari ni Jennie kena pergi kerja..Jen dah lama tak kerja..hm " jawab Jennie lalu menyuap satu sudu nasi ke dalam mulut nya .
" Jennie jangan lah terlalu paksa diri untuk buat kerja ii berat..biar appa je buat . " ucap Appa Jennie dengan lembut dan ikhlas terhadap Jennie . " alahh appa ni..Jennie sebagai anak kena belajar berdikari and cari rezeki , Appa rehat je and jangan buat kerja ii berat..Jen okay je , Appa jangan lah risau . " balas Jennie lalu tersenyum kecil kepada Appa nya . Appa jennie yang mendengar kata ii Jennie itu merasa sangat terharu dan bangga ada anak macam Jennie .
" bila appa dengar Jennie cakap macam tu..teringat pula Appa dengan Eomma Jennie..dia pun dulu suka buat kerja and tak putus asa..Jennie memang sama dengan Eomma Jennie . " ucap Appa Jennie lembut lalu mengukir senyuman kecil , Jennie turut membalas senyuman Appa nya . Jennie memeriksa jam tangan dan waktu sudah menunjukkan hampir buka nya Cafe . Jennie tidak sempat ingin menghabiskan nasi nya , Jadi Jennie berlari keluar dari rumah lalu memakai kasut tanpa stokin .
" Jennie !..sarapan lah dulu !..jangan lah terburu buru ! " jerit Appa Jennie dari dalam rumah . " tak boleh lah appa !!..Jennie kena pergi juga !!..Jennie dah lambat ni ! , bye appa ! " ucap Jennie lalu berlari meningalkan rumah nya . Jennie berlari dan terus berlari supaya cepat sampai ke cafe , Jennie memecut dengan lebih laju suapaya cepat sampai . Orang awam yang ada disitu pun terkagum melihat Jennie yang berlari terlalu laju seperti atlet . Namun Jennie tidak memperdulikan mereka , sebab yang penting ialah sampai ke cafe .
Beberapa minit berlalu Jennie akhirnya sampai di cafe , Jennie berhenti seketika untuk mengambil nafas di sebabkan terlalu laju berlari tadi . Apabila sudah merasa tenang Jennie pun masuk kedalam cafe , Lisa yang ada di situ terkejut melihat Jennie datang cafe tiba ii . " Jennie kau buat apa dekat sini huh ? . " tegur Lisa kepada Jennie dengan berbisik dan muka Lisa pula seperti panik . " aku kan kena kerja..kenapa kau tanya ? " balas Jennie dengan dahi berkerut . " haishh kau ni kan !...elok kau sembunyi sekarang . " ucap Lisa .
Jennie yang melihat sikap Lisa itu jadi keliru , apa yang terjadi selama Jennie tidak datang kerja sehingga Lisa bersikap seperti ini pada nya . " kau kenapa ni Lisa ? . " soal Jennie kepada Lisa yang masih tidak tahu mengapa Lisa seperti terlalu panik . " haishh kau ni banyak tanya pula !...boss eunha marah sangat tau sebab kau tak datang kerja sebelum ni ! , kalau dia nampak kau nanti habis lah !..kau takkan lah tak kenal boss eunha tu macam mana kalau pekerja dia tak datang . " jawab Lisa panjang lebar lalu menarik tangan Jennie .
Namun Jennie menepis tangan Lisa dan kata ii Lisa sama sekali tidak membuat Jennie takut . " tak apa lah Lisa..biar lah eunha tu nak marah aku , lagi pun memang salah aku kan tak datang kerja lama sangat . " ucap Jennie lalu berjalan menuju ke pejabat Eunha dengan tenang nya seperti tiada apa ii yang terjadi . Namun tangan Jennie di tarik sekali lagi oleh Lisa " jennie kau jangan macam ii lah !..aku tak nak kau kena marah dengan perempuan tu . " ucap Lisa . Jennie hanya tersenyum kecil mendengar kata ii Lisa lalu menepis tangan Lisa sekali lagi dan berjalan ke pejabat Eunha .
Lisa pula sudah tidak mampu berbuat apa ii lagi selain membiarkan Jennie pergi berjumpa Eunha dengan rela hati , Lisa melepaskan keluhan lalu menyambung membuat kerja nya yang tertangguh tadi di sebabkan kedatangan Jennie secara tiba ii .
YOU ARE READING
You're my choice ( Taennie ff )
DiversosJennie ialah seorang perempuan yang cantik dan baik dengan orang . Jennie tinggal bersama appa nya sahaja , manakala omma jennie sudah tiada semasa jennie masih kecil disebabkan penyakit nya yang tidak dapat dirawat . Jennie dan Appa nya hanya orang...