~30~

34 2 3
                                    

"Loki, wat doe jij hier?", vroeg ik. "Ik leg je het straks wel uit, maar nu moet je gewoon meekomen", zei hij. "Waarom? zodat je me weer kunt opsluiten?", vroeg ik boos. "Nee ik beloof dat ik dat niet doe, maar kom mee, het is dringend", zei hij. "Zo dringend kan het niet zijn, het is niet alsof de wereld gaat vergaan", zei ik en ik rolde mijn ogen. "Wel... eigenlijk wel, dus kom mee", zei hij, "Wat?!". "Heimdall, breng ons terug", zei Loki. Er kwam ineens een regenboog naar beneden en na nog geen seconde was ik al in Asgard. "Ah je hebt haar, ga zo snel mogelijk naar Thor", zei de man dat Heimdall moest zijn. "Loki, zeg nu gewoon wat er is", zei ik een beetje geïrriteerd. "Wacht nog heel even, ik zeg het als we bij Thor zijn, of beter gezegd, Thor legt het uit", zei hij terwijl hij me aan mijn arm meesleurde. Iets verder op de regenboogbrug stond een zwart paard, Loki kroop erop en hielp mij erbij op. We galoppeerde zo snel als het paard kon naar het kasteel in de verte. Ik hield Loki stevig vast. We kwamen al snel aan bij het kasteel. Ik sprong van het paard af en werd gelijk weer half voortgetrokken. "Loki, ik kan ook zelf lopen", zei ik een beetje geïrriteerd. Hij liet mijn hand los en liep verder. 

"Ah je bent er y/n", zei Thor toen we in een van de kasteelkamers waren aangekomen. "Kan iemand mij nu aub uitleggen wat er aan de hand is?", vroeg ik. "Wel uhm, het zit zo, Hela is vrij en je was niet veilig op aarde, plus jij bent de persoon die haar bevrijd heeft en we hebben jou nodig om haar tegen te houden", zei Thor. "Wait what?! ik heb Hela vrij gelaten?", vroeg ik verbaasd. "y/n, toen ik je kwam halen lag heel je kamer overhoop. Hoe is dat gebeurd?", vroeg Loki. "Ik was boos, ik heb ruzie met mijn vader", "Wel dat heeft ervoor gezorgd dat je moeder bevrijd is", zei Loki. "Shit, wat moet ik nu doe?", vroeg ik. "We hebben nog even tijd tot ze hier is, dus we dachten om je te leren hoe je omgaat met je krachten", zei Thor. "oké, wanneer beginnen we?", vroeg ik, "nu, volg mij", zei Loki. Ik volgde hem naar een open plek. "Het eerste wat je moet weten is, Je bezit meer kracht dan je zelf beseft", begon Loki. "Hoezo?", vroeg ik. "Wel, ten eerste je kunt zoals mij van gedaante veranderen, maar ook telekinese", zei hij. "Wat is telekinese?", vroeg ik, "Je kunt met je gedachten voorwerpen van plaats veranderen", legde Loki uit. "De krachten die je van Hela hebt gekregen wist je waarschijnlijk al, dat is dood en gedachten lezen", zei Loki. "Gadachten lezen?! dat wist ik niet", zei ik verbaasd. "Dan als laatste heb je van Odin genezing gekregen en je kunt de donder oproepen via Mjölnir want je bent waardig.", zei hij. "Was dat alles?", vroeg ik. "normaal wel, dat is allesinds alles wat ik weet", zei hij. "Nu moet je gewoon alles onder controle krijgen", zei hij. "Thor stelde voor dat je verder dood onder controle krijgt, maar ik denk dat het beter is als  je telekinese en genezing beter leert, en misschien ook gedachten lezen", zei hij. "Waarmee beginnen we?", vroeg ik, "Laat eerst zien wat je al kunt", zei Loki. Hij pakte een mand en deed die open, er kwam een slang uit. "Wat moet ik doen?", vroeg ik. "vermoord het", zei Loki. Ik deed wat hij vroeg, ik richtte mijn hand op de slang en nog geen seconde later bewoog de slang niet meer. "Goed, dat moet je duidelijk niet meer leren", zei Loki, "Nu genees je deze gewonde slang", zei Loki terwijl hij een slang met een diepe snee over zijn kop op de grond legde. Ik richtte weer mijn hand op de slang en ik zag de wonde verdwijnen. "Goed, dat moet je ook niet meer leren, dan doen we nu telekinese", zei hij. Loki deed eerst voor wat ik moest doen, "we beginnen gemakkelijk", zei hij terwijl hij een klein takje optilde met zijn gedachten. "Concentreer je op het takje en wat je wilt dat er gebeurd", zei hij. Ik deed mijn best maar het lukte niet. Het begon uit het niets te regenen, "we gaan naar binnen", zei Loki. Hij raapte het takje op en ik volgde hem naar binnen. We gingen naar de bibliotheek. "Ga zitten", zei Loki toen we in het midden van de bibliotheek stonden. Hij legde het takje neer op de grond. "Concentreer je y/n", zei hij en hij ging naast mij zitten. Hoe hard ik ook probeerde, het lukte niet. Loki pakte mijn hand, "sluit je ogen y/n", zei hij. Ik sloot mij  ogen, "en conctreer je" zei hij. Loki had nog steeds mijn hand vast, plots voelde ik hoe het takje bewoog. "voel je dat?", vroeg hij, "Ja", antwoorde ik. "Goed, doe je ogen maar open", zei Loki. Ik zag het takje een beetje boven de grond zweven. "Wow", zei ik. "Je doet het goed y/n", zei Loki trots.

Na een lange nacht oefenen namen we even pauze. Ik zat tegen Loki die een boek aan het lezen was. "waar gaat je boek over?", vroeg ik. "Het gaat over twee mensen die elkaar leren kennen, eerst haten ze elkaar, maar dan worden ze verliefd", zei hij. "ow leuk", antwoorde ik. Ik leunde tegen Loki aan en las een paar zinnen van zijn boek mee tot mijn ogen steeds dichtvielen. Ik voelde Loki zijn arm om mij heen geslagen worden en ik werd dichter bij hem getrokken. Ik voelde zijn borst zachtjes op en neer gaan. Ik hoorde zijn ademhaling en dat was rustgevend, zo rustgevend dat ik er van in slaap viel.

The Secret ChildWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu