Kapitel 11 - Whistle
Welcome to Venice Beach
Killarnas sista lediga dag innan inspelningar av musikvideos och nya album börjar. De fyra lediga dagarna hade vi spenderat runt om i Kalifornien, shopping och på piren. Jag kastade upp tygväskan högre upp på axeln och lät min blick svepa över den folkfyllda stranden. Det blåste en aning och flertals människor var ute i det blåa vattnet och surfade på de stora vågorna som rullade in över strandkanten. En tjej med långt svart hår sprang med brädan under armen ut i vågorna, paddlade längre ut och reste sig smidigt på brädan. Om bara jag kunde göra sådär. Jag släppte väskan i sanden och sjönk ner på den vita handduken med blicken fortfarande fäst ut i vågorna. Varma solstrålar brände mot min nakna hud och jag välte suckandes ner på rygg. Spotifys sommarlista spelades högt i mina hörlurar och jag kisade upp mot den klarblåa himmeln. En mönstrad bikini prydde min kropp och ett par raybans låg som ett skydd över mina blåa ögon. Felix raybans. Den mönstrade bikinin var i olika nyanser av blå och grön, något som fick mina ögon att stå ut. Håret var samlat i en slarvig knut mitt på huvudet och inte en sminkprodukt prydde mitt bara ansikte. En lätt knuff i sidan drog mig ifrån mina tankar. Jag pausade musiken som spelades i hörlurarna och hasade mig upp i en sittande position. ”Huh?” Killarna stod väntandes framför mig med fyra vältränade magar som stirrade tillbaka på mig. ”Ska du med och bada?” Jag nickade exalterat och reste mig sakta från handduken innan jag sprintade efter dom längre ner på stranden. Det kalla vattnet stänkte upp över mina varma ben när killarna skrattandes sprang längre ut i vågorna. Med en tveksamt blick stirrade jag ner i vattnet och gnuggade handen över ansiktet. ”C’mon!” Felix lyfte mig upp i hans famn och sprang med höga knän längre ut i det kalla vattnet med mig sprattlandes över axeln. ”Felix!” Tjöt jag och slog frenetiskt knytnävarna mot hans bara rygg. Innan ens ett tjut hann smita imellan mina läppar hamnade jag under det kalla vattnet och vatten fyllde min mun. När jag kom upp över ytan fyllde killarnas höga skratt mina öron och jag lyfte frustrerat händerna för att fösa bort det blöta håret som hängde ner över ansiktet.
”Jag ska döda dig Sandman!”
Sittandes bredvid Felix på handduken pratade vi högt om allt mellan himmel och jord. Solstålarna brände mot min bara rygg och håret hade nästintill torkat helt. ”Vad händer imorgon?” mumlade jag lågt med slutna ögon och njöt av värmen som snuddade vid min hud. ”Vi ska börja filma musikvideon till whistle” Muttrade Oscar där han låg på rygg med händerna bakom huvudet och stirrade längre bort på stranden.
-
”Vi tar det där igen killar!” muttrade Daff frustrerat och viftade med armarna. I snart över tre timmar hade killarna filmat det mesta av musikvideon, på olika platser runt soliga venice. Jag hade mest strosat efter, njutit av värmen och få se killarna göra det som de älskar. Daff kändes trött och frustrerad, kanske efter värmen eller killarnas misstag. Just nu befann vi oss på en basketplan precis intill stranden, killarna kämpade hårt för att sätta stegen och larvade sig med basketbollen dom på något sätt fått tag på. Jag satt ihopsjunken på en parkbänk med hakan lutad mot handflatan och blicken ut över stranden samtidigt som jag pillade med Felixs keps som satt över mitt huvud. ’Bella, du kommer få solsting’ Det var vad Daff tjatat om hela morgonen, och tillslut hade jag tryckt på mig den röda kepsen. ”Uh Bella, kan du fixa Felix ’tofs’? ” mumlade Daff frånvarande. Jag reste mig från bänken och gick leendes fram till Felix där han stod mitt på basketplanen och diskuterade med Omar. ”Ey, böj dig ner” han gjorde skrattandes som jag sa och lät mig fixa till den lilla tofsen som prydde hans huvud. ”All done” Jag armbågade honom löst i sidan innan jag strosade tillbaka till bänken och sjönk ner med blicken fäst ner i mobilen. Ett få tal tonårstjejer hade stannat upp en bit bort och viskade exalterat med blicken fäst på killarna. Jag log. Dom såg verkligen glada ut över att få en glimt av killarna som sjöng och dansade framför en kamera med stora leenden på läpparna. Jag skulle också stirrat om jag var dom, för sanningen är .. killarna är inte speciellt fula, ingen av dom. Ibland kändes det nästan lite pinsamt att vakna med smink ut kletat i halva ansiktet och håret som ett fågelbo, när dom såg helt perfekta ut. På den här veckan har jag lärt känna killarna och kommit så extremt nära allihop.
Jag låg ihopkrupen i min bunk med hörlurarna i och stirrade stint upp i taket. Ljudet av killarnas skratt och höga röster dränktes ut av musiken. Klockan var strax över halv elva och jag var på något sätt mer trött än de fyra hypra killarna i andra delen av bussen. ”Sover du sleepyhead?” Felix föste mig längre in mot väggen och kröp ner bredvid mig i det lilla utrymmet. Jag nickade. ”Mm” Ögonlocken kändes tunga och små gäspningar smög konstant ur min mun. ”Sjung något för mig”
I wanna be drunk when I wake up
On the right side of the wrong bed
And never an excuse I made up
Tell you the truth I hate
What didn’t kill me
It never made me stronger at all
Love will scar your makeup, lip sticks to me
So now I’ll maube lean back there
I’m sat here, whishing I was sober
I know I’ll never hold you like I used to
"Godnatt Bella"
_______
Hajj hörni.
Jag har inte så mke att säga om det här kapitlet:)
Som ni kanske märker är det inte extremt långa kapitel, men det kommer bli rätt korta kapitel men rätt många :) OM NI UNDRAR.
PUSS
- ELVIRA
-> outfiten till dag två
YOU ARE READING
Mine - f.s
FanfictionJag trodde aldrig att något gott skulle komma ur att jag råkade slå någon oskyldig kille i ansiktet, men nu vet jag inte vad som hänt om jag slagit med handen rakt ut i luften istället för att träffa det där perfekta ansiktet. Jag ångrar inte att ja...