Ellerini ovuşturduktan sonra bana bakarak ''Burada ne yapıyorsun?'' demesiyle başımı ona çevirdim. Bir süre suratına baktıktan sona bakışlarımı etrafta gezdirerek ''Aslında, bilmiyorum.'' dedim. Kaşlarını çattığında başımı yana eğerek ''Otobüste uyumuşum. Beni şoför uyandırdığında kendimi burada buldum.'' dediğimde ''Ah, anladım.'' demiş yeniden ilerlemeye başlamıştı.
Ellerini cebine soktuğunda gülümsemeye çalışarak ''Senin gibi iyi bir semtte yaşayan bir kızın, buraya gelmesini anlayamamıştım. Demek sebebi buydu.'' dediğinde gülümsemeye çalışarak ''Şey, St.Louis'in ne gibi bir sorunu var, anlayamadım.'' dediğimde gülerek ''Şey, sadece suçların çok işlendiği şehirler sıralamasında dördüncü sırada. Abartılacak bir şeyi yok.'' dediğinde kaşlarımı çattım. Bu komik miydi?
Ona dik dik baktığımı fark etmiş gibi bir anda dik durup, öksürdükten sonra ''İstersen valizini ben taşıyabilirim.'' dediğinde başımı sallayarak''Hayır, ben taşıyabilirim.'' dedim fakat ısrarla ''Hayır, ver de ben taşıyayım.'' demiş, valizimi elimden çekip kendisi taşımaya başlamıştı.
Bir süre yollarda sessizce ilerlediğimizde bir motelin önünde durmuştuk. Duvarlar yıkık döküktü, boyasından hiç iz yoktu ve camlarından birkaçı kırılmıştı. Şaşkınlıkla durduğumuzda Baltasar şüpheci bir ses tonuyla ''Kalacağın otel burası mı?'' demişti. Başımı sessizce salladığımda ''Buranın otel olduğunu bile sanmıyorum Eve. Bir ailen yok mu?'' demesiyle yeniden başımı iki yana salladım. Ardından ''Ailemden yalnızca babam vardı ve o da benim hatam yüzünden öldü.'' dememle başını bana çevirdi. Bir süre bekledikten sonra boğazını temizleyerek ''Hatam derken?'' dediği anda ellerimi ovuşturarak ''Kapıyı açık bırakarak parka gitmiştim. Yeni bir arkadaşıma bende kalan bir eşyasını vermek için. Çıkarken babam yokluğumu fark etmesin diye kapıyı açık bıraktım. Çabuk geleceğimi sanmıştım ama ben... Yanıldım.'' dediğimde bakışlarım yeniden Baltasar'ın yemyeşil gözlerine odaklandı.
Yanılmalar, hatalar, hesaplama yanlışlıkları bana göre değildi. Ben, hata yapmamak üzerine programlanmıştım. Ama yine de, hiç beklemediğim şeyler olmuş, kaybetmiştim.
Baltasar sesli bir nefes alıp bekledikten sonra, gözlerime bakarak ''Üzgünüm Eve. Bazen her şey planladığın gibi gitmez. Mesela ben, şu anda uyuyor olacaktım ama işte burada, beraberiz.'' dediğinde istemeden gülmüştüm. Birkaç saniye bile almayan gülüşümü hızla kesip bakışlarımı yeniden motele dikip ''Üzgünüm, istemeden güldüm.'' dediğimde yan profilden yarım gülümsemesini görebiliyordum. Kollarını göğsünde bağlayarak ''Şey, gülebildiğini öğrendiğime göre karar verdim. Seni burada bırakamam.'' demişti.
Başımı ona çevirip anlamayarak devam etmesini beklediğimde moteli işaret ederek ''Bana öyle bakma. Sen burada değil bensiz, tek başına bir dakika bile kalamazsın. Ayrıca paran var mı? Burada ki insanlar kimden ne kadar para koparacağını şaşırır.'' demesiyle elim pantolonumun cebine gitmişti. Elime gelen şeyleri çıkarıp avucumu açtığımda içinde sadece neredeyse yırtılmak üzere olan buruşmuş bir dolar bulmamla bakışlarımı Baltasar'a geri çevirdim.
Baltasar sesli bir nefes aldıktan sonra elini şakağına koyup ''Bak, evinde ki polisler gidene kadar bende kal. Küçük de olsa misafir odamız var ve ben yokken evde tek kalmayacağının da garantisini veririm.'' dediğinde başımı yana eğerek ona baktım.
Üstünde ki kıyafetleri analiz etmeye başladığımda eldivenin bir köşesinin daha önce yırtılmış, ama kusursuz bir şekilde dikilmiş olduğunu görmüştüm. Şapkasının kenarında da yine el işiyle küçük bir ok işlenmiş,kıyafetleri ise kusursuz bir şekilde ütülüydü.
''Eşinle tanışmak güzel olabilir.'' dememle sanki oldukça korkunç bir şey söylemiş gibi ''Ne? Eş mi? Bunu da nereden çıkardın?'' demişti. Kaşlarımı çatarak ''Anlamıyorum... Odamız var derken iki kişiden bahsettin. Kıyafetlerin çok iyi ütülenmiş ve tertemiz. Ayrıca eldivenindeki yırtık çok iyi dikilmiş ve şapkanın köşesinde özenle işlenmiş bir ok işareti var. Yanılmış olamam.'' dediğimde ''Sen ne? Dur biraz.'' diyerek kafasındaki siyah beresini çıkarıp incelemiş, ok işaretini görmüştü. Hemen ardından hayretle eldivenine baktığında ağzı açık bir şekilde bana geri dönmüştü. Bu bakışın hemen ardından kesinlikle bir soru gelecekti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yapay Zeka : Eve
Science FictionAdam, oldukça başarılı bir bilim adamıdır ve kendisini bu projeye adamıştır. Yapay Zeka. Eve ise, Adam'ın yirmi senenin ardından tasarladığı ilk gerçek insan görünümünde ki yapay zekadır. Adam'ın ölümünden hemen sonra piyasaya sürülen prototip ya...