Lia terus mengikut apa yang aku suruh.
"Sudah budi."
"Letak tangan kamu atas kepala dia" Suruh budi.
Aku membuat apa yang budi suruh. Tak lama tu aku rasa badan aku berat sangat.
"Uhuk!" Aku terbatuk kecil.
"Siram air tu dekat ubun-ubun dia" Suruh budi.
Aku lantas menyiram air dekat ubun-ubun fadilah. Masa aku siram tu ada satu aura yang mengalir dan masuk melalui tangan aku.
"Arghhhhh!!!! Arghhh!!!!" Jerit fadilah nyaring.
"Lepaskan tangan kamu anna!"
Aku cuba nak mengangkat tangan aku dari kepala fadilah. Tapi tak boleh. Melekat macam kena gam gajah. Fadilah masih lagi menjerit.
"Lepaskan tangan kamu anna!!" Jerit budi lagi.
"Tak boleh budi!!"
Masa ni aku dah cuak gila babi. Tak lama tu aku terasa badan aku berat dan akhirnya.......
"Uhuk.. uhuk!" Aku terbatuk kecil.
Aku terus buka mata. Aku cuba bergerak tetapi badan aku sakit yang teramat sangat.
"Eh anna!! Kau dah sedar?" Tanya lia dan berlari ke arah aku. "Ya allah anna. Risau betul aku."
Aku cuba angkat tangan kanan tapi sakit.
"Argh! Uh uh uh!"
Aku berpaling dan melihat baju putih yang aku pakai penuh darah kering. Aku pejam mata dan cuba mengingati apa yang berlaku.
"Kau nak air?" Tanya lia lagi.
Aku hanya mengangguk lemah. Lia lantas berlari ke dapur dan datang semula dengan gelas di tangan. Gelas bertukar tangan. Aku perasan ada cincin yang ditendam dalam gelas tersebut. Aku selawat 3 kali lantas aku minum. Lepas tu aku tuang dekat tapak tangan dan basuh muka aku dengan air tersebut. Bila air tersebut dah habis aku mengambil cincin tu dan sarung ke jari kanan. Supaya tangan kanan aku cepat sembuh. Lia hanya diam dan melihat apa yang aku buat. Aku tahu dia ada benda nak tanya aku tapi tak apa. Biarkan dulu.
"Anna." Panggil lia.
Aku mendongak memandang ke arah lia.
"Kau dah okay?"
Aku menganggukkan kepala. "Mana yang lain? Fadilah?
"Pasal janin tu dah dikebumi. Si ila pulak zul dah hantar kat hospital. Dia mengalami pendarahan yang kronik."
Aku mengangguk lagi. Uish badan aku masa ni sakit yang teramat sangat.
"Tak apa lah. Aku nak balik dulu" Ucap aku seraya bangun untuk berdiri.
Lia pun turut sama berdiri.
"Tak apa. Aku hantar kau"
Aku hanya mengangguk. Lia menghantar aku sampai dekat rumah. Lia buka je pintu rumah aku terus dia mengucap.
"Astaghfirullah al azim anna. Apa dah jadi dengan rumah kau?"
Rumah aku berselerak teruk. Katil yang terletak dekat tepi sudut ditarik sampai ke tengah-tengah dapur. Pinggan aku pecah berderai. Kain baju aku. Entah lah. Dah macam puting beliung melanda rumah aku. Aku mengeluh perlahan. Aku masih ada lagi beberapa minggu untuk sampai ke hujung bulan. Aku dah penat dengan semua ni. Esok lusa aku tak tahu apa yang bakal terjadi. Lia masuk dan terus kemas rumah aku.
Keesokkan hari pertanyaan dari lia yang macam mesin gun membuatkan aku rasa nak pijak dia hidup-hidup.
"Siapa nenek tu? Cincin apa yang kau pakai. Itu ini bla bla bla bla."
YOU ARE READING
KOLEKSI KISAH BENAR SERAM.
TerrorDi sini aku ingin berkongsi koleksi kisah seram yang aku hadapi. Semua ini adalah benar sebenarnya berlaku. Tiada tokok tambah cerita. Peace.