8 | ice cream-Kai

76 7 8
                                    

Suasana di taman begitu lengang sekali.Cuaca yang sedikit terik dan angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa itu sungguh menyenangkan.

Aku duduk seorang diri di atas bangku sambil menunggu ketibaan kekasihku,Kai yang masih belum sampai dari pukul 12 tengah hari tadi.

Pandai kan aku kira masa.Hihi.

Aku terus memandang jam tanganku untuk melihat waktu sekarang.

"Dah pukul 12:30...mana dia ni?"desisku.

Kemudian...

"(y/n)!"jerit Kai dari jauh sambil berlari ke arahku.

"Oppa! Janganlah jerit kuat sangat!"kataku.

Kai tertawa lalu mengambil tempat duduk di sebelahku.

"Woo...apa (y/n) buat?"kata Kai kepadaku.

"Just tunggu je..dah 30 minit tau (y/n) tunggu oppa ni tau tak?"kataku sambil mencubit pipi Kai.

"Janganlah!"Kai terus mencebik.

Aduyai,Kai.Kenapa kau comel sangat?(uWu)

"Janganlah macam tu,"kataku lalu memeluk Kai dengan erat.

"Tak nak kawan!"Kai mencubit pipi aku pula kali ni.

"Auch!"Aku segera memegang pipiku yang dicubit itu.

"Aww...sakit tak?"Kai memegang pipiku.

Aku hanya angguk lalu membiarkan Kai meniup pipiku yang merah akibat dipulas olehnya itu.

"Mianhae..okay?"kata Kai kepadaku.

"Okay,"aku membuat tanda 'ok' kepadanya lalu memeluk tubuhnya sekali lagi.

Kai membalas pelukanku sambil mengusap belakangku.Kemudian,dia meleraikan pelukanku itu lalu berdiri sambil memegang tanganku.

Aku pun terus berdiri bersamanya lalu menghadapnya yang tidak jemu memandang wajahku itu.

"Oppa?"kataku.

"Yes chagi-ah,"katanya.

"Apa kita nak buat?"tanyaku.

"Jom makan aiskrim!"Kai menunjukkan sebuah lori aiskrim yang terletak tidak jauh dari tempat kami berdiri itu."Oppa belanja."

Aku mengangguk laju sambil mempamerkan senyuman terujaku lalu mengikuti Kai yang sudah menarik tanganku untuk membawaku ke sana.

Kami berdua terus berjalan ke hadapan lori aiskrim itu lalu membuat pesanan perisa aiskrim kegemaran kami masing-masing.

"Saya nak aiskrim Chocolate Mint!"kataku.

"Saya pula nak perisa coklat!"katanya.

Pesanan terus dilakukan.Tidak lama kemudian,pesanan kami pun sampai.

Aiskrim dihulurkan kepada kami lalu Kai membayarnya.

Setelah selesai,kami terus berjalan berganding tangan sambil menikmati aiskrim kami masing-masing.

"Nak rasa tak?"Kai menghulurkan aiskrim coklatnya kepadaku.

Aku menggeleng.

"Tak nak!"kataku dengan manja.

Kai mencebik lalu menghabiskan aiskrimya itu.

"Argh oppa! Kenapa oppa habiskan aiskrim tu? (y/n) baru je nak rasa..."aku membuat puppy eyesku kepada Kai.

"Eh,cakap tadi tak nak..."Kai sudahpun menggigit kon aiskrim itu.

Aku hanya mencebik dan membuat puppy eyesku dengan harapan yang Kai akan kasihankan aku.

Tapi malangnya tak.

"Okay,fine,"kataku.

Kai tersenyum sambil menahan gelaknya terhadapku.

"Kenapa?"kataku.

"Luculah awak ni,"kata Kai sambil menahan tawanya.

Aku pula terus mencebik je.

Kai memandangku sambil tersenyum.

"Aigo,janganlah sedih eh?"Kai terus mengucup pipiku.

Wajahku merah padam.Aku memandang Kai sambil menundukkan kepala dan menggetap bibirku.

Kai memandangku sambil tersenyum.

"Well,what do you want next?"tanya Kai kepadaku.

"What do I want?"aku mengajuk kembali pertanyaannya."Err..."

Aku terus memegang tangan Kai sambil menghabiskan kon aiskrim itu.Kemudian,aku memandangnya semula.

"I-I don't know...what do you want?"tanyaku.

"This,"Kai terus mengucup bibir mungilku.

Aku membulatkan mataku kerana terlalu terkejut dengan kucupan mengejut Kai itu.Namun,aku terus menutup mata sambil membalas kucupannya.

Kemudian,Kai melepaskan kucupannya lalu memandang tepat ke arah wajahku.

"Awak nak tau something tak?"kata Kai kepadaku.

"Apa dia?"

"Aiskrim itu manis...macam tu juga senyuman awak..."ayat Kai tergantung di situ.

"...manis,"katanya lagi.

Senyumanku melebar sehingga ke telinga.

oneshots <3Where stories live. Discover now