040

223 43 24
                                    

"sakit tekak akulah bercakap dengan korang nih" yuna memetik jari.

"tiber" bangchan kata secara perlahan.

Tidak lama kemudian sesorang masuk kedalam bilik itu dan memberikan segelas air kepada setiap orang disitu kecuali felix dan aeri. Yelah diorangkan tebusan.

Selepas mereka selesai menikmati air berperisa oren, yuna memulakan percakapan.

"well darling, yes irene tu plan kitaorang. Irene tu sebenarnya anak salah seorang pekerja seungmin" seungmin mengangkat tangan.

"aku hantar dia sebab nak bagi si felix tu percaya yang kau dulu pelacur" kata seungmin.

Keadaan bilik menjadi diam seketika. Yuna memegang kepalanya. Begitu juga dengan orang yang berada disitu kecuali aeri dan felix.

"k-kepala aku" plak! Satu persatu tubuh mereka jatuh ke lantai.

"kenapa ni?" felix terkejut kerana mereka semua secara tiba-tiba jatuh ke lantai. Felix melihat ke arah aeri. Terlihat aeri sudah berdiri. Tiada lagi tali yang mengikatnya.

"macam mana-" kata kata felix terhenti

"tch-" aeri membuka ikatan felix dan segera menarik felix dan keluar daripada gudang itu. Hari yang hendak terang menandakan sudah pagi.

Aku ingatkan ada ramai orang yuna kat luar ni, rupanya satu pun x de jaga? Tch. Baru nak tunjuk skill depan felix.

Mereka berhenti di sebuah lorong kecil. Mereka menarik oksigen yang secukupnya untuk paru-paru mereka setelah keletihan berlari.

"k-kau ni siapa sebenarnya?" felix membuka perbualan.

Aeri tersenyum sinis ketika dia masih lagi tercunggap.

"bye felix" dengan itu aeri hilang sekelip mata dihadapan felix.

"e-eh? Mana dia pergi?" felix terkejut dengan gerakan aeri.

Felix membuat keputusan untuk berehat di rumahnya dahulu. Dia terlalu penat untuk membuat apa-apa. Yang dia tahu dia mahu tidur.

Tetapi ada persoalan yang bermain di ruang mindanya.

Kau siapa sebenarnya aeri?

♡♡♡

Hyunjin bergerak ke dapur untuk membuat sarapan. Setelah dia teringat akan rakannya ketika dia tinggal di Malaysia seketika. Peter Han. Dia ketawa kecil mengenangkan kenangan mereka.

Hyunjin mengoreng empat bacon di atas kuali. Tidak lupa jugak dua biji telur sunny side di atasnya. Hidangannya di letakkan di atas meja. Cereal di dalam kabinet di ambil dan diletakkan di atas meja. Susu di dalam peti sejuk di keluarkan.

Macam mana hyunjin boleh tahu semua bahan ni? Dia selongkar dapur changbin. Nasib tak terbalik dapur changbin dia kerjakan.

Apabila semua nampak sempurna, hyunjin mengejutkan changbin yang sedang tidur lena. Pintu bilik changbin diketuk berkali-kali. Dia taknaklah main masuk je, kang pejabat agama islam serbu, sape yang susah? Jinniee jugak yang susah.

Tidak lama kemudian, changbin menyahut menandakan dia sudah bangun. Hyunjin pun kembali ke dapur dan menjamu sarapannya.

Changbin tiba di dapur sambil menggosok mata. Matanya terbeliak melihat hidangan yang tersedia di atas meja.

"WEYH KAU BELI KE SEMUA NI?" changbin bertanya

"ehh haah, memang cereal ni aku beli dkt rumah jiran, memang telur ni aku beli dengan pak abu pemilik reban ayam" hyunjin menjawab dengan mulutnya yang penuh.

"weyh! Kau pandai masak rupanya jin?! WoW! Unbelievable!" changbin duduk di meja makan dan mula menjamu selera.

"dah engkau tak tanya. Aku tak bagitau lah"


♡♡♡

Aeri berdiri di hadapan bangunan yang tinggi membelah awan. Dia memasuki bangunan itu dan segera berjalan ke lif. Dia menekan beberapa nombor di dalam lif dan kemudian lifnya bergerak ke atas.

Setibanya di tingkat yang dikehendaki, aeri keluar dari lif dan menuju ke sebuah bilik.

"i'm back from my holiday!"

"well, look who's here? Our-"

"yeah, yeah, yeah. She's back. So?"

Senyuman sinis terukir di bibir salah seorang di dalam bilik itu.


(。’▽’。)♡

Hahhh lama betul author amik ye nak update chap baru

Siann readers semua...

Sorryyyyyy!

SU | My Queen | Lee Felix Where stories live. Discover now