Bölüm 22:Her şeyi gördüm.

1.3K 172 122
                                    

Biraz ileride, terk edilmiş bir evin duvarına yapay zeka yaslanarak kaçmaya çalışırken arkasından üç yapay zeka çıkmıştı. İki tanesi hızlı adımlarla ilk başta kaçan yapay zekayı yakalayıp duvara yasladıklarında, en arkalarından geleni yavaş adımlarla onlara yaklaşmıştı. Elinde tuttuğu metal çubuğu kaldırıp aniden diğer yapay zekanın göğsüne sapladığında irkilmiştim. 

Baltasar belindeki kılıftan yavaşça silahını kaldırıp ''Polis! Yapay zekadan uzaklaşıp, elinde ki sopayı hemen yere at.'' dediğinde bakışlarımı yapay zekadan ayıramıyordum. Yaralanan eski modelken, bunu yapan şey yeni modellerden bir tanesiydi. Nasıl olmuştu da kendi türdeşini öldürebilmişti? Yapay zekaların değil birbirini öldürmesi, ellerine silah almaları bile imkansızdı. 

Her an tetikte beklerken yapay zeka yavaşça bize doğru dönmüş ve sopayı yavaşça indirmişti. Bakışlarında belirgin bir zeka vardı, bunu anlamak mümkündü. Sanki birisinin emrine hizmet etmiyormuş gibi bir ifadesi vardı. 

Yapay zeka hiç kıpırdamadan yavaşça başını diğer iki yapay zekaya çevirdiğinde ikisi de bir anda hareketlenmiş ve bize doğru birkaç adım attıktan sonra sarı saçlara sahip olanı sakince ''O silahı indirin lütfen dedektif, biz insanız. Bir insanı vurmayacaksın ya.'' demişti. Böyle bir cevabı duymayı Baltasar bile duymayı beklemiyor gibiydi ki bir an tereddütte kalmış, yavaşça silahı indirmişti. Baltasar elini sallayarak ''Yine de bir başkasının kişisel eşyasına zarar vermekten dolayı hakkınızda bir dilekçe doldurmam gerekiyor. Buraya gelin.'' demesiyle her iki yapay zeka da hareketlenmiş bize yaklaşmaya başlamıştı. Hızla ''dedektif, onlar insan değil. Yeni çıkan bir yapay zeka.'' dediğimde Baltasar'ın kaşları çatılmıştı. Elini silahına koyarak ''Emin misin?'' dediğinde ''En az kendimin ne olduğunu bildiğim kadar.'' dedim. Bir anlığına bana bakış attığında bakışlarında ki şüpheyi görmüştüm. 

Silahı hızlı bir hareketle kılıfından tekrar çıkarttıktan sonra önümüzde ki yapay zekalara doğru çevirip ''Olduğunuz yerde kalın.'' demesiyle her ikisi de donup kalmıştı. Baltasar kısık bir şekilde ''Eğer yapay zeka iseler, dediğimi yapmak zorundalar. Değil mi?'' demişti. Başımı sallayarak ''Bunun için programlandılar.'' dememle Baltasar silahını hafifçe sallayarak ''Elinizde ki sopaları atın.'' demesiyle iki yapay zekada oldukları yerde kalmaya devam etmişlerdi. Hiçbiri kıpırdamıyor, yalnızca dedektife bakıyorlardı. 

Baltasar şüpheyle ''Neden emrimi uygulamadılar?'' diye sorunca yeşil gözlü yapay zeka bir anda ilerlemeye başlamıştı. Bakışlarımı ondan ayırmadan yapay zekayı izlemeye başladığımda aramızda duran mesafeyi hızla kapattığını fark etmiştim. Yapay zeka Baltasar'a doğru yeterince yaklaştıklarında hızla aralarına girdim. Benim bu hareketimle beraber sonunda bakışları bana odaklanmıştı. Yavaşça ''Geri bas.'' dediğimde hiç kıpırdamadan bana bakmaya devam etmesi beni rahatsız etmişti. Sakince ''Bu son uyarım. Geri bas, yoksa seni kapatmak zorunda kalırım.'' dediğimde yapay zeka bir an gülümsemişti. Yavaşça ''Bunu görmeyi isterim.'' diyerek aniden elinde tuttuğu sopayı bana savurduğunda geriye eğilip hamlesinden kurtuldum. 

Bir kez daha sopayı savurduğunda sopayı parmaklarımla kavramayı başarmıştım. Elinden çekip hızla onun göğsüne sapladığımda dizlerinin üstüne çökmüş, ardından bakışları donuklaşmıştı. Benim bu hareketimle beraber Baltasar tereddütle ''Eve ne yaptın sen?'' dediğinde diğer yapay zekaya karşı dönerek '' Dedektif bu yapay zekalar bir insanın emri altında değiller.'' dememle Baltasar ne demek istediğimi anlamamış gibi olduğu yerde öylece beklerken ikinci yapay zeka yavaşça bana yaklaşmaya başlamıştı. 

Ona doğru dönüp yavaşça bacaklarımı açıp ellerimi yumruk yaptığımda yüzüne bir gülümseme ifadesi yayılmıştı. Elini sallayarak ''Demek oyun oynamak istiyorsun, pekala.'' deyip benimle aynı pozisyonu aldığında Baltasar ''Eve kes şunu. Sen, hareket etmeyi kes, hemen!'' dediğinde aniden bir yumruk savurmuştu. Yere eğilip bende aynı şekilde karşılık verdiğimde bir adım gerilemişti. Üstüme gelip yumruk attıktan hemen sonra geriye kaçmamı fırsat bilerek çelme takmaya çalıştığında zıplayarak hamlesinden korunmuştum. 

Yapay Zeka : EveHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin