🌸First love or Her🌸
.
.
.
.
.[Bangtan Highschool]
Kelihatan Yoongi sedang berdiri di hadapan pagar sekolah sambil melihat jam tangannya.
"Mane budak nie. Kata tadi dia tunggu dekat sini" ujar Yoongi.
Tak lama selepas itu, satu kereta hitam berhenti di hadapan Yoongi.
Lalu, keluar seorang lelaki yang merupakan pemandu adik beradik Min dan membuka pintu kereta untuk Yoongi.
Setelah mereka masuk ke dalam kereta, pemandu itu memandang luar.
"Umm, tuan muda. Mana cik muda?" Soal pemandu itu.
"Itu saya pun tak tahu. Mungkin ada hal. Kita tunggu dia dulu" balas Yoongi.
-------
Taehyung membawa Yoonji ke kafeteria sekolah yang kosong tanpa ada sesiapa.
"Kenapa awak bawa saya ke sini, Taehyung?" Soal Yoonji.
"Aku ada soalan nak tanya kau"
Yoonji memandang pelik oada Taehyung.
"Apa dia?"
"Kau pernah duduk Daegu kan sebelum nie"
Yoonji hanya mengangguk kepalanya pada Taehyung.
"Jadi, kau pernah tak pergi tadika XXXX nie?" Soal Taehyung sekali lagi.
"Huh? Tadika mana tu? Apa kena mengena tadika tu dengan saya?" Soal Yoonji.
"Aku tanya sebab aku nak tahu sama ada kau pernah ker tak sekolah dekat tadika tu" jawab Taehyung
"Sejujurnya, saya tak ingat nama tadika yang saya pernah pergi tapi tadika tu dekat Daegu" kata Yoonji.
Taehyung pun melepaskan keluhnya.
'Mungkin bukan dia orangnya' bisik hati Taehyung
"Taehyung!"
Taehyung dan Yoonji menoleh memandang orang memanggil nama Taehyung itu.
"Rin. Macam mana kau tahu aku dekat sini?" Soal Taehyung oada kembarnya itu.
Taerin pun menghampiri Taehyung dan Yoonji.
"Yoonji. Kau buat apa dekat sini?" Soal Taerin.
"Kau tanya la kembar kau ni. Dia yang heret aku ke sini" balas Yoonji lalu bersilang tangan pada dadanya.
Taerin memandang Taehyung seolah-olah meminta jawapan darinya.
"Kau tak perlu tahu. Nie urusan aku dengan Yoonji"
"Whatever. Aku datang cari kau sebab driver kita dah sampai. Yoonji. Kau pun patut balik sekarang. Oppa kau dah tunggu kau lama dekat luar sekolah sana" kata Taerin
"Ok. Jumpa kau esok, Taerin!"
Yoonji pun berlari keluar dari kafeteria itu.
"Jom balik. Aku tak nak appa bising dekat kita" kata Taerin laiu berjalan dari situ diikuti oleh Taehyung.
-------
Keesokan harinya, di dalam kelas, Yoonji duduk di mejanya sambil memikirkan tentang Taehyung semalam.
"Hoi. Kau ok tak nie?" Soal Jiae yang duduk di sebelah Yoonji.
"Aku ok." Balas Yoonji dengan singkat.
YOU ARE READING
CRUSH [ BTS ]
Fanfiction[Slow Burn] Mengisahkan Min Yoonji iaitu satu-satunya adik perempuan kepada Min Yoongi bersahabat dengan pasangan kembar iaitu Park Jimin dan Park Jiae sejak kecil. Mereka bertiga sentiasa bersama sejak dari tadika ke sekolah menengah sehingga Yoong...