CHAPTER EIGHT🏵️

91 7 0
                                    

🌸Epiphany🌸
.
.
.
.
.

[Bangtan Highschool]

Ketika waktu kelas berlangsung, Seokjin berjalan di perkarangan sekolah sambil memandang sekeliling sekolah itu bagi memastikan tiada murid yang ponteng kelas.

Sedang dia leka melihat sekelilingnya, Jungrin muncul di pandangan Seokjin. Akan tetapi, Jungrin tidak perasan kelibat Seokjin yang sedang memerhatinya.

"Aduh. Tak pasal-pasal aku jugak kene cari fail tu" ujar Jungrin sambil berjalan dengan pantas tanpa menghiraukan sekelilingnya.

Seokjin hanya memandang Jungrin sehinggalah gadis itu jauh dari pandangannya.

Manakala, Jungrin yang sedang berjalan tanpa menghiraukan orang sekelilingnya itu, dirinya terlanggar satu tubuh lelaki di hadapannya.

Maka, tubuh gadis itu pun mendarat di atas lantai.

"Aigoo, gwechana Jungrin?" Soal orang itu sambil menghulurkan tangannya untuk membantu gadis itu.

Jungrin memandang pemilik suara itu.

"Namjoon oppa!" Ujar Jungrin lalu menyambut tangan Namjoon dan bangun dari permukaan lantai.

"Kenapa Jungrin nampak tergesa-gesa nie sampai tak pandang kiri kanan"

"Sorry oppa. Jungrin tertinggal fail kat library" jawab Jungrin lalu mengeluarkan telefonnya untuk melihat jam.

"Alamak, dah lambat. Jungrin pergi dulu. Annyeong"

Baru saja gadis itu hendak beredar, Namjoon menahan Jungrin dengan mengengam pergelangan tangan gadis itu.

"Boleh tak kita jumpa lepas sekolah? Nanti oppa mesej lokasinya" pesan Namjoon.

Jungrin hanya mengangguk kepalanya lalu beredar dari situ meninggalkan Namjoon yang tak lepas-lepas memandang Jungrin.

Manakala, pandangan Seokjin berubah melihat kelibatan Namjoon yang tiba-tiba muncul itu.

"Cis"

Lalu, Seokjin pon beredar dari situ tanpa dirinya sedar, Namjoon sedang memerhati kelibat Seokjin yang berlalu pergi itu.

--------

[Bilik Khas Pengawas Sekolah]

Manakala, situasi Kim Taerin pula, gadis itu sedang sibuk membuat laporan sehingga tidak perasan kelibat Yoongi dihadapannya dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.

"Betul ker apa yang dengar pasal kau bertunang dengan Kang Daniel" soal Yoongi.

Taerin pun mengeluh lalu sambung membuat laporannya.

"Kalau betul pun, kau kesah apa" jawab Taerin tanpa memandang Yoongi.

"Hmph. Aku tanya je. Sama ada betul ker tidak apa yang aku dengar daripada budak-budak lain cakap pasal kau"

Lalu, Yoongi keluar dari bilik itu meninggalkan Taerin berseorangan.

Taerin memandang pintu yang Yoongi keluar tadi.

CRUSH [ BTS ]Where stories live. Discover now