🌸 Redemption 🌸
.
.
.
.
.
Very long chapter : 2396 words🌸🌸🌸
"Yoonji!" Teriak Jiae sambil berlari untuk ke arah Yoonji di padang itu.
Diikuti juga yang lain berlari ke arah Yoonji.
Pabila mereka tiba disitu, mereka melihat Yoonji membaringkan tubuh Jinyoung ke atas ribanya sambil menampar lembut pipi lelaki itu.
"Yoonji, gwechana" Soal Jimin yang jelas sedang risau akan gadis itu lalu memandang Jinyoung yang terbaring di atas riba Yoonji.
"Jimin. Pergi panggil ambulans" pesan Jiae pada Jimin.
Jimin hanya mengangguk kepalanya. Kemudiannya, Yoongi tiba di situ bersama beberapa cikgu dan juga Taerin.
"Yoonji! Apa dah jadi nie!?" Soal Yoongi pabila melihat keadaan Jinyoung.
Tiada siapa menjawab soalan Yoongi itu kecuali Daniel.
"Nie semua dah dirancang. Ada orang cuba nak tembak Yoonji tapi Jinyoung cuba nak selamatkan dia" jawab Daniel sambil menggengam buku lima tangannya.
Dan tak lama selepas itu, van ambulans pun tiba dan Jinyoung cepat-cepat dibawa ke hospital.
Yang mengikuti menaiki van ambulans hanya Yoonji manakala yang lain masih tercegat dengan apa yang telah berlaku.
"Guys. Aku nak ke hospital. Ada sesiapa nak ikut?" Soal Jiae.
Hanya Jimin dan Yoongi sahaja yang ingin ikut ke hospital. Taehyung pula masih lagi terdiam dengan wajah kosong.
'Appa' bisik hati Taehyung dengan perasaan marah sekali.
---------
Yoonji berjalan mundar-mandir dengan wajah yang penuh kerisauan.
Bersamanya disitu, Jiae, Jimin dan Yoongi terduduk diam sambil menunggu keputusan daripada doktor tentang keadaan Jinyoung.
"Macam mane boleh jadi semua nie? Kenapa ada orang nak tembak Yoonji? Lagi satu, semua nie berlaku macam dah dirancang dari awal" kata Jiae.
"Memang pun dirancang. Tapi persoalannya kenapa Yoonji jadi sasaran" kata Jimin.
Yoongi hanya terdiam mendengar kata-kata mereka sebelum memandang mereka dengan serius.
"Ini semua angkara appa Taehyung"
Dan alangkah terkejutnya tiga orang itu mendengar kata-kata Yoongi itu.
"Appa Taehyung? Tapi kenapa dia nak buat macam tu? Kalau betul la saeng sasaran dia tapi kenapa?" kata Yoonji dengan tak puas hati.
Jelas tiga orang sahabat itu keliru dengan apa yang berlaku. Tak mungkinlah appa Taehyung ada dendam dengan keluarga Min.
"Kalau diikutkan, appa Taehyung tu tak suka dengan appa kitaorang tapi aku tahu dia takkan buat kerja kotor nie sesuka hati melainkan semua nie terjadi melibatkan anak-anak dia" terang Yoongi.
"Kalau betul la apa yang Yoongi cakap, mungkin appa Taehyung dapat tahu yang Yoonji berkawan dengan anak-anak dia. Dia kan tak suka keluarga Min. Mungkin sebab tu" kata Jiae.
"Mungkin. Tapi kita tak tahu sama ada ianya betul atau tak tapi pasal appa Taehyung tak suka keluarga Min tu betul. Satu Korea tahu pasal tu" kata Jimin pula.
YOU ARE READING
CRUSH [ BTS ]
Fanfiction[Slow Burn] Mengisahkan Min Yoonji iaitu satu-satunya adik perempuan kepada Min Yoongi bersahabat dengan pasangan kembar iaitu Park Jimin dan Park Jiae sejak kecil. Mereka bertiga sentiasa bersama sejak dari tadika ke sekolah menengah sehingga Yoong...