بعد ان اقترب منها فى المره الثالثه قامت بالتصويب نحو رأسه لكنه استطاع تفاديها بصعوبه بالغه بعد ان امسك يدها بقوه قام بدفعها فوق السرير و محملا عليها بجسده الضخم واضعا يده على فمها ينظر لها بعين غاضبه مشتعله اما عنها فكانت تلتقت انفسها بصعوبه بسبب يده التى تكبح انفسها حاولت الفرار منه لكن لا محاله ، اثناء ذلك كانت هناك اقدام تقترب نحو غرفتهم ، استطاعم سمعها ، كانت تلك بدر ، والتى كانت تنوى فتح باب الغرفه دون اذن ولكن...
روايح : بتعملى ايه عندك يا بدر .
بدر : فى صوت ضرب نار جاي من الاوضه .
روايح : ده مش سبب يخليكى تمدى ايدك وتفتحى باب اوضه عرسان جداد ، عيييب جوي .
بدر بغضب : انا بس جلجت على واد عمى .
روايح : واد عمك راجل متجلجيش عليه ، سبيه يتمتع بعروسته ، انكشحى انت على اوضتك .
توجهت بدر نحو غرفتها بغضب ونار مشتعله ، بسبب روايح التى دائما تفسد مزاجها وتدمر خطتها ، اما عن روايح ، فكانت قلقه بشأن صوت الرصاص ولكنها استطاعت تهدأه نفسها وتوجهت نحو غرفتها هى الاخر ، اما الوضع فى الداخل ، مازال مشتعلا .
عاصم بغضب : اوعى تكونى فاكره ان العرض الى عملتيه من شويه ده هيخوفنى ، تبقى هبله ومتعرفيش مين هو عاصم الزناتى ، انا ممكن اقتلك فى ثانيه ، ومحدش هيسأل عليكى لان ابوكى مصدق خلص منك ، اما لو على الكلام الى قولته من شويه ده كان بس عشان اشوف أخرك ، لكن انا عمرى مجبر واحده عليا ، وانا عمرى مقبل بواحده رخيصه ذيك ، الى حصل ده ميتكررش تانى وإلا هتشوفى ايام اسود من لون شعرك انتى فاهمه .
أُظلمت عيناها هى الاخرى بسبب قسوه كلامه الذى يهين كبريائها ، متوعده له بداخلها انها سوف تجعله يندمه على قوله ، ولم يمر القليل على انتهائُه من الحديث حتى قامت بركله بركبتها فى معدته بكامل قوتها ، ثم دفعتها بعزمها أرضا ، تاركتها ممسكا بمعدته يتأوه فى صمت وغضب ، ثم نظره له نظره انتصار وتوعد ، ثم توجهت لحمام الغرفه ، غالقه على نفسها بإحكام .
_________________________________
( منزل فاروق وهدان )
مريم : جلبى مش مطمن يا جدى حاسه ان الليله دى مش هتعدي على خير .فاروق : بكفياكى جلج يا مريم ، اتفائلى اومال ، هتعمل ايه يعنى هتجتله ؟! ، شمس اعجل من اكده .
مريم لنفسها : هى فعلا هتجتله يا جدى ، اااه لو تعرف انها دسه سلاح مشان تخلص عليه .
فاروق : شردتى فين يا بتى ؟! .
مريم بتعلثم : هاا...ولا حاجه يا جدى ولا حاجه .
فاروق بقلق : عنيكي بتجول ان فى حاجه يا مريم ، لتكونى اتفجتى مع شمس على حاجه .
مريم بخوف : بصراحه بجى يا جدى ، شمس دست سلاحها معاها مشان تجتل ولد الزناتى لو جرب منيها وانا الى ساعدتها .
أنت تقرأ
حجر القلوب (صعيدى)
Aventure_ ابعد عنى . = نزلى السلاح الى فى ايده ده يا شاطره بدل متتعورى . كاد ان يخطو خطوه ناحيتها حتى قامت بإطلاق رصاصه فى الهواء . _ لو قربت بخطوه تانيه ، الرصاصه هتبقى فى قلبك وبدل متبقى دخلتك هتبقى خارجتك . = لو حد سمع صوت الرصاصه تحت هيطلعم وهتنفضحى . _...