" Erm uncle. "
" Ye Yan? Kenapa ni? "
" Yan sebenarnya nak tanya something ni dengan uncle. Manataulah kan uncle kenal, sebab korang 1 kampung. Maybe. " jelas Rayyan membuatkan uncle Jo berkerut.
" Maksud Yan? Uncle tak faham. Cuba jelaskan dengan lebih terperinci. InsyaALLAH uncle kenal. "
" Macamni uncle, tadi masa kitorang nak datang sini, kitorang ada terserempak dengan sorang budak kecik ni. "
" Budak kecik? "
" Ye. Lepastu, dia taknak ngaku yang dia tu budak. Dia kata umur dia 19. Tak tahu betul ke tak. Uncle kenal tak? "
" Erm.. budak..19 tahun..? "
" Ye. Oh ye! Tadi pun Yan ada nampak lengan dia macam lebam-lebam macamtu. Kenapa dengan dia ek? Nampak keadaan dia, macam kena dera. "
Dengar saja perkataan 'dera' , uncle Jo terus membulat.
" Budak..erm..uncle rasa uncle kenallah Yan. "
" Yeke uncle? Jadi, kalau macamtu, betullah dia tu 19 tahun? Yeke uncle?? " dengan terujanya Rayyan mengenggam tangan unclenya.
" Ye Yan. Kalau Yan nak tahu.. sebenarnya dia tu.. "
🌼🌸🌼🌸
Tok Tok Tok !
" Hisyh! Siapa yang kacau aku pagi-pagi buta macamni, ni haa?! Tak tahu ke aku ni nak tidur?! "
Tok Tok Tok !
" eee! Kejap kejap! " Syira berjalan dengan keadaan mamainya. Sebenarnya sekarang ni dah pukul 2:56 petang. Boleh-boleh dia cakap pagi-pagi buta. Ish ish ish.
Sampai saja dihadapan pintu rumah, Syira terus membuka pintu itu dengan kasar.
" siap.. ehh? " baru saja Syira ingin memarahi orang itu, terus termati niatnya apabila melihat 4 orang jejaka kacak yang sedang berdiri tegak depannya dengan muka biasa. Yang lebih menarik perhatiannya lagi adalah
Rayyan.
" Er..ehehe..erm..abang 4 orang ni siapa ye? Abang-abang cari siapa? Kalau ye pun nak lamar saya, tunggulah masa yang tepat, ni...pagi-pagi buta kenapa. Malulah saya. " dengan tanpa malunya Syira menguis-guis rambutnya sendiri. Tubuhnya digoyang-goyang ke kiri ke kanan. Dah serupa cacing kelaparan dah.
Mereka berempat terus mengemekkan muka.
" Bro. Bapak gedik gila dia. Nak jer aku terajuang dia sekarang. " Kael membisik Rayyan.
" Oi makcik! "
Membulat mata Syira bila dikatakan 'makcik'
" Apa?! Er..em..abang...saya bukan makcik. Tak nampak ke muka saya ni masih muda? " Syira menahan marahnya. Nasib sajalah manusia kacak depannya. Kalau muka macam longkang dahlama sendok kuali melekat kat muka agaknya.
" Oh yeke? Kitorang fikirkan makcik tadi. Sebab muka dah macam makcik-makcik. " selamba Rayyan membuatkan Syira merengus geram.
" Hoi! Korang ni siapa haa?! Dahlah datang rumah orang, ! Lepastu, suka-suka korang jer cakap aku ni makcik?! Hey ak.. "
" Akak.. "
Ucapan Syira termati bila mendengar suara orang memanggilnya. Pantas dia memandang ke belakang lelaki-lelaki itu. Rayyan, Shawn, Haiqal dan Kael juga turut memusing ke belakang.
Nampak saja figura siapa, senyuman sinis terbit dibibir Rayyan. Terus saja dia menolak tubuh Syira agar dia bisa masuk ke dalam rumah.
" Er..ak..akak..siap..siapa dor.. "
YOU ARE READING
gadis kecil kepunyaan mafia ✔️
RomanceCOMPLETED ' follow me first before u read ' - GADIS KECIL KEPUNYAAN MAFIA - - Ayrα Ivy - Seorang gadis yang comel dan berbadan kecil. Walaupun umurnya sudah berganjak naik ke 19 tahun, dia kelihatan seperti remaja yang berumur 15 tahun kerana tubuh...