Hari sudah menunjukkan 1 petang. Felix berasa sedikit senang setelah hyunjin membawanya pergi berseronok di taman tema. Tetapi hatinya berasa tidak sedap.Setibanya dirumah, dia mematikan enjin keretanya. Keadaan seperti biasa, cuma peliknya, mana orang dalam rumah ni?
"IRENE! AERI!" tiada sahutan.
Felix melihat telefonnya. Setelah separuh hari dia tidak melihat telefonnya, tersentak dia apabila terlihat 60 missed called dari yuna dan 3 missed called dari hyunjin. Eh? Bukan ke dia baru sahaja berjumpa dengan hyunjin tadi?
Dia segera menelefon yuna.
"hello yuna?"
"hiks.. Felix.. Aeri dekat.. Hospital.. Hiks.. Bleeding.."
Tit. Telefon dimatikan. Fikirannya kembali bercelaru. Dia ingin melihat keadaan isterinya tetapi pada masa yang sama dia tidk mamu untuk berhadapan dengan aeri. Tidak selepas apa yang diceritakan oleh ryujin. Dan anak tu. Dia masih ragu tentang anak itu. Siapakah bapanya? Betulkah anak di dalam kandungan aeri itu milik felix?
Pelbagai soalan menerpa di ruang minda felix.
"ahh" felix memegang kepalanya. Berasa sedikit sakit akibat fikir terlalu banyak. Overthinking. Yes.
Felix melakukan perkara yang patut. Dia segera pergi ke hospital untuk meihat keadaan aeri. Apa-apapun aeri masih lagi isteri felix. Kan?
♡♡♡
"bagus! Kau buat yang terbaik! Tak sia-sia kau masuk kelas teater masa kolej dulu! Hahahhaha!" puji jejaka itu.
Gadis itu tersenyum tawar. Dia tidak mahu menipu seperti ini. Dia sudah cuci tangan daripada melakukan perkara terkutuk ini. Kalau bukan kerana keluarga. Dia pasti akan menolak sekeras-kerasnya untuk bercampur tangan.
"we'll begin out next step. It's just the beginning aeri and felix. We'll meet soon!" tersenyum sinis pemuda itu.
♡♡♡
Resah. Gelisah. Panik. Suasana di ruang menunggu amat muram dan mendebarkan. Felix yang baru sahaja sampai dijemput oleh yuna yang berlumuran air mata.
"a-aku datang rumah k-kau tadi lix" mula yuna.
"a-aku main masuk je, s-sekali n-nampak aeri dah b-berdarah" felix meraup mukanya.
"masa kau keluar, ade sesiapa tak dekat rumah tu kecuali aeri?" soal hyunjin.
"mak aku" felix tersentak. Takkan ibunya sanggup buat begitu pada aeri? Mungkin aeri jatuh. Tapi kenapa mummy tak tolong? Mungkin mummy dah balik sebelum aeri jatuh.
Pelbagai kemungkinan menerpa di otak felix. Membuatkan dia termenung seketika."lix" panggilan hyunjin mematikan lamunan felix.
"siapa waris kepada pesakit?" felix melihat ke arah doktor permpuan di hadapan bilik rawatan itu.
"saya suami dia" felix berhadapan dengan doktor itu.
"saya doktor jihyo, isteri encik selamat. Tetapi anak di dalam kandungannya tidak selamat" felix menutup mata. Dugaan demi dugaan menimpa mereka. Apakah salah dirinya sehingga diperlakukan seperti ini?
"tetapi ada perkara yang saya perlu tanya encik" semua di ruang menunggu memberikan perhatian kepada apa yang ingin di soal oleh doktok park jihyo.
"isteri encik kene pukul ke?"
"hah?!" dahi berkerut. Felix takpercaya akan apa yang didengarinya.
"sebab pemeriksaan mengatakan, terdapat kesan lebam yang banyak di perut. Kesan ini tidak terjadi jika puan aeri terjatuh. Jadi kemungkinan besar dia dipukul" felix terduduk. Siapa? Mummy? Tak mungkin. Dia takkan buag macam tu kan?
"lix, jangan cakap-"
"tak! Bukan dia!" stress. Pening. Dia rasa ingin muntah. Kaki dan tangannya berasa sejuk seperti di kutub tetapi badannya berpeluh seperti di sauna.
Felix bangun untuk menenangkan diri tetapi kakinya mengalah. Otaknya tidak mahu berunding dengan segala masalah lagi. Dan dunia felix menjadi gelap.
(。’▽’。)♡
Selamat hari raya aidiladha!
Sedap x mkn daging?Kepada yang otw nk balik asrama tu.. Gudluck ye!
YOU ARE READING
SU | My Queen | Lee Felix
FanfictionMengisahkan tentang min aeri yang merupakan sahabat ketika kecil lee felix yang terpaksa berkahwin dengan jejaka itu. Tetapi pelbagai rahsia akan terbongkar selepas 2 tahun mereka berdua berjaya membina rumah tangga yang utuh. "aku akan jaga kau dan...