B A B | 23

6.5K 354 29
                                    

HAI KORANG! HARINI AUTHOR BAIK HATI NAK UP BAB 23 😍 KESIAN READERS... MESTI TERTUNGGU TUNGGU KAN SEBAB STORY GANTUNG 😔 MAAF TAU√

ENJOY YA HEHE

Harini merupakan hari paling Gembira bagi Ayra. Semasa dia ingin menelefon bosnya, bosnya terlebih dahulu menelefonnya.

Yang mengembirakan sangat tu, bos Ayra memberi Ayra cuti sehingga Ayra benar-benar puas bercuti.

Ayra apalagi, meloncat keriangan. Ups Ayra Ayra... Tak tacod gugur ke?

Hahah kidding.

Jom tengok apa yang Ayra buat sekarang jom!

" nananaaana... Hm.. Bosannya takde abang. " rungutnya sendiri.

Ayra baru saja selesai mengemas tempat tidurnya dengan Rayyan. Kini giliran meja solek dan meja lampu yang harus dibersihkan. Sudah lama dia tidak mengilap meja lampu itu, entah-entah labah-labah dah buat rumah kat situ.

" Nak lap pakai apeni. "

Dagunya diketuk berkali-kali.

" Hm.... Pakai.... Haa! Mak Nyiaa!!! "

" Mak Nyiaa!! "

" Ya Allah. Puan Muda, kenapa jerit-jerit ni, terkejut Mak Nyia tau. "

Dadanya diusap sendiri.

" Er hehehe.. Sorry Mak Nyia. Tadi Ayra sebenarnya nak lap meja lampu tu, tapi taktahu nak lap pakai apa. Nanti guna kain sembarangan, abang marah pulak. Sebab tu Ayra panggil Mak Nyia. Nak tanya ada kain yang elok sikit tak? Em yang sesuai untuk lap meja tu. "

Tangannya ditunjuk ke meja lampu.

" Lah tu ke. Em ada jer. Nanti Mak Nyia suruh akak Ween hantar ye. "

" Okey Mak Nyia. Terima kasih. "

" Sama-sama. Ni nak bagi pesan. Jangan buat kerja berat-berat sangat. Kamu tu baru masuk 10 hari. Takbaik mak mengandung buat kerja berat macamni. " pesan Mak Nyia dengan nada yang risau.

" Ye ye.... Mak Nyia jangan risau. Ayra okey. Cepat sikit tau Mak Nyia. "

" Haa yelah yelah. Baik-baik tau. "

" Sip bos! "

🌼🌸🌼🌸

Tok Tok Tok!

" Masuk. "

" Bos. "

" Haa Yana kenapa? Projek dah siap? "

" Dah bos. Ni nak minta tolong bos sainkan. "

" Em letak jer kat situ. Kang aku sain. I do a lot of work. Tak nampak? "

" Er tapi bos... Projek tu saya kena bawa pergi jumpa client nanti lunch. So, bos kena sain jugalah. Maaf bos. "

Pak!

Mejanya dihentak kuat menggunakan tangannya sendiri sehingga membuat bahu stafnya terhinjut.

" Siapa bos siapa sekarang ni? Kau, atau aku? "

" Bos. "

" Tau pun. Jadi, kalau aku kata, aku sain jap lagi, kau kena faham. Sebab, aku banyak kerja. Tuhpun nak aku ulang berkali-kali ke? Perlu ke? "

" Tak bos. Saya minta maaf bos. Kalau macamtu, saya minta diri dulu bos. "

" Keluar-keluar. "

Rayyan menggerakkan tangannya seperti menghalau anjing. Siap ada style lagi. Huu...

gadis kecil kepunyaan mafia ✔️Where stories live. Discover now