B A B | 47

6.1K 271 56
                                    

" Awak, cantik tak? " soal Aqilah pada Kael.

Kael angguk.

" Sayang pakai apapun cantik. " puji Kael.

Aqilah memerah.

Kael yang melihat ketawa saja.

Tercari Ayra dan Rayyan?

Oh, mereka sudah pulang. Ini kejadian dimana Ayra yang tiba² sakit kepala tadi.

Flashback

Selesai mereka semua bersarapan, mereka berehat seketika sebelum melanjut kan tujuan sebenar mereka.

" Jomlah gerak. Nanti tak sempat pula cari baju pengantin kitorang. Sebab masuk kerja harini kan pukul 1. " kata Haiqal memecah kesunyian.

Mereka semua angguk.

Tapi tiba²...

Ayra rebah dipelukkan Rayyan.

" Sayang kenapa ni? " soal Rayyan.

Ayra tidak menjawap malah memicit pelipisnya.

" Abang, kepala Ayra sakitlah. Pandangan Ayra gelap. " aduhnya.

Rayyan cemas seketika.

" Tulah, bangun awal sangat tadi kenapa. Ada ke bangun pukul 3 pagi. Takpelah, sorry wey, Ayra sakit kepala. Aku nak bawa dia balik. " kata Rayyan.

" Hm, takpelah. Kesihatan Ayra lebih penting. Kau bawalah dia balik. Kitorang takpe takde korang. " kata Kael.

Rayyan angguk saja.

" Serious sorry. Aku gerak dulu. "

Mereka semua angguk saja. Rayyan kemudian menggendong isterinya dengan bridal style menuju ke parkingan kereta.

End Flashback

" Lia, serious kamu nak ni? Taknak pilih lagi ke? Manatau lah Lia ada suka mana² baju pengantin kat sini, Lia ambil jer. Abang tak kisah pun. "

Merlyn senyum lalu mengangguk.

" Lia nak ni jer. Lagipun, ni tak lah terlalu mahal. Biasa tapi hiasan dia cantik. Lia suka. " puji Merlyn.

" Betul ni? "

Merlyn angguk lagi.

Haiqal turut angguk. Kepala Merlyn diusap.

" Kita pergi bayar jom. "

Merlyn akur.

🌼🌸🌼🌸

" Ahhhh akhirnya, hari yang melelahkan, telah berakhir. " kata Shawn.

Mereka semua baru saja selesai berbelanja barangan perkhawinan.

Ikah tergelak.

" Awak, sorry tau. Tadi saya belanja tak fikir². Main angkut semua, sebab cantik². Awak marah ke sebab saya habiskan duit awak? " soal Ikah. Mukanya yang comel membuatkan Shawn geli hati.

" Ikah ku sayang, mana ada saya marah. Lagipun, setakat barangan seribu lima ribu ni, tak memiskin kan saya pun. " jelas Shawn.

Haiqal dan Kael sudah meluat.

" Okey dah². Sekarang, kita pergi makan dulu, lepastu, nanti pulang rumah masing², fikir tema apa yang sesuai untuk gabungan majlis kita. " kata Aqilah.

" Sip komanden! " balas Shawn.

" Kau, jangan kata jer. Ikah, kau tengokkan calon suami kau ni. Nanti pukul jer dia kalau taknak tolong menolong. "

gadis kecil kepunyaan mafia ✔️Where stories live. Discover now