Seminggu kemudian......
Ayra tersenyum manis melihat Aqilah, Ikah dan Merlyn yang sedang di make-up.
Beruntunglah 3 orang itu, khawin serentak. huu ~ huu ~
" Siap dah nyah, cantik betul kamu 3 ni nyah. " puji tukang make-up pondan itu.
Aqilah, Ikah dan Merlyn hanya tersenyum malu.
" Terima kasih nyah, kau ni pandai betul memuji ean? " kata Aqilah.
Che Zie yang dikatakan tukang make-up pondan itu hanya tersenyum manis. Tangannya naik memukul manja lengan Aqilah.
" Ala nyah, macam tak biasa jer... kalau macamtu, che minta diri dulu lah ye, sorry tak dapat datang masa perkahwinan nyah bertiga. Che banyak kerja ni. Che pergi dulu lah ye. Selamat pengantin baru. " kata Che Zie. Dia langsung beredar dari situ.
Sempat dia menghadiahkan senyuman manis pada Ayra yang duduk disofa itu.
Ayra kemudian menghampiri 3 orang gadis itu.
" Ayra cantik tak? " soal Ikah padanya.
Ayra tersenyum manis.
" Cantik sangat. Aqilah dengan Merlyn pun apa kurangnya. Sama² cantik. " puji Ayra.
Mereka bertiga tersenyum manis.
" Lepasni, gelaran kita bertiga bukan bujang lagi, kita dah tukar status. Status : berkhawin. Huargh... " kata Aqilah.
Merlyn menggeleng.
" Aku mesti rindu masa² bujang. Qilah, kau ingat lagi tak dengan mamat yang selalu kejar² kau masa kita form 5?" soal Ikah.
Aqilah berfikir sejenak...
" Oh ya! Gila kau aku tak ingat. Sampai mati aku ingat dia. Hahahah entah mana lah dia sekarang eh. Kesian juga dia aku reject berkali² . " kata Aqilah.
" Mati² aku ingat dia jodoh kau hahahah!! Kalau ye, memang kau jadi baham gelakan aku tau. "
Aqilah menjeling.
Ayra menggeleng kepalanya.
Tidak lama kemudian satu suara lembut bersuara pada mereka.
" Cik Aqilah, cik Ikah dan cik Merlyn, pengantin lelaki dah sampai. Jom. "
Mereka bertiga mengangguk.
" Bagi kami 5 minit. "
Gadis itu mengangguk.
" Wey aku berdebor siak. " jelas Aqilah.
Merlyn mengangguk mengiyakan kata Aqilah.
" Jomlah, nanti lambat pula. Jom. " Ayra menarik tangan mereka bertiga keluar dari bilik riasan itu dibantu lagi 2 orang wanita.
🌼🌸🌼🌸
" Aku terima nikahnya, Aqilah Farada Bte Dato' Zul Izam dengan mas khawinnya sebanyak 3000 ringgit tunai. "
" Aku terima nikahnya, Ikah Maisara Bte Ahmad Mahmud dengan mas khawinnya senaskah Al-Quran dan wang sebanyak 4000 ringgit tunai. "
" Aku terima nikahnya, Merlyn Athalia bt Maizad Zal dengan mas Khawinnya sebanyak 6000 ringgit tunai. "
" Sah? "
" Sah!! "
" Alhamdulillah, selesai sudah. Marilah kita bersama² membaca doa yang sesuai untuk majlis ini. " kata tok kadi itu.
Semua yang menjadi penonton setia menadah tangan bersedia membaca doa.
Setelah selesai, mereka semua mengaminkan doa masing².
YOU ARE READING
gadis kecil kepunyaan mafia ✔️
RomanceCOMPLETED ' follow me first before u read ' - GADIS KECIL KEPUNYAAN MAFIA - - Ayrα Ivy - Seorang gadis yang comel dan berbadan kecil. Walaupun umurnya sudah berganjak naik ke 19 tahun, dia kelihatan seperti remaja yang berumur 15 tahun kerana tubuh...