B A B | 28

5.6K 309 119
                                    

Telefon Rayyan berdering minta diangkat. Siapalagi kalau bukan Laura Almeret?

Daritadi tak henti-henti call Rayyan.

" Apa kau nak?! Aku tengah sibuk, kau jangan nak kacau aku boleh tak anjg?! "

Telefonnya dihempas di kerusi Kereta sebelah.

Handphonenya berdering sekali lagi.

" Kau nak... "

" You cari isteri you kan Rayyan? "

Terus terdiam. Rayyan senyap. Keretanya diberhentikan ditepi jalan.

" Apa maksud kau? "

" Rayyan listen to me. I cuma nak bantu you jer. Memang dari dulu i dah rasa yang isteri you tuh bukan perempuan baik. "

Luah Laura ditelefon.

" Kau jangan nak merepeklah Laura. Aku malas nak dengan penipu hingusan macam kau ni. "

" No no!  I tak tipu you Rayyan. Please. I nak you dengar cakap i kalini jer. I nak jumpa you. Ada something yang perlu i jelaskan. Please. "

" Fine. Cafe lambert. "

" Okey. Thank you Rayyan. "

Panggilan ditutup.  Fikiran Rayyan kusut memikirkan hal tentang isterinya. Kalau betul Ayra ingin melarikan diri sekali lagi, jadi apa maksud dia pagi tadi?

Apa maksud dia memanggil Rayyan abang?

🌼🌸🌼🌸

Tiba di cafe, Rayyan sudah melihat Laura sedang menunggunya disitu.

" Apa kau nak jelaskan. Cepat. Aku nak cari isteri aku lagi. "

" Okey, Rayyan... Sebenarnya, isteri you... "

🌼🌸🌼🌸

PAKK!

" Rayyan! "

Jerit Laura.

" Mana isteri aku! "

Nampak saja Zafirul sedang tidur bersama isterinya dikatil menambahkan api kemarahan Rayyan.

" Kau! Kau buat apa dekat isteri aku hah sial! "

" Wo wo wo... Bawa bertenang. Apa yang kau nampak ni.. "

Buk! 

Satu tumbukan diberikan dipipi Zafirul.

" Kau bagitahu aku apa kau dah buat dekat isteri aku! Sebelum pecah muka kau yang sampah ni ajg!! "

Leher Zafirul dicengkam kuat oleh Rayyan membuatkan Zafirul sukar bernafas.

" Rayyan lepaskan dia. Bagi dia jelaskan! "

Jerit Laura.

Rayyan akhirnya melepaskan cengkaman.

" Kau bagitahu aku sekarang! "

" Okey. Sebenarnya, kalau kau nak tahu, aku dah kenal dengan isteri kau dahlama. Aku kenal dia lebih dalam dari kau. "

Buk!

Pipi kiri Zafirul pula ditumbuk.

" Rayyan stop it! Bagi dia jelaskan dulu please! "

Arah Laura. Matanya memberi isyarat pada Zafirul supaya meneruskan pembohongan ini.

" Dan, anak dalam kandungan isteri kau tu, bukan anak kau! Tapi anak aku! "

" SIAL LAH ANJING! KAU MEMANG NAK MATI KAN SIAL! "

gadis kecil kepunyaan mafia ✔️Where stories live. Discover now