033

245 37 13
                                    

Perjalanan di dalam kereta itu hanya sunyi dan sepi. Tiada seorang pun di antara mereka yang mahu bersuara. Hyunjin memandu dengan cermat tetapi minda nya masih lagi memikirkan pekerjaan aeri itu.

'aeri? Pelacur? Ini prank ke ape? Mane kamera tgok sikit, boleh aku jadi femes sbb muka aku yg kacaks ni'

Sementara itu felix sudah hilang kepercayaan pada aeri. Adakah dia masih mahu meneruskan pencarian isterinya?

♡♡♡

Sudah seminggu aeri dikurung, akhirnya dia dibebaskan. Dibebaskan? Huh, lebih kepada dipindahkan sahaja. Selepas ini dia perlu bekerja dengan 'customer' mafia itu. Sungguh tidak rela hati aeri untuk menggunakan badannya sebagai cara dia membayar balik hutang ayahnya. Apakan daya? Dia hanyalah seorang wanita yang lemah dan tidak mampu melawan mafia itu.

Lelaki bertopeng tupai itu membawa aeri ke sebuah pejabat. Kerusi besar yang terdapat di pejabat itu berpusing menghadap aeri. Terserlah seorang jejaka yang tegap, berkulit putih dan pakaian serba hitam.

"Aku chan, ketua mafia ni, dan orang yang bercakap melalui telefon tu"

Aeri hanya mampu mengangguk.

"dan yang bertopeng itu orang kanan aku,.."

Aeri memandang kearah lelaki itu. Dia mula membuka topeng dan memaparkan wajah yang kacak. Terlalu kacak untuk bekerja di sini.

"perkenalkan, Lee Minho, boleh panggil lino. Tapi kalau nak panggil kekasih hati pun boleh" lino menyambung percakapan chan lalu tersenyum manis ke arah aeri.

'err... Kalau aku tau dia mcm ni, pakai topeng tu jelah, takyah bukak-bukak"


"lino akan hantar kau sekarang, dan segala hasil kerja kau aku diserahkan pada aku "

Aeri terdiam. Habistu dia mahu makan apa? Ranting dan batu?

"abistu chan, saya nak makan ape?

Chan tergelak besar.

"ade aku kesah? Kau cari lah duit sendiri"

Aeri mengenggamkan tangannya. Rasa geram di diri hanya ditahan.

Tanpa berlengah lagi lino membawa aeri pergi dari situ.

♡♡♡

Hyunjin duduk di kafeteria bersama yuna dan seungmin. Tempat duduk aeri yang kosong itu dilihat. Keluhan dilepaskan.

"jadi, kau sebenarnya nak cakap yang aeri ni dulu kerja perlacur?" seungmin bertanya.

Hyunjin mengganguk dan menggeleng.

"aku rasa lino tu tipu kot" yuna cuba menyangkal. Hyunjin pula hanya mengangkat bahu.

"mana kau tau dia tipu? Lagipun aeri tak pernah cerita dekat kita zaman silap dia" yuna memandang seungmin dengan mata yang tajam.

"aduhh kau ni punnn! Kau dah kawan dengan aeri berapa lama? Tak sampai sebulan kan? Takkan la dia nak bagitau dia jatuh berapa banyak kali dalam setahun pun dia nak bagitau kau. Alahaii ada otak tu fikir" seungmin pula yang berkerut memandang yuna

"tapi ape kene mengena jatuh dengan aeri pulak?" yuna semakin geram dengan seungmin.

"ehh kau ni! Jangan sampai aku patah-patahkan cermin mata kau!"

"ehh jangan, spek aku ni aku baru buat bulan lepass! Huaaa yunaa jahatt!"

Ppang!

Perhatian seluruh kafeteria itu tertumpu pada meja mereka bertiga. Hyunjin berdiri lalu keluar dari kafe itu.

Yuna dan seungmin menelan air liur mereka dengan perit.

"hyunjin..."

♡♡♡

"baiklah sayang, kita dah sampai!" aeri memutarkan bola mata dengan kata-kata 'manis' lino itu.

'ohh pelis lah'

Aeri melihat ke arah papan tanda kelab hiburan itu

MIXTAPE #5

'dekat sini ke aku nak kerja?'

"dah jom sayang, abang tunjukkan jalan" lino mengenyitkan matanya pada aeri.

Aeri hanya redha dan mengikuti sahaja lino dari belakang.

Mereka tiba di suatu pejabat. Di situ terdapat seorang lelaki yang sedang membelek fail di dalam itu.

"bos mane?" soal lino

"bos takde, aku handle seminggu" kata lelaki itu.

Lino memandang aeri dan menolak aeri ke arah lelaki tersebut.

"ni yang kau tempah haritu, min aeri. Dah aku balik dulu, ade hal" dengan itu lino pun lesap di hadapan mereka berdua.

"aku jeongin, panggil je aku i.n"



(。’▽’。)♡

Author pulak yang geram bila buku ni nak habis 😂

SU | My Queen | Lee Felix Where stories live. Discover now