~19~

42 4 3
                                    

Ik keek in het rond terwijl ik wachtte op de dokter en Tony. Op het kastje naast mijn bed stonden bloemen, een doosje met chocolade en er lag ook een brief. Ik pakte de brief en vouwde hem open. 'Hey Y/n, sorry dat ik je niet heb kunnen tegen houden van die val, ik hoop dat je snel weer geneest en niet te veel pijn hebt. Ik heb je een doos met pralines en bloemen gebracht toen je nog sliep. Ik kom zo snel mogelijk op bezoek, Loki'. Ik legde de brief terug op het kastje neer toen mijn vader en de dokter mijn kamer terug binnenliepen. "Dag Y/n, hoe voel je je?" vroeg de dokter, "goed", "Heb je ergens last van of ergens pijn?" vroeg hij, "nee niet echt, ik voel me prima" zei ik met een glimlachje. De dokter schreef een paar dingen op en kwam dan dichter bij, "mag ik even een paar dingen controleren?" vroeg hij, ik knikte, "Kun je even je shirt een beetje omhoog doen?", ik deed wat hij vroeg en de dokter luisterde naar mijn hart en keek daarna naar men rug. "Dat is vreemd, je wondes zijn volledig weg" zei hij. Nadat hij klaar was met mij te controleren, schreef hij nog iets op, "Als alles goed blijft gaan mag je morgen al naar huis" zei de dokter met een glimlach. "heb je nog een vraag?" vroeg hij, "ja, mag ik chocolade eten?" vroeg ik, "ja doe maar" zei hij grinnikend. De dokter verliet de kamer en ik pakte meteen de doos chocolade. "Van wie heb je die gekregen?" vroeg mijn vader, "van Loki, wil je ook eentje" vroeg ik, "ja, geef maar eentje". Ik gaf een praline aan mijn vader en at er daarna ook één. 

De rest van de dag verveelde ik mij want in een ziekenhuis kamer is er niet echt al te veel te beleven. Tony was ook al een tijdje weg, hij moest terug naar de hq. Ik zat urenlang op tiktok tot de zon weer onder ging. Ik stak men telefoon in in het stopcontact en ging slapen.

"Y/n het is nog niet voorbij, ik kom nog terug voor jou, je taak is nog niet afgerond." De vrouw die in de schaduw schuilde kwam tevoorschijn. "U bent mijn moeder, toch?", "ja dat klopt Y/n" zei de vrouw. "U was toch opgesloten in de hel?" zei ik, "Ja, maar niet meer voor lang" zei ze met een grijns op haar gezicht en een gemene lach. 

Ik schrok wakker en keek op meteen op mijn gsm, '04:17' stond er, ik kon dus nog niet opstaan want het is nog veel te vroeg. Ik moet terug slapen, het was maar een droom, dacht ik. Ik draaide me weer op mijn zij en trok het deken tot over mijn hoofd. Ik deed men best om nog even te slapen maar het lukte niet echt. Ziekenhuisbedden zijn ook niet echt de meest comfortabele bedden ter wereld. Ik lag wakker tot de zon er weer was en een halfuurtje later werd mijn eten al gebracht. Terwijl ik aan het eten was werd ik gebeld door Peter. "Hey Y/n, hoe gaat het?" vroeg hij, "goed, normaal mag ik vandaag weer naar huis" zei ik blij, "Oh dat is geweldig nieuws, maar uhm Loki wilt jou spreken", "geef jou gsm even door aan hem" zei ik. Het was even stil "Hey Y/n" zei Loki, "Hoi", "Dus je mag vandaag weer naar huis?" vroeg hij, "Ja, als alles goed gaat", "Wat vond je van de chocolade en de bloemen?" vroeg hij, "de doos is nog niet leeg, maar het zijn echt de lekkerste chocolaatjes ooit" zei ik. "Als je mag gaan, bel me dan terug, of bel Peter dan terug" zei hij lachend, "Oke, is goed" zei ik.  Na nog even praten legde ik af en at mijn ontbijt verder op. 

Ik zat weer urenlang op mijn gsm, het was zelfs al voorbij de middag. Ik verveelde mij echt dood, zo alleen in een kamer waar niks te doen is. Gelukkig duurde het niet meer lang voor dat de dokter zou komen om te zeggen dat ik mocht gaan. Niet veel later hoorde ik geklop en de dokter kwam de kamer in. "Hallo Y/n, Ik kom alles nog eens controleren en als alles in orde is, mag je je spullen al weer inpakken en vertrekken" zei de dokter met een glimlach. Nadat ik helemaal gecontroleerd was knikte de dokter met een glimlach, "Alles is perfect in orde, je mag gaan" zei hij. Ik was blij, eindelijk terug naar huis, naar de rest. Ik pakte al men spullen in en belde Peter. ," Hey Peter, mag ik Loki even" vroeg ik toen Peter opgepakt had. "Hey Y/n, mag je naar huis?" vroeg Loki, "ja" zei ik blij. "Oké ik zeg het goede nieuws even tegen de rest, we komen je meteen ophalen" zei hij, "oké" zei ik. Ik legde af en keek nog na of ik alles had en liep dan naar beneden. Ik liep naar buiten en ging op een bankje zitten om te wachten op Loki en de rest die me kwam halen.

Na een tijdje gewacht te hebben zag ik de auto van mijn vader de parking oprijden, ze reden naar een parking vlak bij de ingang van het ziekenhuis zodat ik niet te ver moest lopen. Mijn vader stapte uit, deed de koffer open en hielp mij met mijn spullen in te laden. Daarna stapte ik in, "eindelijk terug naar huis, of ja het vakantiehuis" zei ik. "We zijn blij dat je weer beter bent" zei Peter, "Ja heel blij" zei Loki. "Y/n wat wil je vanavond eten?" vroeg Tony, "Dat moet je toch niet meer vragen, spaghetti natuurlijk" zei ik lachend. Een kwartiertje later reden we de oprit van het vakantie huis op en iedereen stapte uit om naar binnen te gaan.


The Secret ChildWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu