"ehem, hotel kita yg mana satu?" soal felix.
Ryujin mengalihkan pandangannya kearah felix. Dia memeriksa telefonnya.
"changbin kata, hotel kita dkt dgn kawasan site, nama hotel tu, TMT hotel" kata ryujin.
Mereka menaiki kenderaan yg telah changbin sediakan lalu bergerak ke hotel.
Setiba di hotel, mereka meminta kunci bilik hotel.
"bilik encik dan cik berada di sebelah² ye, single bed, 4419 dan 4420." kata pegawai bertugas.
Tanpa membuang masa mereka segera pergi ke bilik yg sudah ditetapkan.
♡♡♡
"semua dh siap? " tanya aeri kepada pasukan sukarelawannya.
"dah!"
"baiklah, mari kita bertolak!" aeri segera menuju ke arah bas. Senyuman tidak pernah luntur di bibir.
Semua ahli sekarelawan sudah masuk didalam bas dan duduk di tempat pilihan masing-masing.
Aeri menjadi yg terakhir untuk duduk kerana dia perlu membuat pemeriksaan akhir. Apabila dia hendak duduk di barisan belakang seungmin menahan aeri.
"puan aeri duduk lah dgn saya ya? Saya x de kawan" seungmin membuat muka yg comel. Aeri tidak boleh menolak permintaan seungmin dan segera duduk di sebelah jejaka itu.
Seungmin tersenyum gembira. Dia berasa senang kerana sejak dia pindah ke hospital ini, hanya aeri yang melayan dia dengan baik. Doktor lain memandang rendah seungmin kerana dia datang dari hospital di desa. Mereka rasa seungmin tidak setaraf dengan mereka.
Sepanjang perjalanan itu aeri dan seungmin bergelak ketawa dan berbual dgn mesra. Mereka merapatkan hubungan sesama mereka. Nampaknya aeri dah dapat bff baru.
Bas berhenti menandakan mereka sudah sampai di sekolah yg dituju. Sekolah ini merupakan antara sekolah elite dan dikenali oleh seluruh warga korea dan kemungkinan luar negara.
School Of Performing Arts High School
♡♡♡
"nah ni kunci bilik kau. Ni kunci bilik aku." felix memberikan kunci itu kepada ryujin.
"meeting 9 pagi. Lambat aku pecat" felix kata dgn nada yg tegas. Dia segera masuk kedalam biliknya. Ryujin yg masih berada di depan pintu bilik itu tercengang. Uih, mcm tu je dia ckp dgn aku? Eh, salah aku jugak. Sape suruh dtg lambat? Bahlol kau ryujin. Ryujin bermonolog di hati.
Tanpa membuang masa, ryujin segera masuk ke dalam biliknya. Badan dia hempas ke atas tilam. Keluhan dilepaskan.
Tringggg!
Telefon bimbitnya berdering. Ryujin mencapai poketnya dan terus menjawab panggilan. Langsung tidak membaca nama pendail yg tertera.
"kau dh sampai belum?" mendengar suaranya sahaja ryujin sudah tahu siapa.
"dah. Nak ape?" pemanggil itu ketawa. Bukan ketawa biasa. Tapi ketawa dengan nada sindiran.
"kau buat kerja elok-elok." ryunjin hanya memutarkan bola mata.
"aku tau ape aku buat" pemanggil itu berdecit. Ryujin menolak bahagian dlm pipinya menggunakan lidah.
"suka hati kau" panggilan telefon di matikan. Ryujin mendengus dgn geram.
"arghh! Aku tau la ape aku nak buat!" ryujin segera mengambil tuala di dlm beg dan mandi. Dia perlu menenangkan hati yg sedang membara.
♡♡♡
Setibanya rombongan itu di SOPA, mereka segera menuju ke dewan dan menyiapkan pentas. Aeri sebagai ketua memang sibuk dan berlari ke sana sini. Dia ingin pastikan segalanya berjalan dgn lancar dan dia tidak mengecewakan sesiapa.
Seungmin melihat wanita yg cekal itu dengan pandangan yg mengangumkan. Dia kagum dgn aeri. Amat kagum.
Seungmin terpandang air di tangan. Satu idea terlintas di fikirannya. Dia segera bangun dan menegur aeri.
"puan aeri!" aeri yg sedang membaca skrip untuk ceramahnya melihat seungmin.
"ya?" seungmin memberikan senyuman yg amat manis.
"ini air untuk puan aeri. Saya tahu, puan belum minum air lagi. Mesti puan penat kan? Jangan risau saya belum minum lagi air ni." aeri tersenyum. Baik sungguh hati seungmin. Untung isteri dia.
"baiklah, saya akan terima air ni. Terima kasih seungmin". Jejaka itu rasa bahagia. Senior pujaannya menerima hadiah darinya. Sangat menakjubkan.
Setelah mereka siap menyediakan pentas, pelajar-pelajar SOPA mula memenuhi dewan. Min aeri tersenyum melihat pelajar semua bersemangat hendak mendengar ceramah ini.
Aeri naik ke atas pentas sambil membawa mikrofon. Senyumannya yg manis membuatkan ramai terpegun melihat kecantikan aeri.
Sebaik sahaja aeri hendak mengatakan sesuatu. Dia berasa pening. Penglihatan di hadapan sudah kabur dan perkara terakhir yang dia dengar sebelum rebah ialah jeritan seungmin.
"AERIIII!!!!!!"
(。'▽'。)♡
Voment please.
It's help me a lot honestly 😃
YOU ARE READING
SU | My Queen | Lee Felix
FanfictionMengisahkan tentang min aeri yang merupakan sahabat ketika kecil lee felix yang terpaksa berkahwin dengan jejaka itu. Tetapi pelbagai rahsia akan terbongkar selepas 2 tahun mereka berdua berjaya membina rumah tangga yang utuh. "aku akan jaga kau dan...