🌸Best Friend or....🌸
.
.
.
.
.
[Bangtan Highschool]"BWO!! NOT MY DONGSAENG!!" teriak Yoongi.
"Yes, its your dongsaeng" kata Namjoon dengan selamba.
"Macam mana aku baru tahu sekarang!!?" kata Yoongi tak puas hati.
"Sebab aku baru bagitahu tadi. Ape punye soalan la" kata Jiae lalu menjeling matanya.
Yoongi hanya diam dan memberi pandangan maut pada Jiae.
Tapi Jiae langsung tak hiraukan Yoongi.
"Dah dah. Jom kita start meeting kita" kata Jin pula.
Maka, semua orang dalam bilik itu pon setuju dengan kata-kata Jin.
-------
[Rumah Agam Keluarga Min]
[Yoonji POV]
Sepanjang aku jalan kaki balik rumah aku terfikirkan pasal date aku dgn Jimin esok. Dan ya hari nie aku jalan kaki balik rumah.
Apa kau ingat orang kaya hari-hari naik kereta ker hah!?
Ok berbalik pada situasi kita, sekarang aku berada di depan almari baju aku dan sedang memikirkan nak pakai baju apa untuk esok. Ye la dah nama pon date kene la pakai baju cantik-cantik. Yehet😏
Sedang aku dok belek-belek baju dalam almari, bilik aku disergah masuk oleh tak lain dan tak bukan abang aku yang tercinta dan terbenci iaitu Min Yoongi.
"YAH!! BETUL KER SI ANAK TAMAN TU AJAK SAENG DATE ESOK HAH!!?' Teriak oppa.
"Iye. Hish, perlu ker cakap kuat-kuat. Orang tak pekak la" kata aku lalu menjeling tajam.
Oppa hanya mengeluarkan keluhnya.
"Saeng ada menaruh perasaan kat Jimin ker?"
Aik...oppa nie asal tetiba tanya soalan cam tu. Tu soalan KBAT ok. Susah nak jawab tahu tak. But guyss this is Yoonji la, nak tak nak akan aku jawab dengan penuh selamba.
"Of course la tak, saeng dengan Jiminie kan cuma best friend je tak lebih dari tu. Apa punye soalan la oppa tanya nie" jawab aku dengan selamba.
[Yoongi POV]
Jadi, kira nie perasaan Jimin terhadap saeng aku bertepuk sebelah tangan je la nie. Aku kesian dengan kau Jimin.
"Orang tanya je. Kot korang suka sama suka sebab korang kan dari kecik kawan" kata aku.
"Kawan dari kecik tak semestinya dah besar bercinta" kata Yoonji dengan selamba.
Aku pon mengeluarkan keluh. Aku dah lama perhatikan diorg berdua dari kecik dan dari situ aku dah nampak yang Jimin memang betul-betul suka dekat saeng aku tapi tu la si Yoonji tak tahu pasal tu.
Atau mungkin Yoonji dah ade seseorang yang dia suka tapi siapa.
"Yah!! Oppa kalau nak berangan pegi la bilik oppa sendiri. Jangan berangan kat sini"
Suara Yoonji membuatkan aku tersedar dari fikiran aku.
"Oppa tak berangan la. Oppa tengah memikir"
"Pikirkan masa depan la tu" lalu Yoonji tergelak bahak tanpa henti.
Aku merengus geram dan keluar dari bilik adik aku.
YOU ARE READING
CRUSH [ BTS ]
Fanfiction[Slow Burn] Mengisahkan Min Yoonji iaitu satu-satunya adik perempuan kepada Min Yoongi bersahabat dengan pasangan kembar iaitu Park Jimin dan Park Jiae sejak kecil. Mereka bertiga sentiasa bersama sejak dari tadika ke sekolah menengah sehingga Yoong...