CHAPTER SIXTEEN🏵️

21 5 0
                                    

🌸Let's Move On🌸
.
.
.
.
.

Sedutan chapter yang lepas...

"Kau suka kat aku, kan"

"Kalau saya kata ya, apa awak nak buat"

"Mianhe, Taehyung. Kau tak boleh bersama dengan Yoonji. Appa mesti akan halang kau, termasuk aku"

🌸🌸🌸

Selepas Yoonji mengaku perasaannya pada Taehyung, gadis itu tidak boleh memandang wajah Taehyung akibat malu.

Orang yang perasan kelakuan Yoonji ini sudah semestinya Jiae dan juga Jimin.

*Kring kring*

Loceng sekolah berbunyi menandakan waktu rehat telah pun tiba. Semua murid pun kelihatan keluar dari kelas mereka.

"Yoonji, jom pergi kantin" ajak Jiae yang tahu kawannya itu sedang mengelamun sejak kelas mereka mula pagi tadi.

Yoonji yang baru sedar dari dunianya hanya mengangguk kepala pada Jiae dan mengikut pasangan kembar Park keluar dari kelas mereka.

Kini, tinggal Taerin dan Taehyung yang masih belum menganjak dari tempat duduk mereka.

"Tae. Kenapa Yoonji lain je hari nie? Apa yang kau cakap dekat dia semalam?" Soal Taerin pada kembarnya itu.

"Tak ada apa la. Dah la kau pergi kut diorang tu. Aku nak stay sini" kata Taehyung.

Lalu, Taerin pun bangun dari tempat duduknya.

"Kau tak nak makan ker?" Soal Taerin.

Taehyung hanya menggeleng kepalanya sambil tersenyum nipis pada Taerin.

----------

Seperti di dalam kelas tadi, Yoonji di dalam dunianya sendiri sehingga makanannya juga tidak tersentuh.

Jiae dan Jimin memandang sesama mereka dengan hairan.

"Apa kita nak buat, Jiae?" Soal Jimin.

"Aku tak tahu. Mesti ada sesuatu terjadi dekat dia sampai tak ingat dunia" balas Jiae.

"Korang annyeong!"

Pasangan kembar itu memandang Jungrin yang menyapa mereka itu bersama Sofia disebelahnya.

"Haih, Jungrin. Lama tak nampak kau" kata Jiae.

"Mian. Aku beberapa hari nie busy la" jawab Jungrin.

"Hmm. Lepas tu la jadi tukang kuli kau sepanjang kau busy" kata Sofia.

"Hehe. Mianhe. Apa salahnya tolong. Kita kan kawan" kata Jungrin sambil tangan memeluk bahu Sofia.

Sofia hanya mengeluh sahaja lalu memandang sepupunya yang dari tadi senyap menyepi.

Lalu, gadis itu memetik jarinya di hadapan Yoonji sehingga dia sedar dari dunianya.

"Laaa... Manusia hidup rupanya. Ingat dah jadi patung tadi. Kau asal mengelamun jauh nie?" Soal Sofia.

CRUSH [ BTS ]Where stories live. Discover now