Lee felix bangun dari pengsannya, hyunjin yang setia menunggu sahabatnya dari tadi segera fokus pada felix apabila melihat rakannya itu bergerak.
"ehh, elok ii aku takut kau jatuh nanti" hyunjin membantu felix duduk di atas katil dengan selesa.
Hyunjin masih teringat tentang apa yang terjadi pada aeri sebentar tadi
Flashback
Yuna dan hyunjin menunggu dia luar wad, masing-masing memikirkan keadaan sahabat mereka.
"weyh aku masuk wad aeri jap tau"
Hyunjin melihat jam pada pergelanggan tangannya, tertera waktu 10:30 malam.
Hyunjin mengganggukan kepala pada yuna. Mereka mendapat pas pelawat jadi mereka dibenarkan melihat pesakit bila-bila masa. Felix masih tidak sedarkan diri.
Kedengaran tapak kasut berlari. Secara tiba-tiba badan hyunjin digoncang oleh seseorang.
"HYUNJIN!HYUNJIN! A-AERI HILANG!!" hyunjin yang tadi mahu memarahi orang yang mengganggu dirinya serta merta berdiri. Dia melihat yuna dihadapannya, air mata yuna sudah berjujuran.
Hyunjin menapakkan kaki ke wad aeri. Wad aeri mampu memuatkan 2 orang pesakit, tetapi pesakit lagi satu sudah keluar petang tadi, jadi hanya aeri seorang sahaja disitu.
Hyunjin membuka pintu wad dengan kasar. Iv drip tergantung, selimut tidak teratur, katil yang kosong. Itulah keadaan katil aeri.
Yuna yang berada di sebelah hyunjin menagis, pada keadaan sekarang dia memang tidak dapat berfikir dengan waras apabila melibatkan sahabat karibnya.
Hyunjin membuat keputusan untuk melaporkan kepada pengawal dan mempercayai mereka untuk mencari aeri.
'felix, aku minta maaf'
Flashback end
"aeri macam mana?" soal felix.
Hyunjin keliru, patutkah dia beritahu perkara sebenar? Atau tipu felix?
"aku minta maaf felix" felix yang tadi temenung ke luar jendela pengubah landangan ke hyunjin
Hyunjin tahu tentang felix luar dan dalam, jadi perkara yang dia perlu beritahu ialah, kebenaran.
"a-aeri hilang..." hyunjin menundukkan kepala. Tidak mampu melihat riaksi kawannya.
Esakkan kecil kedengaran. Mata hyunjin membulat. Apabila felix menangis, ketika itu benarlah, segalanya perit bagi felix untuk menerimanya.
Hyunjin memeluk felix dan membisikkan kata-kata semangat pada rakannya.
"takpa, kita cari aeri sama-sama"
"semuanya akan okay"
"aku akan sentiasa bersama kau"
"aku ada dekat sini"
"luahkan, lepaskan apa yang kau rasa"
"it's okay to feel this way"
Felix menangis di dalam dakapan hyunjin. Dia teringat akan waktu dia bersama aeri.
Macam mana dia boleh benci pada aeri? Macam mana dia boleh hilang kepercayaan pada aeri?
"semua ni salah aku hyunjin! A-aku tak percayakan dia! Aku-" felix tak mampu menghabiskan kata-katanya. Segala yang dia rasa sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata.
Hanya tangisan menjadi lambang kepada keadaan dirinya. Kesedihan, tekanan, rasa bersalah, rasa diri tidak berharga.
"shh.. It's okay, takpa, takpa. Aku ada, aku ada dekat sini" hyunjin menenangkan felix.
Setelah beberapa minit, esakan felix terhenti. Tangan felix yang memeluk erat badan hyunjin semakin melonggar.
Hyunjin menolak badan felix dengan perlahan. Kelihatan felix sudah lena diulit mimpi. Pasti penat barangkali meluahkan perasaan yang terpendam.
Mana mungkin manusia seceria felix tidak ada hari yang gelap. Semuanya tersimpan di lubuk hati.
Hyunjin sudah biasa dengan perangai felix yang selalu memendam perasaan marah. Cara yang menunjukkan dia sedang marah ialah dipulaukan. Ya, jika felix marah, dia akan mengendahkan orang itu.
"felix, apapun masalah kau, aku akan tolong. Aku akan buatkan kau bahagia. Bestfriend forever bro" hyunjin tergelak kecil pada ayat terakhir.
Misi seterusnya. Mencari aeri.
(。'▽'。)♡
Hyunlix chap.
Minta maaf sangat ii untuk slow update ni.Kan best kalau ada someone mcm hyunjin dlm chapter ni :)
YOU ARE READING
SU | My Queen | Lee Felix
FanfictionMengisahkan tentang min aeri yang merupakan sahabat ketika kecil lee felix yang terpaksa berkahwin dengan jejaka itu. Tetapi pelbagai rahsia akan terbongkar selepas 2 tahun mereka berdua berjaya membina rumah tangga yang utuh. "aku akan jaga kau dan...