B A B | 51

7K 282 83
                                    

Lima tahun kemudian...

" Mama!!!! "

Ayra yang mendengar suara anak perempuannya menjerit pantas berlari ke ruang tamu.

" Zandra?! " jerit nya. Tapi jeritannya termati apabila melihat suaminya yang sedang memakai topeng monster dan sedang menakut² kan anak perempuannya.

Ayra menggeleng kepalanya.

" Abang, janganlah takutkan anak macamtu. " kata Ayra.

Zandra yang mendengar suara mamanya terus berlari mendekat mamanya.

" Mama² . " panggil Zandra.

" Ye sayang? What's wrong? Papa buat apa dekat Zandra? " soal Ayra. Dia duduk menunduk bagi menyamakan tingginya dengan anaknya yang baru 4 tahun itu.

" Tadi an, papa tacau Jandra. "  repot Zandra dengan pelatnya.

Ayra senyum.

" Lepastu, Zandra buat apa? "

" Jandra lepot abang Jender. Tapi, abang Jender nanak toyong. " repotnya lagi.

Ayra ketawa kecil.

Zender yang baru muncul dengan snek ditangannya itu membantah ayat adik kembarnya itu.

" Ngadalah Jandra ni. Biye mashe abang kata nanak toyong? " kata Zender. Sama dengan pelatnya.

Zandra memeluk tubuhnya tanda merajuk.

Rayyan datang lalu menggendong anak lelakinya itu.

" Zender makan apani? Taknak bagi papa sikit ke? " soal Rayyan pada anak lelakinya.

" Papa nak ke? " soal Zender.

Rayyan angguk. Ala sekali sekala menjadi budak.

" Ambiy sendiyi ah detat dapuy. " kata Zender selamba.

Rayyan membuntang matanya. Mankala Ayra sudah ketawa kecil.

" Nakalnya anak papa ni, siapa ajar? " soal Rayyan.

" Uncle Shawn ajar. " beritahunya.

" Haih, Shawn². Tak habis² dengan perangainya tuh. " kata Ayra.

Rayyan menggeleng saja.

" Assalamualaikum anak² uncle! " jerit Shawn.

Zender dan Zandra yang mendengar terus berlari ke arah Shawn.

" Uncle Shawn! " jerit mereka.

Shawn memeluk kedua twins itu. Lalu kedua pipi tembam twins itu dicium.

" Rindu uncle tak? "

" Yindu cangat. Tenapa uncle lama tak datang cini? " soal Zandra polos.

" Aunty Ikah, susah lepaskan uncle dari bilik. "

" Hey! Mengada, apa abang cakap macamtu dekat diorang. Diorang kecik lagilah. " kata Ikah yang baru tiba disitu.

Zender dan Zandra beralih pula pada Ikah lalu mencium pipi aunty kesayangan mereka.

" Aunty, betui ke, uncle Shawn kata, autny nanak lepas uncle Shawn dayi biyik? Tenapa aunty nanak lepas uncle Shawn? Aunty hukum uncle eh? Sebab uncle Shawn nakal? " soal Zandra polos.

Ikah tergelak kecil.

" Lah Jandra ni, itupun tak tayu ke? Makcud nye tu, aunty Ikah nanak lepas uncle Shawn dayi biyik sebab, dioyang nak buyat anak. " jelas Zender lalu mengunyah sneknya.

Ikah membuntang matanya manakala Shawn sudah tergelak kuat disitu.

" Abang yang ajar diorang kan? " soal Ikah. Dia memandang tajam ke arah suaminya yang seperti mahu mati ketawa sampai berhempas² dilantai.

gadis kecil kepunyaan mafia ✔️Where stories live. Discover now