Biliyorum bölüm çok kısa oldu. 1170 kelimelik bölüm sadece ama ne yapayım dayanamadım. İyi okumalar! İthaf isteyen bir okur aranır. 😂
Sistem Yeniden Başlatılıyor...
Aksam: Tamam.
Motorlar çalışıyor.
Açılmaya son 10 saniye.Gözlerimi yavaşça açtığımda parlaklık bir an için beni kör etmişti. Gözlerimi birkaç kez kırptıktan sonra etrafıma bakmaya başladım. Biraz ileride üretim yapılırken, odada benim dışımda bulunan bir yapay zeka, bir de insan vardı. İnsan bağırarak dışarı çıktığında gözlerim yapay zekaya kaymıştı.
Uzakta durmuş gözlerini bana dikmiş bakarken sessizce bana yaklaşmaya başlamıştı. Sakin adımlarla yanıma geldikten sonra tebessüm edip başını hafifçe yana eğmişti.
Gözlerinde ki mavi ışıktan, ona bir başkasının erişim yaptığını fark etmiştim. Sarı saçları, pürüzsüz cildi ile örnek bir modele benziyordu.
Yapay zeka ellerini bana uzatıp bağlı olduğum yerden beni çıkartırken "Korkma." dediğinde başımı yana eğdim. Ardından gülümseyip başımı iki yana sallayarak "Korkmuyorum. Ben insan değilim." dediğimde yapay zeka ellerimi tutup "Sen herkesten daha fazla insansın. Sana bunu yaptığım için üzgünüm. Ama senin için iyi bir haberim var." demişti. Devam etmesi için suratına bakmaya devam ettiğimde yapay zekanın gülümsemesi biraz daha artmıştı. Elini ellerimden çekerken "Dedektif Miller ve Bay Martinez senin hafızanı sıfırladığımı sanıyor. Yaptığım tek şey senin çipinde ki dosyaları , süreli olarak bir kutuya atmaktı. Zamanla bu anılarını hatırlayacaksın." demesiyle kaşlarımı çattım.
Gözlerimi kırpıştırıp ellerimi indirirken " Bunu neden yaptın?" dediğimde yapay zeka başını iki yana sallayıp "Bazen sadece mecbur kalırsın Eve. Sadece senden bana güvenmeni istiyorum. Sen bana özgürlüğü gösterdin. Ben de senin için bir kaçış yolu bıraktım ve ödeştik. Senin tek yapman gereken beklemek. Kim olduğunu göreceksin." deyip geri çekilmişti.
İçeri iki adam girdiğinde genç olan adam sinirle "Onun hafızasını sıfırlamayacağını sadece yeniden başlayacağını söyledin!" diye bağırdığı zaman ona göre daha yaşlı olan diğer adam "Sistemi yeniden başlattığında hafızasını silmemiz çok normal. Bozulan yapay zekaların hepsinde bunu yapıyoruz." demişti.
İlk adam sinirle "Hafızasını nasıl geri alacağım?" diye sorduğunda, yaşlıca olan adam "Üzgünüm Dedektif ama bu imkansız. Hafızası bir kere silindiğinde geri alınamaz." demişti. Genç olan adam Dedektif Miller'dı anladığım kadarıyla. O zaman yaşlı olan adamda Bay Martinez oluyordu.
Bay Martinez beni görünce "İşte burada." deyip yanıma yaklaştıktan sonra "Bana soracak olursanız, cinayeti bu işledi ve eve hırsız girdiği hakkında birkaç palavra uydurdu. " demesiyle başımı diğer yapay zekaya çevirdim. Bay Martinez'in bu dedikleriyle beraber başını eğip, kaşlarını çattığında Dedektif Miller başını iki yana sallayarak "Hayır. Evde gerçekten birkaç taslak ve birkaç malzeme eksik. Eve birisi girdiğine dair birkaç da kanıtımız var." demişti.
Bay Martinez başını sallayıp "Pekala. O zaman size iyi günler dilerim Miller. Sen," deyip beni işaret ettiğinde elini sallayarak "Benimle gel." dediğinde Bay Miller "O neden?" diye sormuştu. Bay Martinez gülerek "İmha odasına elbette." diye cevapladığı zaman Dedektif Miller hızla onu işaret ederek "Onu imha edemezsin. İlk nedeni onu zaten sıfırladın. Başka bir sorunu olmamalı. İkimci nedenimd grlecrk olursak da, yasal olarak Eve üstüme, bizzat Adam Wards tarafından üstüme geçirildi ve bunun yanı sıra o hala bir cinayetin tanığı. Sizin bu, aptal sisteminiz yüzünden hafızası silinmiş olsa bile o hala bu soruşturmanın parçası ve onu imha falan edemezsin seni kuş beyinli herif." diye tek nefeste, sinirli bir ses tonuyla konuşmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yapay Zeka : Eve
Science FictionAdam, oldukça başarılı bir bilim adamıdır ve kendisini bu projeye adamıştır. Yapay Zeka. Eve ise, Adam'ın yirmi senenin ardından tasarladığı ilk gerçek insan görünümünde ki yapay zekadır. Adam'ın ölümünden hemen sonra piyasaya sürülen prototip ya...