Kapitel 13 - Nattmacka
Jag lutade huvudet mot väggen och inspekterade killarna som symetriskt rörde sig i takt till musiken som vibrerade genom luften och fyllde våra öron. Danslokalen var relativt liten, men killarnas stora leenden och fokuserade ögon fick den att kännas stor, ljus. Två av väggarna täcktes till bredden av stora speglar och precis innanför dörren var ljudanläggningen placerad. Ett milt leende sprack ut över mina läppar och med fascinerade ögon följde jag killarnas dansande kroppar med blicken. Glimman i deras ögon syntes igenom den fokuserade fasaden och man såg verkligen hur mycket dansen betydde för dom. Musiken som tog över deras kroppar och som fick dom att minnas varje steg som övats in. Gemenskapen mellan dom fyra så olika killarna syntes tydligt och tillsammans utstrålade de så mycket värme. När musiken tystnade och killarna leendes stirrade in i spegeln bröt applåderna ut i rummet. Applåder från mig där jag satt på golvet med stora förundrade ögon och ett fagert leende lekandes på läpparna. ”Det där va fantastiskt” suckade jag mjukt och hasade mig fram till deras svettiga kroppar med leendet stort över ansiktet. Killarna log tacksamt och mumlade fram ett svagt ’tack’ innan de lyfte de kalla vattenflaskorna till läpparna. Belåtna leenden sprack ut över deras ansikten när den kalla drycken rann ner för halsen och lyckliga suckningar fyllde rummet.
En mjuk, harmonisk melodi spelades svagt ur högtalarna och Felix sträckte leendes fram sina ena hand mot mig. ”Får jag lov min sköna?” Hans stora, varma hand placerades på min höft i samma sekund som min placerades på hans svettiga axel och ett svagt skratt bubblade ur mig. Han tog sakta ett steg åt sidan och jag följde efter med ögonen fokuserade in i hans.
__
Bara några timmar senare hade vi lämnat bussen och placerat de överfyllda väskorna i det relativt stora huset som hyrts. Efter många gnällanden och klaganden hade rummen tillslut delats ut och killarna hade direkt rusat ut till den uppvärmda poolen på baksidan. Solen lyste stark på himmeln och varm luft låg över Los Angeles. Jag suckade svagt innan jag drog tröjan över huvudet och ålade mig ur jeansshortsen. En svart bikini täckte min kropp och jag samlade det lockiga håret i en slarvig knut mitt på huvudet innan jag med hörlurarna tassade ut på baksidan. Min syn föll över två vita solstolar vid poolens kant och jag sjönk med slutna ögon belåtet ner i en av dom. Varma solstrålar brände mot mina bara, utsträckta ben och populära sommar plågor spelades högt i mina utslitna hörlurar. För bara några dagar sedan hade Felix av misstag klämt en av hörlurarna i bildörren, och nu var det bara den vänstra som helt och hållet funkade. Svaga knaster hördes ur den sönderklämda hörluren och jag grimaserade irriterat. ”Vad i helvete?!” Väste jag förvånat när en skugga la sig över mig och små, kalla vattendroppar droppade ner över min varma kropp. ”Felix, flytta på dig” Jag kisade frustrerat upp mot den flinande gestalten som stirrade ner på mig och viftade febrilt med händerna. ”Oscar, kom och hjälp mig lite” Jag stirrade skräckslaget upp på honom med stora ögon och sparkade tjutandes med fötterna när mobilen rycktes ur händerna på mig och två armar virades runt mina ben. ”Håll andan” sa Oscar som skrattandes tog ett hårt grepp runt mina handleder. Innan ens ett tjut hann smita i mellan mina läppar slogs kallt vatten upp över min kropp och mina fötter snuddade vid poolens hårda kakelbotten. ”Ni är så elaka” gnällde jag och drog suckandes bort det dyngsura håret från ansiktet. ”Jag ska få hämnd, när ni minst anar det” Felix höjde triumferande handen i en gest mot Oscar och flinandes besvarade Oscar hans väntade highfive. ”Jag ska ärligt talat raka bort allt hår på era skallar, jag lovar!”
_
”Vad gör du vaken? Borde inte du sova?” En mörk gestalt dök upp i dörröppningen till rummet och en svag viskning vibrerade genom luften. Dörren puttades upp helt och hallens lampor lyste upp Ogges sömniga ansikte. ”Det borde jag nog” sa jag tyst. ”Vad gör du själv vaken?” Han ryckte nonchalant på axlarna och tog en tugga från ostmackan som han höll i händerna. ”Seriöst? Igen?” skrattade jag svagt och skakade på huvudet. ”Vadå? Jag var hungrig!” Mumlade han klagande och gav mig en mörk blick. ”Uh jag kunde inte somna, vaknade av Daffs snarkningar för ett tag sedan”
”Kom in till mig en stund då, Oscar sover som en stock ändå”
___
HEJGUYS. Här har ni ett kapitel, och jag har gjort de två kommande oxå så nästa kommer nog troligtvis idag men det andra kommer någon annan dag. HOPPAS NI GILLAR DET IAF. DET KOMMER HÄNDA NÅGOT STORT I NÄSTA KAPITEL.
HOPPAS NI MÅR BRA.
PUSS
- Elvira
YOU ARE READING
Mine - f.s
FanfictionJag trodde aldrig att något gott skulle komma ur att jag råkade slå någon oskyldig kille i ansiktet, men nu vet jag inte vad som hänt om jag slagit med handen rakt ut i luften istället för att träffa det där perfekta ansiktet. Jag ångrar inte att ja...