Lia masih lagi berdiri kaku melihat fadilah yang kena rasuk.
"Hmm! Hmmm! Hmmmm!"
"Panggil zul lia!! Cepat!" Jerkah aku.
Mungkin lia tersedar dia terus berlari masuk ke dalam bilik. Fadilah masih lagi berdiri dalam keadaan mengeliat. Tak lama kemudian fadilah terus melompat ke arah janin tersebut. Aku yang menyedari tikah fadilah terus berlari ke arah yang sama. Aku cepat-cepat mengambil janin tersebut dan menyerah kepada mak fadilah. Keadaan menjadi huru hara apa bila mak fadilah kena serang dengan fadilah. Aku terus menarik fadilah ke belakang akibat dari itu, aku dengan fadilah bergelut antara satu sama lain. Aku tak tahu di mana silapnya bahu aku digigit oleh fadilah sampai berdarah. Aku terpaksa melepaskan tumbukan dekat muka fadilah.
"Sakit sial!!" Jerit aku lantas tumbuk muka fadilah.
Aku terus berlalu dan masuk ke dalam bilik air. Cincin yang aku pakai aku lepaskan dari jari lantas aku masuk ke dalam baldi. Tak lama tu batu cincin tu mengeluarkan warna kemerahan dan dengan orang berzikir. Aku terus masuk ke dalam bilik lia
"Sini! Tolong aku zul!"
Zul dan lia keluar dari bilik. Dan tersentak melihat fadilah terkangkang. Darah mengalir penuh dekat kain dan kaki.
"Allah ila!!" Jerit lia.
Mak fadilah dah menangis dah dari tadi sambil memegang janin.
"Ila ni aku ni maksu. ni maksu!" Ucap lia sambil menangis.
"Hmmm! Hmmm!"
Aku mengeluarkan telefon dan menelefon budi. Meminta dia berubat fadilah dari jauh.
"Air tu dah ada dengan kamu?" Tanya budi.
"Ada dah dalam baldi. Dia teruk budi"
"Tak apa. Kamu buka pembesar suara telefon kamu. Dan letak dekat dengan dia. Kalau aku suruh kamu buat, kamu buat terus. Ada siapa di sana?"
"Ada zul"
"Okay tak apa. Buat sekarang."
Aku terus buka loudspeaker dan letak dekat atas lantai. Aku berlari ke arah baldi dan mengangkat letak dekat sebelah aku.
"Zul, berdiri dekat belakang dia"
Zul tanpa membantah terus berjalan dan berdiri ke belakang fadilah.
"Okay budi!"
"Kamu berdua baca ruqyah."
Aku dengan zul bergabung baca ruqyah. Sementara budi aku tak pasti apa yang dia buat. Sesekali telinga aku menangkap surah yang budi baca. Fadilah pulak mengelupur berguling-guling dekat atas lantai.
"Cebuk air tu anna!"
Aku terus mencebuk air tersebut.
"Letak tangan kamu dekat atas kepala dia"
Aku terus buat apa yang budi suruh. Fadilah masih lagi dalam keadaan macam itu dan membuatkan aku sukar untuk pegang kepala dia.
"Zul! Kamu jangan berhenti! Teruskan baca!." Marah budi.
Masa tu zul berhenti baca ruqyah.
"Budi tak boleh budi!" Jerit aku.
"Mintak kawan kamu lagi sorang pegangkan."
Aku tersentak. Aku terus memandang ke arah telefon.
"Cepat!!" Jerkah budi.
Aku terus panggil nama lia. Lia terketar-ketar datang ke arah aku.
"Kau pegang fadilah"
YOU ARE READING
KOLEKSI KISAH BENAR SERAM.
HorrorDi sini aku ingin berkongsi koleksi kisah seram yang aku hadapi. Semua ini adalah benar sebenarnya berlaku. Tiada tokok tambah cerita. Peace.