"Salah ke aku nak...bermanja dengan bini orang-"
PANGGGG!!!!
Pipinya ditampar.
"Kau jangan nak menggatal lah!"tengkingku sambil memijak kakinya.
"Aduh!"lelaki itu tersungkur ke bawah lalu menahan sakit pada kakinya.
Aku terkejut apabila teringat semula akan apa yang aku lakukan terhadap lelaki itu.
"Maaf! Maaf!"aku menepuk perlahan bahunya dengan cara yang kekok.
Takut pula kalau dia makin menjadi-jadi dekat aku nanti.
"By the way...kau boleh bagitau aku siapa nama suami kau tu?"tanya lelaki serba hitam itu.
Aku mendehem seketika lalu bersuara semula.
"Park Chanyeol,"kataku.
Lelaki itu hanya diam. "Oh...lelaki tu. Dia kerja pilot kan?"
Aku mengangguk. Air mata yang bertakung cuba ditahan.
"Aku bukan nak sakitkan hati kau. Tapi kau patut jadi kuat, dah masuk dua tahun dia tak pulang. Aku faham perasaan kau...aku faham sebab dalam masa dua tahun ni pun aku rindukan seseorang,"katanya.
"Siapa orang tu?"tanyaku kepada lelaki itu.
"Wanita yang aku sayang...sejak dari awal pertemuan lagi. Dah lama aku tak jumpa dia,"lelaki itu berdiri semula lalu memegang kedua-dua bahuku.
Entah mengapa aku merasakan sentuhan lelaki itu pada bahuku ini sangat selesa.
Begitu selesa seperti sentuhan suamiku sendiri.
"Aku takut kalau dia sakit. Aku takut kalau dia hilang selera makan. Aku takut kalau dia selalu saja sengsara disebabkan kehilangan aku selama ni,"kata-kata itu membuatkan aku juga turut terkesan.
Aku juga sama seperti wanita itu. Aku pernah sakit, aku pernah hilang selera makan dan aku juga pernah menangis sehingga mataku menjadi bengkak.
"Encik...terima kasih untuk itu-"
"Aku tak nak kau panggil aku ‘encik’. Itu terlalu formal,"kata lelaki itu.
Aku mengelipkan mataku seketika lalu menunduk.
"Awak...terima kasih sebab bagi kata semangat untuk saya,"kataku.
"Tak...kau yang dah bagi semangat untuk aku hidup sampai harini."
Aku memandangnya semula dengan mata yang membulat.
"Selama dua tahun ni, aku tunggu dan terus tunggu. Aku selamatkan diri aku daripada tragedi pesawat terhempas itu. Aku hidup di perantauan, belajar benda baru dan berkenalan dengan ramai orang di sana.
Tapi aku tak pernah lupakan kau, wanita yang bertakhta di hati aku. Wanita yang selalu ada di sisi aku. Aku rindukan kau...senyum manis, tawa dan sentuhan lembut yang membuatkan aku angau setiap malam.
Aku terpaksa tahan rasa rindu ni supaya hati aku tak terseksa. Dan...aku minta maaf sebab aku buatkan kau sengsara selama ni,"luah lelaki itu dengan panjang lebar.
"Chanyeol?"
"Ya sayalah Chanyeol yang awak cari selama ni...(y/n),"lelaki itu membuka topeng, kaca mata dan beanienya lalu menayangkan wajah tampan yang aku rindu selama ini.
Chanyeol...kau dah kembali.
"Chanyeol!"tangisan tidak mampu kutahan lagi, aku terus memeluk erat tubuhnya sambil membenamkan wajahku pada dadanya.
YOU ARE READING
oneshots <3
Fanfiction[First Book:Malay Ver.] Just some oneshots because I'm bored. Some are fluffy, some are too romantic, some are a little bit mature and some are too funny as heck. EXO imagines ❤ Fluff and Romance.Hope you guys like it! ❤ (discontinued)