=//انت بتقول ايه يا فخر........... انت عارف اللي بتقوله ده معناه ايه...... انت عيز تتجوز بنت ابرهيم وتجيبه تعيش في بيتيوبعدين تتجوز ازي ومرتك معادش علي وفاته هي وابنك شهر.) قال والد فخر بغضب شديد....
=//دي حياتي بعد اذن حضرتك.. محدش شريكي انا مش عيل....... انا عارف انا بعمل ايه...(. قال فخر بينما يجلس في غرفة مكتبه.....)
والد فخر =//يعني ايه....... بدل متروح تاخد بتارك من عيلة ابرهيم_____ تروح تنسبهم.....!!!! انت اكيد جري لعقلك حاجه يافخر...... اللي وقف قدمي دلوقتي مش فخر...... مش فخر الدين الشاذلي اللي اول مايتكلم كله... يسكت... علشان الكبير بيتكلم........ علشان..... الصقر يحكم والكل يرضي بحكمه الصغير قبل الكبير....... انتا___ بشكل ده حتضيع اسمك واسم عيلة الشاذلي...... ارجع عن اللي في دماغك يا فخر......... محدش من اعممك حيرضي باللي عايز تعمله.... محدش حيرضي انك تناسب عيلة ابرهيم وتحط ايدك في ايدهم...... محدش حيرضي ان عيلة ابرهيم يحطو رسهم برسنه ويكون نسيبنا .....
نظرفخر الدين الي ابيه... نظرة مطوله...... واخذ يفكر واستطرده قائلاً.
=//اسمع ياكبير....... من امتي وانت بتعتمد علي في الصغيره قبل الكبيره...... من امتى وانا وقف معكن ولعيلتان
ومقدرش حد يخد من عيلة الشاذلي__ لا حق ولا باطل.قال ولد فخر =//من وانت عمرك ١٧ سنه كنت رجل من يومك عمرك ما خفت من حد واللي انت شيفه صح بتعمله بس الموضواع ده أكبر غلطه في حياتك يا فخر____ انا مش ممكن اسمح ان بنت ابرهيم تعيش في بيتي انا اصلا مش طيق ابوه تروح انت تجيب بنته تعيش في بيتي...... ده كلام بدل ماتخد بثارك من اخوه اللي قتل ابنك ومرتك تروح تتجوز بنت ابرهيم... ده كتير والله.......
=//انت تعرف يا كبير.... لو انا عيز اخد بثاري.... في أولادي ومرتي ميكفينيش رصاص الدنيا كله عشان اقتل كل فرد من عيلة ابرهيم..... ولو انا عيز اقتل معتصم ولا ابرهيم ولا محمود تليفون.. صغير من غير ما اوسخ ايدي ولا اتحرك من مكاني ويكون بيت ابرهيم في خبر كان..... بس لو قتلتهم حيستريحو وانا مش عيز كده طريق القتل سهله.... وماحدش تايه عنها بس انا محضر حاجه تانيه لعيلة ابرهيم
قال والد فخر =//حاجة ايه فخر......
قال فخر =// زينب دوره في حياتي هو أنها ____تخلف وبس ملهاش دور اكتر من كده مجرد وعاء تشيل فيه أولادي وبس....... يعني متفتكرش ان حيبقى ليه دور اكتر من كده.
قال والد فخر =// طب متتجوز وسيله بنت خالتك يافخر.... دي حتى بتحبك... طول عمره حتي لما اتجوزت مقدرتش تنسك وأتطلقت بسببك.... بعد ماجوزه ظبط صورك عنده....
=//انا بعد صبا مستحيل اتجوز وحده واحبه واي وحده حتدخل حياتي بعد كده ولا حاجه بما فيهم زينب اللي حتجوزه..... هي ولا حاجه.... انا معنديش وقت اروح اتجوز واحب.. وادلع____ كل ده كان زمان انا عايز وحده تجيب لي اولاد وبس...... عشان الحق نفسي ويكون عندي حد يشيل اسم فخر الدين الشاذلي........
أنت تقرأ
⚘🦅◇صِـــــقَــــــرٍ ٱلُــــصِـ؏ــيَّــــﮃُ◇🦅⚘بّقَلميّ هٱلۂ
Romanceانه صرع ملوك الصعيد، صرع علي المال والسلطة، هل يمكن للحب ان ينبت وسط كل هذه الكراهيه والخوف. أجبرت زينب علي الزوج من فخر الدين الشاذلي لتجنيب العائلتان صرع مميت كيف ستعيش في مستنقع من الكراهيه والخوف......... هل ستقع في حب زوجه والد أعدائه...