B A B | 1 1

10.1K 605 38
                                    

Sampai saja dirumah, Rayyan dikejutkan dengan kekacawan digudang miliknya. Dengan gaya pantasnya dia berlari menaiki keretanya semula. Sempat dia mengarahkan mak Nyia dan yang lain-lain untuk jagakan Ayra.

Setelah beberapa minit dia sampai digudang miliknya. Pintu dihempas setelah dia benar-benar sampai didepan gudangnya. Wajah lelaki tua yang sedang membuat kacau ditempatnya dipandang tajam.

Veluz memandangnya dengan tatapan suka. Tepukkan diberikan berkali-kali.

" Hey Rayyan D'Fabrio... how are you dude? Long time no see aahh? " sinis Veluz dalam tawaan. Rayyan turut memberinya tawa. Huh. Langsung tak mengentarkan Rayyan.

" Kau, kalau nak buat kacau pun, jangan tempat aku anjing! " Rayyan melepaskan tembakan pada kaki Veluz namun lelaki itu sempat mengelak.

Kini giliran Veluz pula yang melepaskan tembakkan tapi Rayyan juga sempat mengelak.

Mulalah sesi tembak-tembakkan yang diajukan oleh Rayyan dan Veluz. Anak-anak buah Rayyan dan Veluz pula sibuk berperang diluar gudang manakala Rayyan dan Veluz didalam.

" Ah shit! " carut Rayyan apabila bahunya ditembak oleh Veluz. Veluz ketawa suka dan terus-terus mengajukan tembakkan yang bertalu-talu pada Rayyan namun ya sesakit-sakit manapun bahunya, nasib dia mampu mengelak lagi.

Rayyan yang tidak tahan dengan bahunya terus terduduk dilantai. Bahunya ditekan kuat. Peluh mulai keluar didahi. Baru saja dia mahu sembuh dari sakitnya, bahunya lagi ditembak.

Dia melihat Veluz dengan gaya sinisnya berjalan sambil pistol dimainkan ditangannya. Pistol dialahkan ke wajah Rayyan.

" Say goodbye dude. "

Picu ditarik membuatkan Rayyan menutup matanya. Namun..

Ketek
Ketek

Dua kali pistol itu ditarik namun hampoh... pelurunya sudah habis. Rayyan menarik nafasnya sedalam yang mampu. Veluz yang geram terus mencampak pistolnya dilantai.

" Let's fight! "

Fight haa?

Rayyan perlahan-lahan bangun dari duduknya. Belum sempat dia mahu berdiri lurus, satu tumbukkan maut mendarat dipipinya. Veluz ketawa suka. Nampaknya permainan semakin menarik.

" Uhukuhukk.. " Rayyan memegang pipinya sambil menunduk.

Pung!

Veluz memusing badannya ke belakang apabila dia mendengar ada bunyi dari belakangnya. Sementara itu, Rayyan mengambil kesempatan untuk membalas tumbukkan pada Veluz.

" Oi. " tenang saja panggilan dari Rayyan. Veluz memandangnya dan..

" ARGKK! " tumbukkan diberikan pada perut Veluz. Serta-merta lelaki tua itu terundur ke belakang. Rayyan mengesat darah yang keluar dari bibirnya sebelum dia menuju ke arah Veluz.

Tendangan kuat diberikan pada perut lelaki tua itu lagi.

" Uhukuhuk.. "

" Salah kau sebab kacau tempat aku! "

Jerit Rayyan dengan kuat. Urat-urat hijau mula keluar dari dahi dan tangannya. Matanya menjadi gelap akibat terlalu geram dengan lelaki tua tak sedar diri itu.

Pistol ditarik dari saku seluar dan terus saja pistol itu dialahkan kewajah Veluz. Veluz yang sudah terduduk kesakitan itu terus membulat apabila melihat pistol Rayyan. Ada tanda naga dipistol Rayyan membuatkan Veluz semakin gentar dengan perubahan lelaki muda itu.

" Jangan. Jangan.. "

Semakin dekat, dekat, akhirnya..

" Permainan tamat atau tak, yang penting kau mati! "

gadis kecil kepunyaan mafia ✔️Where stories live. Discover now