Avukat kısık bir şekilde ''Bunu bilmeni istiyordu.'' dediğinde başımı sallamakla yetinmiştim sadece. Evet eskiden yaşıyordum fakat henüz geçmişime dair bir şeyler net değilken bu bedenin ortaya çıkması bile ortalığı yeterince karıştırıyordu.
Baltasar'ın telefonunun çalmasıyla biraz uzaklaştığında onu dinlemeye başladım. Kısık bir şekilde ''Orada mı? Olay yerine yakınım. Tamam.'' diyerek telefonu kapattıktan sonra tam ağzını açacaktı ki ''Tamam, gidebiliriz.'' diyerek ağır adımlarla ona yaklaşmaya başladım. Baltasar tereddütle ''Emin misin? Burada kalmak istemiyor musun?'' dediğinde gözlerinin içine sakin bir şekilde bakarak ''Elbette eminim Baltasar.'' diyerek odadan dışarı çıkıp ilerlemeye başladım. Avukat aramdan ''Yarın babanın cenaze töreni var Eve. Senin de orada bulunmanı istiyorum.'' dediğinde cevap vermeden ilerlemeye başlamıştım bile.
Hastaneden dışarı çıkığımızda Baltasar şüpheli bir şeklide ''Orada iyi miydin?'' demesiyle durup ona dönerek hafif bir şekilde gülümsedim ve ''Elbette iyiydim dedektif. Eskiden bir insandım, bunu anlıyorum fakat şu anda ne olduğum belli. O yüzden gidebiliriz.'' diyerek arabaya bindiğimde Baltasar'da yanıma oturmuş, aracı çalıştırdıktan sonra tereddütle yeniden ''Nesin peki?'' demesiyle onun gözlerine baktım birkaç saniye fakat bir şey demeden önümü dönüp sessizce beklemeye başladım.
Araba sessiz sokaklarda ilerlerken sonunda durmuştuk. Bir ambulans içeri bir adamı taşıyordu ve bir kadın ise ağlıyor, bir polise ifade veriyordu. Baltasar ile beraber kadına doğru yaklaştığımızda kadın ellerini yüzüne götürüp ''Size doğruyu söylüyorum!'' diye bağırmıştı. Baltasar elini sallayarak ''Bundan sonrasına biz bakarız.'' dediğinde kadın ellerini yüzünden çekmiş ve önce Baltasar, ardından bana bakmıştı. Göz göze geldiğimizde bunun aslında insan değil de bir yapay zeka olduğunu fark etmemle olduğum yerde donup kalmıştım. Onun da insan görüntüsü vardı.
Yapay zeka ellerini sallayarak ''Lütfen bana inanın. Ona saldıran yeni modellerden birisiydi!'' dediğinde Baltasar kaşlarını çatarak ''Bana olayı en başından anlatır mısınız?'' dediğinde yapay zeka başını aceleyle sallayarak ''Elbette! Max ile ben yemek yemeye gitmiştik, randevudan sonra onun evine gidiyorduk.'' demesiyle araya girerek ''Yemek mi? Yapay zekaların yemek yiyebildiğini bilmezdim.'' dememle kız suratıma şaşkınlıkla bakmış, bir süre sonra ''Sen O'sun diyebilmişti. Baltasar şaşkınlıkla ''Ne demek istiyorsun?'' dediğinde kız sonunda ''Ben bir seks robotuyum.'' diyerek itiraf etmişti. Baltasar şaşkınlıktan açılmış olan gözlerini karşımızdaki yapay zekaya diktiğinde kız yeniden ''Beni altı sene önce Max, 29. caddedeki yapay zeka dükkanından satın aldı. İlk başta sadece seks için kullanıyordu fakat sonrasında benimle konuşmaya, beni bir insan yapmak için uğraşmaya başladı. Benim de duygularım olduğunu bana gösterdikçe aramızda bir bağ oldu ve sonra biz bir ilişkiye başladık. İnsanlar ne derse desin biz birbirimizi seviyorduk. Birkaç gün önce de bu ilişkiyi tamamlayacak, benim dış görünüşümü tamamen insan yapacak bir çipin satışta olduğunu gördü. Bunu benim için aldı ve bugün de bunu kutladık. Geri dönüş yolunda, yolumuzu yeni model yapay zekalardan bir tanesi kesti. Başta gayet sakindi, benimle konuşmak istediğini söyledi. Bir baş kaldırıştan bahsetti ama ben reddedince bana saldırdı. Beni öldürmeye çalıştı. Max engel olmak istedi ama yapay zekanın ona zarar vereceğinden korkarak polisi aradım. hatta tüm ekipleri aramış da olabilirim. Ama bu onu korumak içindi! O iyi olacak mı?'' diye umutsuzca konuşmuştu.
Baltasar canı sıkılmış gibi derin bir nefes almış, ardından ''Muhtemelen iyi olacak. Sana gelecek olursak... Adım ne demiştin?'' dediğinde kız hızla Adım Mell.'' diyerek Baltasar'ın devam etmesini beklemeye başlamıştı. Baltasar başını sallayarak ''Mell, tamam. Bu yapay zekayı tanıyor musun? Sana baka ne söyledi?'' dediğinde Mell hızla ''Hayır, tanımıyorum elbette! Ama o... Bir çok şey söyledi. Yakın bir zamanda her şeyin değişeceğinden bahsetti ve bir prototipe mesaj yollamamı söyledi. Yeni modellerin prototipine.'' dediğinde Mell'in bakışları bana takılmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yapay Zeka : Eve
Science FictionAdam, oldukça başarılı bir bilim adamıdır ve kendisini bu projeye adamıştır. Yapay Zeka. Eve ise, Adam'ın yirmi senenin ardından tasarladığı ilk gerçek insan görünümünde ki yapay zekadır. Adam'ın ölümünden hemen sonra piyasaya sürülen prototip ya...