037

235 42 50
                                    

"t-tak mungkin-"

"diorang pun kene culik jugak ke?" changbin bertanya pada hyunjin.

(jom tepuk dahi ramai ii 😌)

"h-hyung, jangan main-main" hyunjin menidakkan sangkaan rakannya.

"cuba kau fikir eh, semua hilang satu persatu, dan semuanya ada kene mengena dengan aeri dan felix. Jadi, tak mustahil diorang berdua pun hilang jugak" changbin memberitahu.

"t-tapi kalau mcm tu, maknanya kita pun akan hilang la?!" hyunjin membuat andaian.

"mungkin..." sokong changbin

"HUAAAAA JIN TAKNAK HILANGG! MAMAAAAA!" hyunjin meraung di depan halaman rumah felix itu.

Changbin di sebelah hanya mampu menggeleng kepala.

♡♡♡

#tw/ mention: r*g*l, s*icid*

"masa aku tinggal dekat australia dengan family aku.." yuna memulakan bicara. Senyuman yang selalunya nampak manis dia wajah kini bertukar menjadi senyuman yang ngeri.

"aku ada seorang sepupu yang bernama julia choi" felix yang dari tadi tunduk kini bertentang mata dengan yuna.

"kenapa felix?" yuna membuat muka kesian.

"t-takda pape" felix kembali menunduk.

"nak dijadikan cerita, aku memang rapat sangat dengan sepupu aku julia. Tapi kitaorang tak sama sekolah masa sekolah menengah."

"so, kitaorang dah lama tak sembang and hang out sama-sama sejak tu"

"pada suatu hari, masa aku nak ajak dia keluar..."

Yuna kini memandang felix dengan sangat tajam. Aeri hanya memerhatikan gelagat yuna.

"aku dapat tahu daripada parents julia yang dia mati bunuh diri. Dan parents dia yang pentingkan 'reputation' just cakap yang anak dia mati sebab cancer bila orang lain tanya. Tch"

"yep. Aku sedih. Tapi aku tak puas hati. Jadi aku siasatlah apa yang terjadi"

"rupa-rupanya, boyfriend diaa curang dengan diaaa dan dah mengandungkan diaaa tapi tak nak bertanggungjawabb!" yuna menonjol kepala felix dengan jarinya.

"SEMUA NI SALAH KAU! KALAU KAU BERTANGGUNGJAWAB! LIA TAKKAN MATI DAN AKU TAKKAN BUAT SEMUA NI LA!" yuna menjerit dengan kasar

"lix.." aeri melihat suaminya ditengking oleh yuna. Adakah ini benar?

"TAPI ITU BUKAN ANAK AKUU!" felix menjerit pada yuna.

Suasana menjadi tegang. Tiada satu suara pun yang kedengaran.

"weyh ada popcorn x?" seungmin menanyakan bangchan.

"alaa, kau tak cakap awal-awal, kalau tak aku dah suruh budak aku buatkan" bangchan membalas.

Sekarang semua mata kearah mereka berdua.

Mereka hanya membuat muka seposen seperti mengatakan "apa?"

"bukan anak kau? Kau jangan nak tipu aku! Aku tau semua rahsia kau lah felix! Kau yang rog*l dia kan!" yuna kini melepaskan segala geramnya pada felix.

"kau tanya sapa pasal ni?" felix mula menyoal.

"jake. Kawan baik julia" yuna memandang felix dengan angkuh.

"kalau kau nak tahu..." felix bercakap dengan nada perlahan

"jake tu lah yang bunuh lia" yuna membeliakkan mata.

"hah? Engkau jangan nak putar belitkan cerita! Dasar playboy! Aku tau lah kau dah jatuh hati dengan ryujin ni masa aeri hilang kan? Tak sampai sebulan aeri hilang kau dah berubah hati? Tch" yuna memutarkan bola matanya.

Aeri melihat ke arah felix dan ryujin.

"ohh. Macam tu?" aeri melihat felix dengan pandangan kosong.

"aku buat tu pun bersebab" felix membalas

"sebab? Apa? Takde orang nak 'layan' kau?" aeri mengajukan soalan dengan kasar.

"hello, aku tak murah macam tu eh, aku ikut plan ni pun sebb yuna ni adik aku" ryujin mencelah.

"kau aeri! Sebab kau pelacur" felix menjawab.

"h-hah?" aeri tidak sangka kata-kata itu akan keluar daripada lelaki yang dia sayang. Air matanya mengalir.

"opss- sorry aeri. And felix, itu semua palsu. Tak sangka kau percaya penipuan tu" yuna berkata. Felix melihat yuna dengan muka tidak percaya.

"Baik kau bagitau jelah apa motif kau buat semua ni. Aku dah bosan menunggu kat sini. Mcm tak de function je" bangchan mencelah.

"haihh... Save the best at last okay" yuna mengenyitkan mata pada bangchan.

(。’▽’。)♡

Next chapter korg kene tunggu eh, sbb author nak siapkan kerja kursus author :)

Due date dia selasa ni so, bersabarlah ya.

Sian author tgok readers ni, asyik kene late update je :)

SU | My Queen | Lee Felix Where stories live. Discover now