'' Macam mana keadaan dia doktor? '' soal Haiqal.
'' Pesakit sekarang okey. Cuma kakinya sedikit bengkak tadi jadi kami membalut dengan kain kasa bagi menghilangkan rasa sakit. '' jelas doktor itu.
Haiqal angguk.
🌿 FLASHBACK 🌿
Mak Nyia berjalan sehingga ke bilik yang diduduki Ayra sekarang. Niatnya untuk menghantar makanan kerana telah diberi arahan oleh Rayyan.
Namun dia terkejut melihat sosok tubuh Ayra sedang terbaring lemah di lantai dengan air mata yang masih segar melekat di pipi.
'' Ya Allah! Puan Muda! '' jerit Mak Nyia dan terus berlari mendapatkan Ayra. Pipi Ayra ditampar lembut namun Ayra tidak mahu sedar.
Telefon rumah Mak Nyia capai dan nombor Haiqal dicall. Haiqal saja yang boleh diharap sekarang. Kalau Rayyan, mana mungkin dia mahu membantu.
'' Hello. '' jawap si pemanggil.
'' Hello? ''
" Tuan Haiqal, ini Mak Nyia. Boleh kamu tolong datang rumah Tuan Rayyan sekarang? '' pi tah Mak Nyia cemas.
'' Tapi kenapa ye Mak nyia? Aiqal busy lah. Lain kali ye? '' mohon Haiqal.
'' Tak tak. Ni penting. Puan Muda Ayra pengsan. Mak Nyia jumpa dia tepi pintu ni hah tengah terbaring. Boleh kan Tuan Haiqal? ''
'' Ayra?! Okey². Rayyan takde kan? '' soal Haiqal.
'' Takde Tuan. Dia dah jalan pagi² tadi. '' jawap Mak Nyia.
'' Okey. Mak Nyia tunggu sana. Jap lagi Aiqal datang okey. Jangan bawa Ayra pergi mana². Tunggu sampai Aiqal datang. '' pi tah Haiqal tegas.
'' Baik Tuan. ''
Telefon diletak.
🌿 END FLASHBACK 🌿
'' Kamu suami dia ke? '' soal doktor itu minta keterangan.
'' Bukan. Saya kawan suami dia. Suami dia sibuk sekarang jadi dia minta saya untuk hantar isteri dia dekat hospital.'' jelas Haiqal walaupun itu satu penipuan.
Doktor itu mengangguk faham.
'' Baiklah kalau macam tu. Kamu diizinkan melawat pesakit tapi tolong jangan bising. Pesakit dibenarkan pulang setelah pemeriksaan kedua. '' jelas doktor.
Haiqal angguk dan terus meluruh masuk ke dalam wad di mana Ayra ditempatkan.
'' Kesian kau Ayra. Dapat suami yang tak memahami. Aku doa kan jer semoga rumah tangga korang aman semula. '' kepala Ayra diusap lembut.
'' Aku keluar dulu. Nanti pemeriksaan kedua, waktu kau dibenarkan pulang, aku datang. '' Haiqal keluar.
🌼🌸🌼🌸
Titit.
Kereta milik Haiqal berhenti tepat di depan pintu RUMAH milik Rayyan.
'' Ayra, we home. Jom turun. '' ajak Haiqal. Ayra angguk.
Haiqal membantu Ayra keluar dari kereta dengan cara dia memapah Ayra. Namun langkah Mereka terhenti bila terlihat satu sosok tubuh yang paling digentarkan berada di depan mereka.
'' Kau bawa dia pergi mana? '' soal Rayyan.
'' Bro, aku boleh jelaskan.. ''
BUKK!
Belum sempat Haiqal jelaskan Rayyan lebih cepat menghantar tumbuk kan pada Haiqal.
'' Berhenti! Saya cakap berhenti! '' pintah Ayra namun Rayyan masih menumbuk wajah Haiqal tak henti².
YOU ARE READING
gadis kecil kepunyaan mafia ✔️
RomantizmCOMPLETED ' follow me first before u read ' - GADIS KECIL KEPUNYAAN MAFIA - - Ayrα Ivy - Seorang gadis yang comel dan berbadan kecil. Walaupun umurnya sudah berganjak naik ke 19 tahun, dia kelihatan seperti remaja yang berumur 15 tahun kerana tubuh...