Min aeri menyuapkan tteobokki kedalam mulutnya. Susu coklat di sampingnya dipegang.
"hey hey hey, tgokla siapa si kecik yang tgah makan ni ~" kata gadis yang tinggi lampai. Memecah ketenangan aeri yang sedang makan.
"oh please la yuna, aku tau kau tu tinggi, kaki panjang mcm model. Tolong appreciate sikit org pendek mcm aku ni" ujar aeri dgn nada tidak puas hati.
"alaa rilek ah beb, kau bukannya pendek sangat , setakat tinggi 155 cm okeyla tu, saiz normal kot! Aku main² jelah tadi" kata yuna dlm nada memujuk. Aeri memang sensitif mengenai tingginya. Sekali diusik harimau jadiknya.
"ala kau boleh la ckp, kau tinggi 170, senior changbin pon lagi rendah dari kau, untung la tu" aeri mengomel tanda tidak puas hati.
"dah la beb. Eh aku dgar ade budak baru dkt kelas psikologi kau. Orang kata dia hensem. Siapa tu?" yuna memulakan perbualan. Hah yuna kalau tidak bergossip memang bukan yuna.
"ohh dia tu, nama dia lee felix. Dia duduk sebelah aku tau. Aku x tau kenapa. Mengganggu ketenteraman aku je" eari memutarkan biji matanya tanda menyampah.
"aeri, aeri, cubalah kau open up sikit, mcm mana kau nk jadi psikiatrist yang berjaya kalau budak baru dlm kelas kau pon kau x berkawan. Jgn ckp budak baru. Yang dh dua tahun satu kelas dgn kau pon belom tentu lagi kau tegur dia" ucap yuna panjang lebar.
Dia sudah biasa dgn perangai rakannya aera jawapan yang selalu diberikan adalah 'introvert' tetapi yuna tahu. Aeri bukan seorang pemalu. Dia hanya sukar untuk menerima orang baru dlm hidup dia. Yuna juga tahu, aeri mengambil bidang psikologi juga bersebab. Mungkin gadis kecil itu telah melalui pelbagai kisah pahit. Dan apa yang dialami oleh aeri, Hanya tuhan dan tuan badan saja yang tahu.
"kau dh tau ape jawapan aku kan? So, x perlu rasanya tanya lagi" kata aeri sambil menyuapkan tteobokki kedalam mulutnya
"kau x nak mkn ke?" soal aeri
"x nak lah, diet" sengih yuna
"diet sangat, nnti balik dorm melalak dkt aku 'aeri! Aku lapaaar!' huh aku biarkan kau mati kebulur dkt situ" aeri menjuihkan bibirnya dan membuat muka.
"baiklah ibu, saya mkn ya bu" balas yuna dgn nada mengejek.
(。’▽’。)♡
Sorry tau kalau cerita ni slow sgt (╥_╥)
Author dh tukar cover buku,, harap korg suka (´∀`)♡
Author pon dh tukar tajuk, sebelum ni tajuk dia pαst, tapi authortukar jadi my queenTerima kasih kepada yg membaca
~\(≧▽≦)/~
YOU ARE READING
SU | My Queen | Lee Felix
FanficMengisahkan tentang min aeri yang merupakan sahabat ketika kecil lee felix yang terpaksa berkahwin dengan jejaka itu. Tetapi pelbagai rahsia akan terbongkar selepas 2 tahun mereka berdua berjaya membina rumah tangga yang utuh. "aku akan jaga kau dan...