( القاهره منزل فارس )
فارس : عطيات !! ...عطيات : نعم يا فارس بيه .
فارس : انتو ممشيتوش ليه هى الهانم لسه مجتش .
عطيات : لا يا بيه احنا خلصنا كل حاجه واستنينا حد منكو يوصل .
فارس : الساعه بقت عشره ونص .... طيب روحو انتو عشان الوقت اتأخر وانا هخلى السواق يوصلكو .
عطيات : تشكر يا بيه ، الاكل جاهز وكل حاجه تمم .
فارس : شكرا يا عطيات .
عطيات : تصبح على خير .
تأخر الوقت وبدأ القلق يحوم حوله ، حاول الاتصال بها ولكن قد اتته رساله من شخص مجهول تحمل صور لحياه بين يدى واحضان عامر ، تجمدت ملامحه وبدأ الغضب يعتليه ولكنه حاول امتلاك اعصابه حتى مجيئها والتأكد منها ، استمر على هذا حتى أتت .
حياه ببتسامه وعناق : وحشتنى !!
فارس بشبح ابتسامه : اتأخرتى ليه .
حياه : روحت الكوافير .
فارس : يعنى من الشركه على الكوافير واتأخرتى كل ده ؟! .
حياه : اصلا كان زحمه .
قبض فارس على قبضتيه وحاول التحكم فى اعصابه ثم امسك هاتفه وعرض عليها صورهم .
فارس بغضب : انتى عارفه ان اكتر حاجه بكرها الكدب .... ممكن بقى تقوليلى اى ده .
حياه بصدمه : الصور دى مش صح .
فارس : قابلتيه ولا لاء ؟!!! .
حياه : قابلته بس الص..........
فارس : مش عايزه اسمع حاجه تانيه وانا اقول متمسكه بنزولها الشركه ليه ....
حياه بحزن : يا فارس .. اسمعنى بس .... انا فعلا روحتله وقابلته ، بس عشان خوفت عليك .
فارس بغضب : خوفتى عليا وانتى فى حضنه .
حياه ببكاء : والله الصور دى متفبركه هو اه حط ايده على كتفى بس محصلش حاجه وبعدتها عنى .
فارس بغضب : لا كنت سيبيه يطبطب عليكى .... ابعدى من وشى يا حياه .
حياه ببكاء : مش هتمشى غير اما تفهم ، انا روحتله عشان كان جايب حد يقتلك وكان هيخطف شمس وينتقم من اللى عملناه .
فارس بجمود : شمس فى الصعيد وميتخافش عليها وانتى شوفتى اللى عملته ، ولو عليا فالقناص اللى كان جايبه عندى فى المخزن وإتربى كويس ، الدور والباقى بقى على مراتى اللى بتمشى من دماغها وتروح للحيوان ده برجليها من غير متعرف الطور اللى متجوزاه لا وكمان تكدب عليه .
حياه ببكاء: والله كنت خايفه لو قولتلك يعمل فيك حاجه او يإذيك .
فارس بغضب : هو عمره مكان هيإذينى عارفه ليه لانه لو كان عايزك وانتى رايحه فردانى كدا كان عمل فيكى ما بداله وكان فعلا هيإذينى لو كان قربلك ، بس هو استغلك عشان يصورك ويوقع بينا عشان عارف انك مش هتقوليلى وتستغفلينى وبرافو عليكى خلتيه ينجح فى كدا .
أنت تقرأ
حجر القلوب (صعيدى)
Aventura_ ابعد عنى . = نزلى السلاح الى فى ايده ده يا شاطره بدل متتعورى . كاد ان يخطو خطوه ناحيتها حتى قامت بإطلاق رصاصه فى الهواء . _ لو قربت بخطوه تانيه ، الرصاصه هتبقى فى قلبك وبدل متبقى دخلتك هتبقى خارجتك . = لو حد سمع صوت الرصاصه تحت هيطلعم وهتنفضحى . _...