~13~

43 2 1
                                    

Ik liep de keuken in en zag dat mijn mama al bijna klaar was met de hapjes te maken maar bood toch hulp aan. "Mag ik helpen" vroeg ik, "Ja tuurlijk, jij mag de kaasjes en de kersjes op de stokjes prikken" antwoorde ze. Ik pakte de tandenstokers en begon te prikken, eerst een kersje dan een kaasje. Na een paar minuutjes waren we klaar. "Wie heeft er zin in een lekker hapje?" vroeg ik. "Ik!" riepen, Thor, Tony en Bucky tegelijkertijd. We liepen met de plateaus naar hun en ze pakte elk een hapje. Daarna zette we de platen op tafel zodat iedereen eraan kon. Daarna liep ik terug naar de keuken om een paar glazen op het aanrecht te zetten zodat die gevuld konden worden met champagne. "Hebben we toevallig bier?" vroeg Thor, die ineens achter mij stond. "Ja  dat hebben we" antwoorde ik, en ik liep naar de ijskast om een flesje te pakken. "alsjeblieft" zei ik toen ik het blikje aangaf, "thx Y/n" zei hij terug. Hij liep weer naar de rest en dat deed ik ook.

Na een tijdje had iedereen redelijk veel op behalve ik en Peter, want wij waren nog geen 16. Ik ging naar de living en ging in de hoek van de zetel zitten. Ik en Peter waren samen aan het gamen omdat we toch niet veel anders te doen hadden. Tijdens het gamen voelde ik mij nogal aangekeken dus keek ik in het rond om te zien wie er keek, maar ik zag niemand kijken. Ik speelde gewoon verder, we waren nu om de beurt need for speed aan het spelen, dat was een spel waar je moet straatracen en dan moet je wegrijden van de politie. Toen Peter aan de beurt was ging ik even drinken halen maar toen ik voorbij de rest liep voelde ik mij weer aangekeken dus ik keek om en zag Loki kijken, ik lachte even naar hem en liep dan verder. Ik had niet gevraagd aan Peter of hij ook iets wou drinken, maar ik had voor hem een cola gepakt en voor mij een fuce tea. Ik  wou weer terug lopen maar botste tegen iemand aan. "woops sorry" zei ik, "geeft niet" zei Loki. Ik lachte nerveus en liep dan gewoon terug naar Peter. Ik gaf Peter zijn cola en wou net gaan zitten, maar ik hoorde mijn naam, "Y/n, laat mijn broer eens zien hoe jij mijn hamer kunt oppakken" zei Thor. Ik liep naar Thor's hamer en pakte hem op. "Zo simpel is het" zei ik. Iedereen keek weer vol bewondering en zeker Loki, want hij had dat nog niet gezien. Ik ging terug in de zetel zitten naast Peter en niet veel later kwam Loki ook. "Mag ik hier komen zitten?" vroeg hij, "Ja tuurlijk kom maar" zei ik en ik klopte even op de zetel. Hij ging zitten terwijl hij meteen zijn vraag stelde, "Hoe deed je dat?" vroeg hij, "Ik weet het niet, ik kon dat gewoon" zei ik. "Geen speciale krachten ofzo?" vroeg hij dan, "Niet dat ik weet" antwoorde ik. Ineens voelde ik mij licht worden in mijn hoofd. "Y/n alles oké?" hoorde ik Loki nog vragen, maar ik zakte al weg.

"Y/n leer je krachten onder controle houden! kijk wat een zooi je hebt gemaakt!" riep de vrouw boos. "Sorry mama" zei ik bang. "Als dit nog één keer gebeurt weet je wat de gevolgen zijn!" riep ze boos terwijl ze naar al de kapotte spullen wees in mijn slaapkamer. "Ik doe mijn best mama" zei ik bang. "Dat doe je niet y/n!" riep ze nog kwader. "Zorg er maar zelf voor dat alles terug gemaakt is als ik terug kom!" zei ze boos terwijl ze mijn kamer uitliep. Ik probeerde mijn spullen te maken maar het lukte niet, ik wist helemaal niet hoe ik mijn krachten moest gebruiken. Niet veel later was de enge vrouw terug en ze had al 2 messen vast. "Y/n je hebt niet eens moeite gedaan" zei ze kwaad. Ze liep kwaad op mij af en pakte mij bij mijn haar, "Hier ga je spijt van krijgen" zei ze en ze liet het mes over heel mijn lichaam glijden.

"Ga even weg, ze moet rustig kunnen wakker worden" hoorde ik Loki zeggen. Ik probeerde mijn ogen open te doen en zag Loki naast mij op mijn bed zitten. "Gaat het al wat beter?" vroeg hij, "Ik weet het niet, wat is er gebeurt?" vroeg ik dan. "Je bent flauwgevallen" zei hij en hij keek mij bezorgt aan. "Gebeurt dit vaker y/n?" vroeg hij, "Ja het is al een paar keer gebeurt" zei ik met een zwakke stem. Hij knikte, "nu moet je rusten, heb je nog iets nodig?" vroeg hij. "Ik wil niet alleen zijn" zei ik bang, "Wil je dat ik hier blijf?" vroeg hij. Ik knikte en hij kwam weer naast mij op het bed zitten. Het was even stil tot Loki weer een vraag stelde, "Wat gebeurt er allemaal als je flauwvalt?" vroeg hij, "Er is altijd een vrouw en ze zegt dat ik mijn krachten moet onder controle houden en meer moet trainen, en als ik iets doe wat haar niet aanstaat martelde ze mij" zei ik nog een beetje bang. "Y/n, het klinkt raar, maar mag ik naar je verre verleden kijken?" vroeg hij, ik keek verward, "hoe bedoel je, kun jij in mijn hoofd kijken ofzo?" vroeg ik lachend. "Ja eigenlijk wel" zei hij. Ik twijfelde even maar stemde dan mee in. Hij legde zijn hand op mijn hoofd en ik kreeg allemaal flash backs van kleine ik, van 1 tot 5 jaar oud.



The Secret ChildWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu