Chapter 19

8.5K 202 31
                                    

"مش ملاحظه حاجه يا خالتي"....... قالت وسيله لمريم بينما يجلسون في الحديقه يرتشفون القهوة ويتنولون بعض الكعك.........
=//تقصدي ايه يا وسيله..... ايه اللي مش ملاحظه.
=//انا حسه ان فخر من يوم ما رجع من القاهرة وهو متغير..
=//تقصدي عشان بقي بيبت بره كتير يعني....
=//ايوه....... وحاجات تانيه كتير ده مبقاش شيفاني..... مش حسس بمشاكلي...... ومبقاش بيتصل بيا زي الاول ... بيجي  حتى لا بيفطر ولا بيتعشي.... بيجي يغير هدومه ويمشي.....
=//.... مش عارفه يا بنتي بس يمكن عنده مشاكل في شغله......
=//مش عارفه ..... قلبي مش مطمئن .... حسها ان في حاجه وفخر مخبيه عليها .....
=//متشيليش في بالك...... هما رجال الاعمال كده مش بيفكروا غير في شغلهم وبس......

******

زينب انتي ليه مش عايزه تقولي مين اللي سعدك في الهروب......قال فخر موجه ا لحديث لزينب...... التي تجهلت الرد علي فخر..... فآكمل فخر الحديث =//....... مستحيل تقنعيني انك انتي الي عمرك ما شفتي الشارع.... تهربي من بيت عليه حراس بعدد شعر رأسك، وتروحي اسكندريه... وتلقي بيت وشغل......... مين اللي ساعدك يا زينب......... ردي عليه ليه بتحميه....
=// غريبه منك يا فخر لسه امبارح بعد نص الليل سئلني نفس السؤال وجوبتك......

=//انا حعرف بطريقتي مين اللي ساعدك.........

=//انت حر ........ انا اللي عندي قالتها ........
وبينما تجلس مع فخر جاءت المربيه ومعها يوسف الذي. اخذ يركض الي حضن زينب..... والتي بدوره أخذته في حضنها =//اه حبيبي كنت فين يا قمر....... لعبة ايه مع الدادا
وبينما زينب تتحدث وتلعب مع يوسف رن هاتف فخر فتجهله....... وقال لزينب =//انا عندي مشكله في الشغل واحتمال اتأخر عليكم بس لو حصلت حاجه تبقي تتصلي...

وبينما فخر ينهض مستعد للخروج اوقفته زينب =//فخر من فضلك عايزه اشوف داد عزيزه....... تفجئ فخر من طلب زينب الذي كان غير متوقع =//مش وقته يا زينب رجوعك فجأه غير كل حاجه وانا لسه مقلتش لحد انك رجعتي سيبيني امهد للموضوع وبعده شوفي اللي يناسبك ويريحك.

***'



خير يا أمي في حاجه٠٠٠٠٠قال فخر وهو يرد. علي اتصال ولدته .....
=//فخر ٠٠٠٠انا عرفها أن شغلك مهم.٠٠٠٠وفلوسك ومشاريعك مهمه بس ده مش معنه انك تهمل مرتك..

=//أهمل مرتي...... خير يا أمي هي وسيله اشتكت مني...
=//لاء ما اشتكتش بس انا ملاحظه اليومين دول انك حتى مش بتنام في البيت يا فخر.... وده مش طبعك..... عيب عليك.... تسيب مرتك كل المده دي.
=//معلش اليومين دول عندي شويت مشاكل ومش بقدر ارجع البيت.....
=//طيب. يا فخر....
أغلق فخر الهاتف وتمهل قليلاً.... ثم امسك بالهاتف مرة أخرى واجري اتصال....

=//الو...... ازيك يا يارا عملها ايه..
=//ايوه بخير يا حبيبي...... خير بتتصل في حاجه..
=//يارا انا كنت عايزك في موضوع..... ضروري...
=//موضوع ايه يا فخر قلقتني .... في حاجه.......
=//موضوع كده كنت عايز اخذ رأيك فيه...
=//ماشي زي ما تحب....
=//مش حينفع في البيت.......
=//طب فين...
=//البسي وقبليني ورا الفيلا متخليش حد يخد بالها..... ومتقوليش لحد انك حتقبليني...... شعرات يارا ان لهجة  فخر ورائها شئ ما..... فأسراعات وبدلة ملابسها واخذات حقيبة اليد خاصتها ونزلت من غرفتها ... وأثناء نزوله قبلت وسيله...... التي استغربت من نزول يارا في هذا الوقت
=//خير يا يارا..... علي فين....
=//اه....... ولا حاجه بس كنت رايحه للصيدليه اشتري شويت حاجات.....
=//طب ما تبعتي السوق..... علي ايه بتتعبي نفسك....
=//لا اصلي زهقت قولت انزل اتمشى وبعده حروح للصيدليه....
=//تحبي اجي معكي..... تفجائت يارا من عرض وسيله.......
=//حبيبتي مش عيزه اتعبك علي الفضي... عشر دقايق وحكون في البيت.....

⚘🦅◇صِـــــقَــــــرٍ ٱلُــــصِـ؏ــيَّــــﮃُ◇🦅⚘بّقَلميّ هٱلۂ  حيث تعيش القصص. اكتشف الآن