Min Aeri terbangun dari pengsan. Dia melihat ke sekeliling. Pandangannya masih kabur dan hanya dapat melihat dinding berwarna putih.
"PUAN AERI DAHH SEDARR!!!" aeri melihat ke arah suara itu. Terdapat jejaka memakai cermin mata bulat , wajahnya sangat comel.
"ohh seungmin" aeri berfikir seketika dia berada di mana.
"hospital" kata aeri perlahan. Dia cuba untuk bangun tetapi segera menyesal kerana sakit kepala yang dialaminya. Dia mengerang kesakitan sambil memicit pelipis kepala.
"puan aeri jangan bangun dulu ye? Doktor song kata puan belum sihat sepenuhnya" kata seungmin dalam nada risau.
"d-doktor song? Song jihyo?! Pakar sakit puan tu?" aeri mengerutkan kepalanya. Macam mana dia boleh berada di sini?
"ye, doktor song jihyo" lagi aeri pelik. Aku ni sakit ape sampai masuk sini? Pengsan je pon.
"saya lupa nak bagitau puan! Tahniah puan!!" senyum seungmin dengan gembira.
"Puan akan jadi ibu!!" aeri tidak percaya akan semua ini. Adakah seungmin menipu dia? Ada kamera di sini ke? Saja mahu prank orang?
"s-saya mengandung?" aeri ingin menangis.
"hmm!" seungmin mengganguk dengan laju.
Aeri akhirnya menangis. Setelah sekian lama dia menantikan saat ini. Akhirnya tiba juga.
Seungmin yang berada di sisi katil melihat aeri dengan senyuman.
"puan aeri tak nak bagitau suami puan ke?" seungmin bertanya
"saya nak suprisekan dia"
♡♡♡
Seminggu sudah berlalu dan felix sudah pulang ke rumah. Dia balik pada waktu aeri berkerja. Jadi dapatlah dia suprisekan bini tercenta!
Felix sedang berehat duduk di sofa sambil melihat filem 'minions'. Popcorn berada di tangan, mata tidak lepas dari kaca televisyen.
Ding! Dong!
Bunyi loceng rumah bergema di rumah agam felix itu. Siapa yang datang? Mummy ke?
Felix melihat ke luar pintu dan pergi ke arah pagar rumahnya. Terdapat seorang gadis kecil bersama beg baju di sisi. Anak siapa lari rumah pulak ni?
"ye dik cari siapa?" felix memulakan bicara.
"abang! Ni rumah min aeri ke?" soal gadis kecil itu. Wajahnya comel dan pipinya bulat. Kulit putih serta bulu matanya yang lentik menyerlahkan kejelitaan gadis itu.
"ye, ini rumah min aeri. Adik ni pesakit aeri ke?" soal felix. Yelah manalah tahu, sebab aeri ambil bidang psikologi kanak-kanak dan remaja.
"eh bukan, saya anak min aeri" tersedak felix dekat situ jugak.
"adik jangan main-main" felix membuat wajah serius. Adu bos felix kita sudah sampai.
"tak main-main, nama saya irene, umur 4 tahun. Ni surat yang ayah saya bagi" irene menghulurkan surat yang sudah dilipat pada felix.
Felix mengerutkan dahinya. Surat tulisan komputer itu dibaca
"kepada min aeri,
Ini irene, anak aku dengan kau! Aku dah muak jaga budak ni. Jadi aku serahkan budak ni pada kau.
Oh kepada felix pula
Mesti kau terkejutkan? Sebenarnya sebelum aeri kahwin dengan kau, dia pernah terlanjur dengan aku. Dia tinggalkan anak ni dekat rumah aku dan lari jauh ke seoul. Cis! Betina tak guna. Sekarang aku nak korang jaga budak ni pulak.
J.one
Felix mengumpalkan surat itu. Rasa panas di hati. Lagi panas daripada cuaca dekat australia.
"abang! Takkan nak biar saya dekat sini je?" soal irene yang masih berdiri di hadapan pagar rumah agam itu.
Felix tanpa berkata apa membuka pintu pagar dan membenarkan irene masuk. Walaupun masih berasa marah. Dia tetap melayan irene dengan baik.
Apabila mereka berdua sedang melihat minions bersama. Kedengaran pagar automatik mereka terbuka.
Min aeri sudah balik. Dan felix tidak sabar hendak bertanyakan seribu satu soalan yang berada di fikirannya.
Ada sesuatu yang kau tak bagitau aku ke min aeri?
(。’▽’。)♡
Hah sape j.one tu ?
Please support me by vote and comment
Ily ♡
YOU ARE READING
SU | My Queen | Lee Felix
Fiksi PenggemarMengisahkan tentang min aeri yang merupakan sahabat ketika kecil lee felix yang terpaksa berkahwin dengan jejaka itu. Tetapi pelbagai rahsia akan terbongkar selepas 2 tahun mereka berdua berjaya membina rumah tangga yang utuh. "aku akan jaga kau dan...