🌿بعد مرور اسبوع 🌿
كانت وسيله تعد نفسها للذهاب إلى طبيبة امرض النساء، وبعثت السائق حتي يقوم بأستلام التحليل والفحوصات التي أجرتها .
نزلت من غرفتها ، وفي طريقها مرات علي غرفة مريم...
=//صباح الخير يا خالتي.......
=//الله..... ياوسيله انت لسه برضو بتنسي... انا بقيت حماتك...
=//حماتي اه...... بس حتفضلي طول العمر خالتي اخت امي.......
=//هو فخر اتصل......=//اتصل بس مطولش قال ان عنده شغل....... بس انا مستغربه ازي يقعد اسبوع في القاهرة..... ده عمره معمله.....
=//ده الظاهر عنده مشكله كبيره..... يلا روحي لميعدك احسن تتأخري..........
=//حضر يا خالتي.... عايزه حاجه من بره......
=//لا ياحبيبتي سلامتك.....بعد ربع ساعه وصلت وسيله الي عيادة الدكتوره......
=//ازيك يا وسيله هانم..... ايه الاخبار...... حدي خبر للدكتورة........ قالت الممرضه....وبعد دقائق عادة ودخلت وسيله،
استقبلة الطبيبه وسيله...... ثم أطلعت وسيله الطبيبه علي الفحوصات والتحليل...
=//وسيله هانم هو حضرتك متجوزه من زمان....
=//بقالي شهر ونص....
=//قبل كده كنتي متجوزه....
=//اه بس أطلقت بعد شهور بسيطه....
=//محصلش حمل أو إجهاض.......
=//لا ءابدا.
=//شوفي يا وسيله هانم... انا حكون صريحه مع حضرتك....هو حضرتك واللي ظاهر من التحليل اللي قدمي ان حضرتك بتعني من رحم طفولي.....
=//رحم طفولي...... يعني ايه مش فاهمها ..=//الرحم الطفولي هو عبارة عن عيب خلقي بتتولد بيها بعض النساء، وبيكون الرحم صغير جداً، وده بالطبع حياثر على الحمل، واللي انا شيفه هنا هو انك عندك رحم طفولي من الدرجه الاولى.، بحيث ان رحم حضرتك طوله ٣سنتيمتر وده مستحيل يحصل معه حمل........
كانت ضربة قلب وسيله تكاد تكون مسموعه، وهي تستمع الي كلام الطبيبه لا تكاد تصدق....
=//يعني ايه.......
=//انا اسفه بس ازي حضرتك طول المده دي ما وروحتيش عند طبيبه، دي حاله معروفه اوي.....
=//يعني يا دكتور لو محملتش طبيعي اقدر اعمل حقن مجهري او، حتى أطفال انبيب...=//وسيله هانم، الحمل في حالتك شبه مستحيل...... انا اسفه واعذروني لصرحاتي بس ده دوري كطبيبه بس حضرتك عقيمه.......
كنت وسيله شبه مغيبه عندما خرجات من عند الطبيبه......
وتسألت =//ازي بعد ما اتجوز فخر واعمل كل اللي عملتو.... بعد كده مش خلف له ابن....... مستحيل.......
مستحيل........
******
🌿بعد مرور اسبوع 🌿
=//فخر من فضلك انا مش عايزه ارجع البلد .......
كان فخر يجلس بجور يوسف الذي،كان يجلس أمام مدفئه وامامه مجموعه من الاالعاب التي اشتراه له فخر....
لقد مرة الاسبوع علي فخر كأنها عام، أثناء انتظره لتحليل الحامض النووي، وبعد أن تآكد بما لا يجعل مجال للشك ان يوسف هو ابنه.... كان يشعر بحقد تجاه زينب.
حقد ليس. له مثيل. أثناء هذا الأسبوع وقبل ظهور نتيجة التحليل كان فخر يمارس الحب مع زينب ليلا ونهار ولم يكتفي منها.
ومعه شعرات زينب ان فخر يحبه.... واخذات احسيسه ومشاعره تتضح انها تحب فخر وربما هاربة منه لأنها كانت تخشى ان تقع في حبه ففضلت الهروب، ولقد أعتقدت انها نسياته الا ان ذلك غير صحيح، فبمجرد رؤية فخر تحركات مشاعرها من جديد.
وخصوصاً أثناء هذا الأسبوع الا ان ذلك كله تغير الي العكس بعد ظهور نتيجة التحليل وتآكد فخر ان يوسف هو ابنه... فأصبح شخص آخر، لم يتكلم معها قط، كان يصيح عليها لاتفه الأسباب، واحيانا اخر كان يتجلهه وكآنه لاشئ، كان فقد يكتفي بالجلوس ، واللعب مع ابنه.
أنت تقرأ
⚘🦅◇صِـــــقَــــــرٍ ٱلُــــصِـ؏ــيَّــــﮃُ◇🦅⚘بّقَلميّ هٱلۂ
Romanceانه صرع ملوك الصعيد، صرع علي المال والسلطة، هل يمكن للحب ان ينبت وسط كل هذه الكراهيه والخوف. أجبرت زينب علي الزوج من فخر الدين الشاذلي لتجنيب العائلتان صرع مميت كيف ستعيش في مستنقع من الكراهيه والخوف......... هل ستقع في حب زوجه والد أعدائه...