Kapitel 5 - Tät intill honom

2.1K 66 34
                                    

Kapitel 5 - Tät intill honom

”Bells?” Ytterdörren smälldes igen och fotsteg närmade sig vardagsrummet där jag satt gränsle över Felixs midja på soffan. Allt hade börjat med att Felix kastat sin keps på mig över rummet och jag hade attackerat honom. Inget annat, lycka till att övertala din överbeskyddande bror det. Jag kastade mig av Felix och sjönk med pionröda kinder ner i fåtöljen med sänkt blick ner i den beiga mattan. ”Oh tja” sa Sebastian och steg längre in i rummet. ”Du måste vara Felix, trevligt att träffa dig” Felix nickade flinandes mot honom. ”Och du måste vara den berömda Sebastian!”

”Hallå ungdomar!” hojtade panna när han steg in i vardagsrummet med två överfyllda papperskassar i var hand. ”Jag tyckte väl att Bella skaffat sig lite väl stora skor. Trevligt att träffa dig Felix” Jag log muntert mot Felix över tvbordet och lyfte båda tummarna upp i luften. ”Du skulle sova här eller hur?” ropade pappa från köket. ”sängen i gästrummet bredvid Bellas rum är bäddad, aldrig att jag låter er två sova i samma säng!” Jag stönade högt och begravde generat ansiktet i händerna. ”Nice, tack!” Jag reste mig från fåtöljen, ryckte tag i Felix hand och drog honom med mig upp för trappan. Väl inne på rummet kastade jag mig på sängen med en suck och studerade Felix som snurrade flertals varv i läderstolen framför skrivbordet. ”Tönt” muttrade jag lågt.

”Du är töntigare!” 

”Och du är töntigast!”

Jag stirrade stumt upp i taket och pillade rastlöst med hörnet på det vita täcket som var uppdraget till min haka. Ljusslingorna på sängens kant var det enda som lyste upp det nästintill kolsvarta rummet. Ett stort leende prydde mina läppar och hjärtat dunkade hårt i bröstkorgen. Kanske var det för att Felix låg vägg i vägg med mig, antingen sov han eller så låg han vaken precis som mig. Hjärnan jobbade på högvarv och tankarna snurrade vilt runt i huvudet på mig. Sov han? Jag trevade med handen efter mobilen som låg någonstans på nattduksbordet. Är det ett för stort steg att be honom komma hit? Fråga om han är vaken? Tanken på att sova tät intill hans kropp och höra hans hjärtslag dunka i takt med mina fick färgen att stiga på mina bleka kinder.

01.07, Bella;

Vaken?

Jag frustade ner i dunkudden och trummade svagt fingrarna mot madrassen. Borde jag gjort det där? Troligtvis inte. Gjorde jag det? Ja. 

01.09, Felix;

Yup, du också antar jag eller skriver du till mig i sömnen?

01.10, Bella;

Nej det är ett spöke duuh.

Idiot.

01.11, Felix;

Kan du inte heller sova? Drömmer du om mig?;)

01.11, Bella;

Dream on Sandman.

Come here? Cuddle with me?

Dörren intill min knakade lågt och svaga fotsteg närmade sig. Jag drog täcket upp till näsan och andades tungt ner i det. Sakta öppnades min dörr och lampan i hallen utanför lyste upp en del av golvet. ”Hey” viskade jag. Felix stängde tyst dörren och tassade över rummet och fram till sängen. Det var inte förrän ljuset från ljusslingorna lyste upp hans gestalt som jag fick syn på hans bara överkropp och de militär gröna joggingbyxorna som hängde löst över hans höfter. Jag drog efter andan och fokuserade stint blicken på dörren bakom honom. Herregud. ”Flytta på dig” mumlade han svagt och föste mig längre in mot väggen innan han lyfte på täcket och kröp ner bredvid mig. Tystnaden la sig över rummet och det enda som fyllde mina öron var våra tunga andetag. Jag rullade över på sidan och stirrade stumt in i väggen. ”God natt Bella” viskade han svagt. Två starka, varma armar virades runt min midja bakifrån och varma andetag snuddade vid min kind. ”God natt Felix”

 

09.28, Adam;

Hört på ryktesvägarna att du har besök, av en viss kille. Allvarligt? Var det därför du åkte till Stockholm?

Jag ålade mig frustrerat ur Felix grepp och gled av sängen. Hur fick han reda på det? Så här hade det varit de senaste veckorna, konstanta sms av Adam som bad mig överväga mitt val och klagande på hur mycket han saknade mig, hur ont det gjorde att vara utan mig och min kärlek. Och jag visste inte vad jag skulle tycka eller tänka. Gjorde jag rätt val som dumpade honom? Eller var jag helt fel?

09.31, Bella;

Adam, jag har mitt eget liv och du har inget med det att göra.

09.32, Adam;

Bara svara på frågan. Åkte du till Stockholm för att träffa honom?

09.32, Bella;

Adam snälla.

09.33, Adam;

Bella svara på frågan!

09.34, Bella;

Ja, jag åkte hit pågrund av honom.

_________

HALLOOOJ, Kapitolo 5. Jag vet, jag vet att jag inte la upp något kapitel igår men jag var väldigt upptagen så sorry för det c; Men jag hoppas iallafall ni gillar det här kapitlet:) 

Adam aka the ex är väldigt fast vid henne, hur kommer det påverka hennes relation till Felix? 

PUSS

- Elvira

Mine - f.sWhere stories live. Discover now