Kapitel 23 - Bästa som finns är att vakna upp bredvid dig

1.7K 60 2
                                    

Kapitel 23 – Bästa som finns är att vakna upp bredvid dig

Inget gör mig lyckligare än att vakna upp bredvid Felix, med hans varma andetag snuddandes vid min nacke och de bara armarna virade runt min midja bakifrån. Bröstkorgen som sänks och höjts mot min rygg samtidigt som små snarkningar kittlar mina öron. Det snöade utanför fönstret och solen hade letat sig in genom persiennerna. Svaga röster hördes från undervåningen och steg i trappan närmade sig. Jag snurrade runt i Felixs stadiga grepp och log svagt åt hans sovande ansikte. Hans ögonlock var slutna och ansiktet var avslappnat. ”Felix” viskade jag mjukt och kysste honom försiktigt över näsan. ”Hmm?” Jag skrattade dovt och kysste honom över nacken samtidigt som jag mumlade fram de tre orden mellan varje kyss. ”God morgon” Hans röst var raspig och sömnig, gud finns det något sexigare? Håret var en röra och ögonen var halvöppna. ”God morgon sleepyhead” suckade jag lyckligt och strök honom över bröstkorgen med ett fagert leende över läpparna. Håret var fortfarande lite vått efter gårdagens dusch och en varm känsla letade sig upp längst min ryggrad. Bara av att tänka på det blev jag generad. ”Vet du vad?” muttrade Felix sömnigt med slutna ögon och snurrade en hårslinga runt sitt pekfinger. ”Du är det vackraste jag vet” Jag rullade över honom och satte mig gränsle över hans midja. ”Och du är det bästa jag vet”

”God morgon!” Sa ja muntert när jag klev in i köket där Magnus och Felix var placerade vid köksbordet. ”God morgon” mumlade Felix flinades och blinkade retsamt mot mig över rummet. ”Vad ska ni hitta på idag då?” Mumlade Magnus och tog en klunk av kaffekoppen som var placerad på bordet. ”Uh jag vet inte riktigt” mumlade Felix och sneglade frågande på mig. ”Jag ska hem till en kompis och hämta lite grejer” Jag sjönk ner i stolen bredvid Felix och log brett. ”Titta din twitter” viskade Felix svagt i mitt öra och jag rynkade förvirrat pannan och klickade upp twitterappen. Mina följare hade tre dubblats och hundratals tweets hade rullat in. ”V-va? Vad har du gjort?” mumlade jag chockat och stirrade upp på honom.

Felix Sandman @FelixSandman

I have a girlfriend peeps, please be nice to her! She means the world to me. @BellaaEllington

”Aww” suckade jag svagt och placerade en snabb kyss på hans läppar. ”Jag älskar dig” muttrade jag leendes och pillade med änden på den blåa superman hoodien jag lånat av honom. Det var mycket positiv respons, många som var glada för våran skull och lyckliga att Felix träffat något som han kände något så starkt för. Men det var också ett fåtal hatkommentarer, inget jag brydde mig speciellt mycket om.

10.43, Oliver;

Vill du hänga med mig och Kian idag eller är du upptagen med mr popstar?

10.44, Bella;

Du vet att jag hatar när du säger såååå, men jag ska tyvärr umgås med FELIX idag. Puss på dig också.

10.44, Oliver;

Kian erbjöd sig att köra dina grejer till dig sen btw, så smsa honom adressen bara.

_

Jag och Felix spenderade nästintill hela dagen i hans säng med någon tråkig film rullandes på tvn. Istället för att titta utbytte vi slarviga kyssar och skratt som krampade i magen. Jag hade precis skickat iväg ett sms till Kian med adressen och tackat så mycket för att han var så gullig. Dörrklockan gav ifrån sig ett gällt ljud och jag drog mig hastigt ifrån Felixs läppar och rullade av honom. ”Uh det är nog Kian” mumlade jag svagt, borstade av kläderna och joggade ner för trappan. I det runda fönstret på dörren såg jag Kian uttråkat som tittade sig omkring med en plastpåse i handen och en beanie över det ljusa håret. Jag vred om låset på dörren och puttade upp den. ”Hey!” Han log svagt och räckte fram påsen mot mig. ”Aww tack Kian, du behövde verkligen inte det” suckade jag tacksamt och tog emot påsen med ett leende på läpparna. ”Jag vil-..” Två armar virades runt min midja och Kian stirrade stumt upp på Felix. ”Ah hej, du måste vara Felix” Han klistrade på ett milt leende och nickade skeptiskt. ”Och du måste vara Kian!”

”Felix, ge tillbaka min mobil!” skrattade jag och viftade med händerna upp i luften. ”Kom och ta den då” mumlade han retsamt och höll mobilen ännu högre över huvudet med ett flin på läpparna. ”Du är jobbig” mumlade jag surt och kastade mig raklång på hans säng och kröp ner under det varma täcket. ”Du älskar miiiig”

_______
TYP FJÄRDE KAPITLET FÖR IDAG HEH. 

Iallfall så har jag skrivit en hel del under dagarna så nästintill alla kommande kapitel är klara & varför inte lägga upp dom. Hoppas ni gillar det iallafall.

PUSS 

- Elvira

Mine - f.sWhere stories live. Discover now