🌸Goodbye🌸
.
.
.
.
.[Bangtan High School]
Di kawasan halaman sekolah itu, dua gadis iaitu Min Yoonji dan Kim Taerin memandang dua orang lelaki dengan kerisauan.
Manakala, Kang Daniel hanya mengukirkan senyuman sinis pada dua orang dihadapannya, Min Yoongi dan Kim Taehyung.
"Ok la, aku gerak dulu. Memandangkan urusan aku dah selesai" kata Daniel lalu memandang Taerin sambil tersenyum pada gadis itu.
Taerin pula hanya mengelak dari memandang lelaki itu.
'Aku akan datang balik untuk kau. Tunggu aku, Taerin' bisik hati Daniel.
Maka, lelaki itu pun berlalu pergi tanpa menghiraukan pandangan tajam daripada Yoongi dan Taehyung.
"Weyh, aku tak sangka kau bertunang dengan Kang Daniel" kata Yoonji pada Taerin.
Taerin hanya mengeluh sebelum memandang dua orang lelaki di hadapan yang kini sedang memandangnya.
"Aku nak kau bagitahu aku semuanya balik nanti. Arraseo" arah Taehyung.
Taerin hanya mampu mengangguk lemah.
Taehyung pun pergi meninggalkan tempat itu, meninggalkan adiknya bersama dua orang beradik Min itu.
"Nampaknya tak reda lagi marah dia tu. Taerin, aku pergi dulu tau" kata Yoonji lalu berlari mengikut Taehyung.
Taerin pun mengeluh sebelum dia sedar ade lagi orang yg bersama dengannya.
'Haish. Aku lupa lak mamat nie ada lagi kat sini' bisik hati Taerin.
"Kenapa kau marah sangat dengan Kang Daniel?" Soal Taerin.
"Aku tak suka dia" jawab Yoongi dengan singkat lalu pergi meninggalkan Taerin.
Taerin hanya memandang Yoongi yang berlalu pergi itu sebelum lelaki itu berhenti berjalan dan toleh memandangnya.
"Cepat la. Kita ada kerja nak buat nie" ajak Yoongi.
Taerin pun bergegas lari ke arah Yoongi dan mereka berdua pun berjalan keluar dari halaman sekolah itu bersama-sama.
-------
Taehyung yang sedang berjalan di dalam bangunan sekolah hanya merengus geram dan menoleh belakangnya.
"Yang kau dari tadi ikut aku dah kenapa" marah Taehyung.
Yoonji yang dari tadi ikut belakang Taehyung hanya menjeling matanya.
"Saya tengok marah awak tak reda lagi sebab tu saya ikut awak dengan niat nak pujuk awak" jawab Yoonji.
Taehyung mengeluh kuat dan memicit kepalanya.
"Eh awak ok tak? Kalau awak tak sihat, jom saya bawak pergi bilik kesihatan" soal Yoonji dengan risau sekali.
Taehyung terkejut pabila melihat betapa risaunya gadis itu terhadap dirinya.
YOU ARE READING
CRUSH [ BTS ]
Fanfic[Slow Burn] Mengisahkan Min Yoonji iaitu satu-satunya adik perempuan kepada Min Yoongi bersahabat dengan pasangan kembar iaitu Park Jimin dan Park Jiae sejak kecil. Mereka bertiga sentiasa bersama sejak dari tadika ke sekolah menengah sehingga Yoong...