042

318 34 39
                                    

"aeri ialah assasin..."

Mata bangchan terbeliak.

"bawah group mafia BigHit" sambung lino.

Tumb!

"ehh tuan!" lino segera mendapatkan tuannya yang sudah rebah apabila mendengar berita itu. Sungguh mengejutkan sehingga bangchan pengsan mendengarnya.

"Doktorr!!!"

♡♡♡


Loceng pintu cafe berbunyi. Hyunjin mencari-cari batang hidung milik sahabatnya, felix. Felix melambaikan tangannya ke arah hyunjin. Pemuda itu pun bergegas ke meja felix.

"orderlah air dulu" felix memulakan bicara.

"ais americano satu" kata hyunjin kepada pelayan.

Hyunjin memandang felix yang sedang termenung melihat permukaan meja yang berwarna coklat pucat itu. Hyunjin menghembuskan nafasnya dengan perlahan.

"lix, kau pergi mana sebenarnya?" soal hyunjin.

Felix yang sedang termenung itu agak terkejut dengan pertanyaan hyunjin kerana disoal secara tiba-tiba.

"aku kene culik" hyunjin tidak memberikan sebarang reaksi dan menyuruh felix untuk meneruskan ceritanya.

"yuna, ryujin dan seungmin dalang semua ni. Diorg nak hancurkan hidup aku. Patutnya masa kitaorg kene culik tu, kutaorg akan dibunuh. Tapi kitaorg berjaya selamatkan diri." muka hyunjin jelas mengatakan betapa seriousnya dia ketika itu.

"then, aeri mana? Dkt rumah?" hyunjin menyoal.

"dia lari" felix memandang ketepi.

"lari?"

"aku rasa dia ade sesuatu yang dia sorokkan dari kita semua. Sebab masa kitaorg lari tu.."

"aeri nampak lain"

♡♡♡

"awak jangan risau sangat ye, tuan awak pengsan sebab terkejut je, and bende ni x mempengaruhi kesihatan dia. So, don't worry" doktor itu menasihati lino.

Lino hanya mengangguk dan melihat tuannya.

'apa kita nak buat ni tuan?' bisik hati lino

♡♡♡

"ehh kau dah bangun?" soal taehyun

"dahlaa, orang perempuan mana elok tido lama-lama" aeri menuju ke dapur untuk mengambil segelas air.

"lepasni apa?" taehyun memandang susuk aeri.

"well, pembantu mafia tu, lino dah tau identiti aku. Aku rasa diorg dah x berani nak sentuh aku" aeri merebahkan badannya di atas sofa yang empuk di ruang tamu.

"bukan tu. felix?"

"......"

♡♡♡

Kelopak matanya dibuka secara perlahan-lahan. Siling putih itu ditenungnya seketika. Dia memerhatikan keadaan sekeliling.

Hospital? Tapi kenapa?

Ah...

Senyuman kecil terukir dibibir dia.

"kau takkan dapat lari daripada aku felix. Ini baru permulaan. Aku tahu setiap gerak geri kau. Till we meet again" dia ketawa kecil selepas berkata-kata.

"cik yuna?" seorang jururawat memanggil dia.

"awak dah sedar?" yuna menggangguk kepada pertanyaan jururawat itu.

"saya akan buat pemeriksaan pada awak" jururawat itu memegang tangan yuna untuk memeriksa nadinya.

"tak sangka kita akan jumpa macam ni kan?" kata jururawat itu

Yuna memandang jururawat itu dengan pelik. Jururawat itu memakai topeng muka membuatkan yuna sukar untuk mengetahui identiti jururawat itu.

Yuna melihat tag nama jururawat itu.

Mata yuna sudah mengelinang dengan air mata. Yuna mencapai topeng muka jururawat itu dan membukanya. Maka terserlah wajah yang amat yuna rindukan.

"lia.." air mata yuna jatuh dengan deras. Tubuh lia dirangkul dan dipeluknya dengan erat. Lia juga membalas pelukan yuna sambil mengusap belakangnya.

"k-kau tak akan tinggalkan aku lagi kan?" yuna menangis sambil melontarkan soalan.

"tak, aku ada dekat sini" lia tersenyum melihat sepupunya.

"terima kasih sebab tak pernah putus asa dengan aku" tagisan yuna semakin kuat mendengar kata-kata lia itu.

Perasaan dendam yuna semakin lama semakin kecil dan telah diganti dengan kasih sayang. Derita berasa keseorangan dan kesunyian selama ini telah dipenuhi dengan kegembiraanya bersama lia.

ʕ•ﻌ•ʔ End of My Queen season 1 ʕ•ﻌ•ʔ

(。’▽’。)♡

Macam hambar pulak chapter last s1 ni.

Anyways, author akan sambung s2 bila dah mula sekolah nnti, sorry untuk dkt readers yg sekolah asrama 😭

Author nak rehat jap 😂

Ape-ape pun, terima kasih sudi comment, vote and baca buku ni! Auhtor terhibur baca comment korang! Thank you semua!

I will comeback, but not soo soon.

Sape tgok true beauty?
Author team seojun 💅

SU | My Queen | Lee Felix Where stories live. Discover now