Bu bölüm senin için! sudenazoksz
En sonunda araba durup dışarı çıktığımızda, göğe yükselen devasa binaya baktım. Üstünde ki devasa ekranların üstünde yeni çıkan Eve700 modellerinin reklamları geçiyor, binanın camlarında ise amblemi belli etmek için özellikle şekillendirilmiş plakalar dikkat çekiyordu.
Binanın içine girdiğimizde etrafımızda çalışan yapay zekalar ve yapay zekaların getirip uygun fiyata yeni modelleri alan insanları gördüğümüzde olduğum yere çakılıp kalmıştım. Daha fazla ilerlemek istemiyordum.
Baltasar biraz ilerledikten sonra gelmediğimi görmüş gibi "Eve, buraya gel." dediğinde omuz silkerek "İstemiyorum. Lütfen gidelim." dedim fakat Baltasar elini sallayarak "Hadi Eve. Babanın cinayetinden bu adamın sorumlu olabileceğini düşünüyorum. Katilin bulunmasını seninde istediğini biliyorum o yüzden benimle gel." dediğinde bir süre etrafımda ki insanlara baktım. Yapay zekalar teslim edildikleri araçlara bindirilirken hüzünle bakan bakışları bana dönüyordu. Sanki yardım etmemi bekliyor gibiydiler.
Derin bir nefes alıp Baltasar'ın yanına gittiğimde asansöre doğru ilerledik. En üst katta olan Pliph'in ofisine gitmek için 45. katın düğmesine bastığımda asansör hareketlenmişti. Sessizce müzik eşliğnde yukarı yükselirken aklıma babam ile olan konuşma gelmişti. Ben normal bir insandım. İnsanım.
Asansörün kapısı açıldığında tamamen boş ve sessiz olan kata ulaşmıştık. Temkinli bir adım atıp dışarı çıktığımda Baltasar'da arkamdan hızla inmiş, ilerlemeye başlamıştı. Yakasında ki rozeti çıkartıp elinde tuttuktan sonra "Hadi. Ofise gidiyoruz." dediğinde peşinden ilerlemeye devam ettim. Siyah ve büyük harflerle yazılmış olan Pliph Martinez yazısını okuduktan sonra içeri girdiğimizde içeride kimseyi görememiştik. Sessizce etrafıma bakmaya başladığımda arkamdan birisinin aniden "Siz bay Martinez için geldiniz sanırım." dediğini duyduğumda hızla arkamı döndüm.
Üstünde açık mavi kıyafetleri olan bir Eve700 model yapay zeka bana yüzüne sabitlendirilmiş bir gülümsemeyle bakıyordu. Baltasar ona doğru yaklaşırken "Pliph Martinez ile görüşmemiz vardı." dediğinde yapay zeka usulca "Lütfen beni takip edin." demişti.
Koridorun sonunda ki bir kapıdan içeri girdiğimizde tamamen üretim amaçlı kurulmuş bir makine ile karşılaşmıştım. Parçalar sırayla üretilirken, devasa bir hologramda görmemle şaşkınlığımızı gizleyememiştik.
Hologramın yüzü bir kadına benziyordu ve tamamen önünde ki üretimi izlemek için odaklanmışa benziyordu. O sırada sol taraftan takım elbisesiyşe odaya giren Pliph'i görmemle ona doğru yavaşça döndüm. Her an üstüne atlayacakmış gibi durmam onu korkutmuş gibi yavaşladığında Baltasar araya girip "Merhaba Bay Martinez. Size birkaç soru sormak istiyordum." dediği zaman Pliph beni işaret ederek "O neden burada?" demişti.
Kaşlarımı kaldırıp bakışlarımı Pliph'ten ayırmadan beklerken Baltasar sanki ortada şüpheli bir durumun olduğunu hissetmiş gibi bir an için bana baktıktan sonra "O cinayetin bir numaralı tanığı Martinez. O yüzden şimdi sorularıma cevap vermek için sizinle konuşmaya başlamak istiyorum."dediğinde Pliph omuz silkmiş ardından" Pekala. "demişti.
Baltasar elinde ki ses kayıt cihazını çıkartıp "Adam ile ilgili birçok kez tartışmışsınız ve en sonuncusunda ise onu işten kovmuşsunuz. Bunun nedenşni öğrenebilir miyim?" dediği zaman Pliph anlamamış gibi güldükten sonra "Neden ayağıma gelmek yerine ona sormuyorsunuz?" demesiyle Baltasar'ın bakışları bir kez daha beni bulmuştu. Ardından Pliph'e geri dönüp "Bunun Eve ile ne ilgisi var?" demesiyle "Toplantı odamda ki kurşun geçirmez camı kırıp beni camdna aşağı bırakmakla burum buruna getirdi işte bu yüzden." demişti. Baltasar bunu duyduğunda bir an için şaşkınlıkla kekelediğinde Pliph'in suratında bir anda zafer gülümsemesi belirmişti. Bizi işaret ederek" Dur biraz. Sen bilmiyor musun? "dediğinde Baltasar" Neyi? "diye şüpheyle sorup bir adım geri çekilmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yapay Zeka : Eve
Science FictionAdam, oldukça başarılı bir bilim adamıdır ve kendisini bu projeye adamıştır. Yapay Zeka. Eve ise, Adam'ın yirmi senenin ardından tasarladığı ilk gerçek insan görünümünde ki yapay zekadır. Adam'ın ölümünden hemen sonra piyasaya sürülen prototip ya...