Sampul surat di atas meja ditenung. Sekarang aeri sedang menunggu kepulangan felix. Irene berada di ruang tamu, tengok didi and friends agaknya. Aeri berada di ruang belajar dia dan felix.
Keluhan di lepaskan. Sejak surat itu diberikan oleh dahyun ketika di hospital tadi, dia tidak membukanya langsung. Niat itu memang ada. Tapi dia rasa lagi bagus kalau ada suaminya sekali.
Ting!
Itulah bunyi yang akan dikeluarkan oleh pintu rumah mereka apabila di buka.
Aeri segera turun ke bawah melihat suaminya sudah pulang.
"awak dah balik!" senyum aeri.
"ye, sayang" felix tersenyum nipis. Dia baru balik dari kerja, jadi rasa penatnya masih belum hilang.
"saya ada sesuatu nak tunjuk. Jom" dengan itu aeri segera menuju ke bilik belajarnya. Felix juga mengikuti langkah aeri.
"ujian dna?" soal felix sebaik sahaja melihat sampul surat itu.
Aeri sekadar mengangguk pada soalan felix.
"awak bukaklah" aeri memandang ke arah felix.
"awak belum bukak lagi ke?" felix meletakkan beg kerjanya di atas meja belajar miliknya.
"belum" dengan itu felix membuka sampul surat itu. Sebelum membacanya felix meletakkan ke atas meja supaya dia dan aeri dapat baca bersama.
"keputusan ujian dna mengatakan ianya 97% sama" kata aeri dan membulatkan mata.
Aeri memandang felix di sebelah. Suaminya tidak lagi berdiri di situ.
Pang!
Bunyi pintu bilik ditutup begitu kuat. Aeri tersentak dengan bunyi itu. Secara perlahan air matanya mengalir. Sejak kebelakangan ini senang betul air matanya jatuh. Ya tuhan, kuatkanlah aku. Anak siapa irene ni? Kenapa aku tak pernah tahu kewujudan dia?
Manakala felix, selesai sahaja aeri menghabiskan ayat itu dia segera meninggalkan aeri sambil menggelengkan kepala.
T-tak mungkin! Aeri tipu aku ke? Aeri curang?! ARGHHH!
Pang!
Pintu ditutup dengan kuat. Dia tersandar dibelakang pintu. Terduduk dia disitu. Felix meraup muka dengan kasar. Dia teringat mesej yang dia terima sebelum dia turun dari kereta tadi.
Flashback
Gembira betul felix dapat balik awal dari biasa. Yelah bini mengandungkan? Siapa tak happy. Harini dia layan changbin baik sangat! Siap ajak makan lunch sama.
Changbin pun sampai tak percaya ni bos dia. Dia ingat bos dia kene rasuk hantu jembalang!
Baru sahaja dia hendak membuka pintu kereta, telefonnya mengeluarkan bunyi.
Ting!
Tanpa berlengah masa dia membuka mesej yang diterima.
Unknown Number
Hi felix,
Bini kau mengandung kan? Hahahahahaha mesti kau happy kan? Tapi macam mana kalau aku cakap anak tu bukan anak kau? Kau happy tak sekarang? HAHAHAHAHA.Just remember this. Min aeri is not what you think she is. Being a stray make you do different things.
Flashback End
Sekarang pelbagai persoalan muncul di kepala felix. 'apalagi yang min aeri pernah buat dulu? Betul ke cerita yang dia bagitau aku? Aeri pelacu-? T-tak, aku tak patut fikir yang isteri aku pernah buat macam tu. Tapi kalau betul?'
'Min aeri, who are you?'
"Who am I? I don't know either"
(。'▽'。)♡
Perfect timing betul 😂
Author punya playlist bukak lagu mirror masa tulis chapter ni"naega nugunji? Nado moreunji"
Btw, kalau ade yang x berapa faham dengan dialog Inggeris boleh tanya dekat komen. Jangan risau, author tak makan orang 😂
YOU ARE READING
SU | My Queen | Lee Felix
Fiksi PenggemarMengisahkan tentang min aeri yang merupakan sahabat ketika kecil lee felix yang terpaksa berkahwin dengan jejaka itu. Tetapi pelbagai rahsia akan terbongkar selepas 2 tahun mereka berdua berjaya membina rumah tangga yang utuh. "aku akan jaga kau dan...